Kattentopic

Ja hier ook best regelmatig! Groeien gewoon weer terug.
Ik doe mijn kat altijd kriebelen met zijn eigen snorhaar als ik er gevonden heb. :joy::joy::joy:

Dit is misschien goor en raar, maar ik bewaar ze allemaal :joy: het begon als kunstzinnig project, maar heb m’n schilderij inmiddels af en ik bewaar ze nog steeds

2 likes

Nu ben ik heel benieuwd naar watvoor schilderij je hebt gemaakt! :blush:

1 like

Het was een soort abstracte kat, mijn yogalerares geeft ook schilderlessen en ze wilde dat ik het eens zou proberen. Hij hing in haar studio, maar ze is nu met pensioen dus geen idee waar hij nu zwerft. :stuck_out_tongue:

1 like

Klinkt heel tof!

1 like

Mijn kat heeft weer een aantal grote klitten in haar vacht, heel dicht tegen de huid aan en al gedeeltelijk vervilt.
Ik vind het echt zo lastig om bij te houden, want het zit meestal bij haar achterpoten of in haar broek en daar mag ik bijna nooit voelen.
Ik weet dus dat ik weer zal moeten scheren maar dat wordt weer zo’n worsteling. :pensive:

@Willem Ben je al eens naar een trimsalon geweest? Heeft je kat lange hangen of gewoon korthaar?
De tip die ik kreeg van mijn trimster was dat je maizena op de vacht kan strooien(die tip staat hierboven ook) en dan kam je de klitten er wat makkelijker uit. Maar vervelend natuurlijk als ze dat niet toelaat. Onze kat had daar ook altijd een hekel aan.

Ja we zijn een keer naar een trimsalon geweest, ik heb toen ook een beetje les gehad hoe ik het zelf kan doen, want mijn kat is zo bang voor autorijden dat ik het haar niet kan aan doen om er steeds heen te gaan.
Die tip van de maïzena kan ik wel proberen, alleen het grootste probleem is inderdaad dat ze het nauwelijks toelaat.
Ohja ze heeft lang haar.

1 like

mijn 2 lieve hummeltjes heb ik een week eerder op kunnen halen, helemaal happy en voorbereid uiteraard. Ik had me alleen nog niet afgevraagd waar ik de 2 kleintjes de eerste paar nachtjes het beste kan laten. Ze mogen best op mijn slaapkamer maar ze hebben ook een eigen kattenkamer waar ze ook zijn als ik weg moet de eerste paar dagen. Wat raden jullie aan?

1 like

Als ze vanuit allebei bij de kattenbak kunnen, maakt het denk ik niet uit. Maar als je ze op termijn niet in je slaapkamer wilt, zou ik ze in hun kamer laten.
Komen ze nu ook op beide plekken of ben je nog aan het opbouwen?

1 like

Zijn er hier mensen die een kat of katten hebben die overdag veel weg zijn?

Mijn vriend en ik zouden graag een kat willen, maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat we allebei werken en dat de kat vier dagen per week overdag alleen thuis zou zitten. Daarnaast wonen we op een appartementje in de stad.

De kat moet dus goed alleen kunnen zijn en het moet een binnenkat zijn.

Nou heb ik zelf vroeger altijd een Britse Korthaar gehad en ik dacht dat dit ras wellicht wel geschikt zou zijn. Ze hebben een klein territorium dus vinden het waarschijnlijk niet zo erg om altijd binnen te zitten, zijn vrij rustig van karakter (geen slopers). Aan de andere kant zijn ze wel best wel erg op mensen gericht, dus weet niet zo goed of ze vaak lang alleen kunnen blijven. We dachten er daarom aan om wellicht 2 katten te nemen. In dat geval zouden het waarschijnlijk 2 kittens worden, aangezien ik niet denk dat je snel een duo herplaatsers vindt.

Maar mijn vraag was eigenlijk of hier meer mensen zitten die overdag veel weg zijn en een (of meerdere) katten hebben genomen? Hoe ging dit? En zijn jullie voor een kitten gegaan of voor een herplaatser?

