Kattentopic

Ik heb er een maar het helpt bij mij niet tegen het miauwen en zeuren. Hij probeert hem ook altijd open te maken zodat ie eerder kan eten.

2 likes

misschien werkt zo’n bord? Onze zwerver was ook enorm op eten gefocust, at binnen 2 minuten haar bakje leeg en daarna dat van de andere kat, zat bovenop mijn bord als ik eten had enz. Nu hebben we dit bord en 3 keer per dag doen we er eten op, voor beide katten tegelijk, en 9/10 keer is het bord niet eens leeg als we er voer bij doen. Nu kunnen ze de hele dag (kat was dat al gewend toen zwerver poes erbij kwam) eten pakken en schooit de poes helemaal niet meer.

6 likes

Daar ga ik eens naar kijken! Onze kat is net zo. Kan absoluut niets aan eten laten staan, beleg jat ze van het brood, als ik niet oppas eet ze uit pannen of likt ze messen af. Misschien dat dit helpt.

Ja dat deed de onze ook! Als ze nu de kans krijgt likt ze alsnog de pan uit hoor, maar we kunnen nu bijv wel de tafel vol zetten met hapjes en daar blijft ze vanaf. Enige nadeel van zo’n bord is dat er geen randjes op zitten en ze de brokjes eraf moeten halen, dus de hele vloer ligt onder maarja, ben er nog steeds heel blij mee.

Ja, ik heb er een voor onze 2 katten. (Ze delen gewoon het bakje van de automaat, gaat goed.) Gekocht omdat ze moesten afvallen maar als er te lang tussen het eten zat ging er een van de twee kotsen. Ze krijgen nu 4x per dag een beetje eten en dat gaat heel erg goed. Ze zijn ook mooi op gewicht nu, we wegen het eten wel precies af om het zo te houden. Vaak zitten ze wel een uur van te voren naar de voerbak te staren maar geen gebedel om voer meer.
Heb trouwens deze voer-automaat
Het is ze trouwens ooit wel gelukt om de bakjes door te draaien maar op een gegeven moment zijn ze daarmee gestopt, denk omdat ze gewoon precies weten wanneer het eten komt.
Oh zo’n speelbord waar ze eten uit moesten peuteren hebben we ook gehad maar dat gooiden ze gewoon om zodat alles alsnog op de grond lag…

1 like

Door jouw bericht heb ik deze kattenbak eens opgezocht en hij komt vandaag binnen :smile: ik wilde eerst een kattenbak met een zeef maar deze lijkt me nog beter. Hij is nu afgeprijsd bij Bol trouwens

1 like

Dit doen mijn katten ook als ze de kans krijgen… :sweat_smile:

1 like

Mag ik jullie om een mening vragen?
In september is mijn kat overleden en zij was de meest fantastische kat die ik ooit gehad heb. Ik heb sindsdien ook geen behoefte gehad aan een nieuwe kat, ook omdat ik nog een kat heb. Ik woon nu samen met haar in m’n appartement en we hebben het best goed samen. Maar nu zag ik een kat op marktplaats die ter adoptie werd aangeboden (een wat oudere kat ook) en ik heb toen gelijk een berichtje gestuurd. Ik heb vaker zitten kijken op marktplaats (ja, in het asiel zitten ook katten), maar nooit de neiging gehad om wat te sturen.
Maar dat heb ik nu dus wel gedaan om een of andere reden, maar opeens krijg ik het benauwd? Ik voel me lullig naar m’n eigen kat en ben bang dat ze ongelukkig wordt met een kat erbij. Zal ik m’n berichtje terugtrekken of wachten tot de eigenaar reageert?

Is ook spannend. Je kunt via MP de kat denk ik niet terugbrengen als het niet klikt tussen deze en je ‘oude kat’.

Ik begrijp je twijfel en zou zeggen, volg je gevoel. Als het niet goed voelt krijg je er misschien meer stress van dan en dat is voor jou en de dieren ook niet fijn.

1 like

Ahh korting is fijn! Ik hoop dat het je net zo goed bevalt!

1 like

Hij is acht jaar geworden vandaag dus hij kreeg een taartje <3

41 likes

10 likes

Weg

Ahhh, ik smelt.

58 likes

:heart_eyes::heart_eyes:

Zo gek op rode katten. Wat is de naam?

1 like

Harry (naar prins Harry :joy_cat:)

8 likes

Awwww ik smelt!


Dit is onze nu, volgende maand wordt ie 1 jaar!

32 likes

Vandaag deze lieverd tegen gekomen! Was een hele kleine kitten. Ik ben op vakantie en we gingen naar grotten toe, deze hoorde bij de mensen van het barretje daar😍. Hij was super lief en tam, en je zag hem zo genieten van alle aandacht.

22 likes

Vinden jullie ook regelmatig snorharen/wenkbrauwharen in huis? Is dat erg? Ik vind ze best vaak namelijk en soms denk ik dat het komt doordat ze zo wild spelen.

Ja hier best regelmatig, volgens mij niet erg… Ze vallen uit en dan groeien er nieuwe terug net als gewone haren denk ik?