Kattentopic

Vraagje voor degene die specifiek een binnenkat hebben van kitten af aan, hebben jullie je kitten in laten enten? Ik lees verschillende verhalen op internet of het nodig is of niet bij binnenkatten.

Ja ik heb ze wel de eerste prikjes laten geven.

Maar jaarlijkse herhalingen doe ik niet.

3 likes

Ik doe dat wel, je kunt van buiten van alles mee naar binnen lopen met je schoenen.

4 likes

Ja, ik laat ze ook jaarlijks de entingen halen. Ook als een check-up dat alles er nog goed uitziet (gebit, hart, etc). En doe zelf 2x per jaar ontwormen want volgens mij kan je dat ook onder je schoenen meenemen. Vlooienmiddel doe ik weer niet, ze hebben nooit vlooien dus dat is niet nodig.

3 likes

Ik doe het ook zo!

1 like

Ik heb mijn katten nog geen jaar, maar ga ze wel opnieuw laten enten. Vind het ook fijn dat ze dan een controle hebben bij de dierenarts.

1 like

Inderdaad hetzelfde hier!

1 like

Haha bij ‘in discussie gaan’ zie ik echt voor me dat je kat begint te zuchten en steunen als je iets vraagt.

Haha, hij kreunt idd :joy:

1 like

Dat doet die van mij dus serieus, als hij iets doet waarvan hij nog niet helemaal weet of het mag of niet, bijvoorbeeld een nieuwe plant aanvreten. Als ik dan “Nee.” zeg kijkt hij me aan en begint hij heel zeurderig te miauwen. Etter.

2 likes

Bedankt iedereen voor de reacties! Ik ga morgen de dierenarts bellen voor een afspraak te makenâ˜ș

2 likes

Moet een kat eigenlijk ook een tetanusprik als hij wordt gebeten door een andere kat?

Bij de mijne ontdekte ik van het weekend een gekke wond. Hij geneest prima, dus heb er niet naar laten kijken, maar nu vraag ik het me ineens af.

Mijn binnenkat ga ik niet meer laten inenten.
Oktober 2017 heb ik haar uit het asiel gehaald toen heeft ze haar entingen gehad.
Eind vorig jaar had ze een grote bult in haar nek. Deze is weggehaald en onderzocht. Hoogst waarschijnlijk is ze overgevoelig voor iets wat in die entingen zit. Dierenarts heeft geadviseerd om haar niet meer te laten inenten. Ben ik het mee eens wil niet het risico lopen dat het terug komt.
Betekend wel dat ze straks niet meer naar het pension kan. Gelukkig nu wel, wat ik had niemand die kon oppassen.

1 like

Mijn binnenkatten zijn bij de fokker ingeënt, maar ik ga ze niet opnieuw laten inenten. Wel ben ik van plan ze te laten titeren, hiermee test de dierenarts via het bloed of de kat nog genoeg antistoffen heeft en hoef ik ze dus niet onnodig te vaccineren. Mochten ze nu geen antistoffen meer hebben laat ik ze wel (op maat) inenten.

2 likes

Ik ben begonnen met kattenmandjes maken als hobby en ze uiteindelijk te verkopen, de eerste is al af!

21 likes


Als ik thuis studeer, dan komt mijn lieve kater altijd in een doos bij mij op m’n bureau liggen, zo lief :heart_eyes:

18 likes

mijn binnenkatten laat ik jaarlijks enten. Ze komen zo nu en dan wel in een pension, vandaar.

1 like

Wat leuk! Ik denk dat het heel mooi is als je deze maakt in een soort beige of bruine kleur (van hetzelfde materiaal) Dan krijg je dat rotan idee wat nu zo hip is haha.

Mijn allerliefste kat van 16 jaar blijkt nu een tumor in zijn blaas te hebben. Oh men, ik ben zo verdrietig, ik wil dat beestje nog lang niet kwijt :frowning:

Nee eigenlijk niet. Ik kan hem nu druppeltjes geven zodat hij geen pijn heeft en dan maar kijken hoelang hij het uithoudt