Ze kunnen via beide ruimtes inderdaad, alleen zijn ze nog niet op mijn slaapkamer geweest. ik doe ze denk ik op de kattenkamer, dan kunnen ze daar alvast aan wennen en ze hebben natuurlijk elkaar

2 likes

Ja, ik werk fulltime en mijn vriend 4 dagen. Wij hebben 2 kittens genomen, kruising Siamees/Sphynx x Europese korthaar. Wonen in een appartement waar ze eventueel wel naar buiten zouden kunnen, maar ik dat liever niet heb i.v.m. een drukke weg. Dit gaat echt helemaal prima, maar zou in onze situatie nooit een kat alleen nemen. Dat zou ik echt heel sneu vinden. Zou er in jullie geval dus wel twee nemen.
Volgens de dierenarts is het best een beetje raskat-eigen (natuurlijk afhankelijk van het ras) om niet die sterke drang te hebben om naar buiten te gaan die sommige Europese kortharen wel hebben. Onze katten zijn ook hartstikke tevreden binnen, gaan af en toe mee op het balkon maar hebben niet de neiging om de wereld daarbuiten te verkennen.

2 likes

Ik ben ook veel weg overdag, hij mag niet naar buiten en mijn kat wil het liefst de hele dag aandacht. Op zich gaat het goed, hij is prima tevreden en kletst me alleen de oren van het hoofd als ik weer thuis kom (en als ik op vakantie ben geweest en iemand anders hem eten geeft kijkt hij me een dag niet aan hahaha) maar daar moet ik wel bij zeggen dat mijn kat niet met andere katten kan vanwege een trauma als kitten. Hij is heel sociaal met mensen, maar met katten (en honden) begint hij meteen te vechten, hij was de kat van mijn tante en na een jaar terroriseerde hij alle andere katten nog steeds, dus dat is nooit een optie geweest, hij moest alleen zijn. Nu is het een hele rustige, lieve kat, maar dit is wel een uitzondering. Anders had ik er denk ik wel voor gekozen om er twee te nemen, gewoon omdat het voor een kat fijner is (als ze daarmee om kunnen gaan tenminste), dus dat raad ik je denk ik wel aan idd!

Maar je kan natuurlijk altijd even in het asiel op zoek of je een kat ziet die ook liever niet met andere katten is en het niet erg vindt om niet de hele dag aandacht te krijgen.

2 likes

@Sundance
Ik heb een kat uit het asiel en woon nu nog in een appartement. Verder werk ik doordeweeks en ben ik twee avonden weg.
Ze vermaakte zich prima overdag het is nogal een luilak. ‘s Avonds wil ze vooral aandacht van mij en gekroeld worden
Soms wil ze ‘s nachts of vroeg in de ochtend de gekke 5 minuten hebben waarbij ze als een malle idioot door het appartement rent, van de woonkamer door de slaapkamer (en bedankt voor het wakker maken). Volgens mij kan het prima, ligt een beetje aan de kat wat hij gewend is

2 likes

@kika @Spaarlamp , wilde niet het hele topic kapen.

https://www.bol.com/nl/p/rosewood-krabpaal-parsley-30x30x33-cm/9200000064033890/?promo=basket_818_recentbekeken-MCM-slot_C99_product_1_&bltgh=p0UhZXzKMlGSbbXzznNE6A.1_3.5.ProductImage

1 like

Aah😊 Die bel is bijna groter dan zijn kopje!

2 likes

Ik werk 4 dagen in de week (zorg) dus wisselende dagen. Mijn kat een Brits korthaar is die dagen alleen. Ik weet dat hij slaapt als ik er niet ben. Ik merk ook niet dat hij eenzaam is of is geweest wanneer ik weer thuis ben.
Ik denk dus dat een kat best alleen kan zijn een hele dag. Mits je maar genoeg knuffelt als je er wel bent.
Het ligt ook aan het karakter van de kat en de leeftijd.

3 likes

Volgens mij zijn heel veel katten overdag alleen i.v.m. werkende baasjes. Ik zeg juist altijd tegen mensen dat een kat juist een perfect huisdier is als je een baan hebt want ze kunnen prima een tijdje alleen zijn.

2 likes

Ja ik moet ook heel eerlijk bekennen dat als ik geen rekening zou moeten houden met de omstandigheden dat ik waarschijnlijk geen kat maar een hond zou nemen (al is het misschien vloeken in de kerk om dit in het kattentopic te zeggen :see_no_evil:).

Maar ben echt een dierenmens en ik mis het echt om geen huisdier te hebben. Heb zelf op zich ook het idee dat veel katten zichzelf wel redelijk kunnen vermaken dus vandaar dat mijn vriend en ik nu ook denken aan een (of twee) kat(ten). Maar altijd fijn om de ervaringen van anderen hiermee te horen! Konden degenen met een kitten deze ook snel gemakkelijk alleen laten? Moet eerlijk zeggen dat ik het best spannend zou vinden om mijn kitten(s) voor het eerst een hele dag alleen te laten.