Kattentopic

Ik deed ook altijd met vervoeren een deken over de reismand. Anders waren het teveel indrukken.

Ook omdat er honden bij de dierenarts zijn. Wilde nooit extra angst creëren.

2 likes

Als het erin zetten ook lastig is, is het bij ons beste om de reismand met ingang naar boven te zetten en dan de kat met achterpoten eerst erin te doen. Zijn vast tutorials van :stuck_out_tongue:

1 like

hehe dat haartje bij zijn oor :joy:

28 likes

Dit is zo lief :heart:


Mijne is me ook toch wel dankbaar dat ze mee moest en zich nu al beter voelt

25 likes

Mijn kittens vinden het al 2 weken leuk om op mijn nieuwe stoelen te klimmen wat ik natuurlijk niet wil maar ze blijven het maar doen. Ik pak ze steeds op, zeg nee en zet ze op de krabpaal maar 2 minuten later zijn ze alweer bezig :confounded:. Heeft er iemand tips hoe ik het anders kan doen of moet ik gewoon geduld hebben?

Geduld hebben ja

Of de plantenspuit. Is niet echt kat-vriendelijk maarja het helpt wel :woman_shrugging:t4:

2 likes

Toch maar eens overwegen om die te gaan halen denk ik.

Ja het is niet heel aardig mja, heb mijn plantenspuit naast de bank staan en zodra een kat iets doet wat niet mag en ik een keer pomp met de plantenspuit (het is zo’n grote “fancy”) dan stoppen ze er meteen mee. 9/10 keer spuit ik niet eens.

1 like

Verschilt ook per kat. De mijne schrok er de eerste keer even van, maar daarna keek hij alleen nog maar even verstoord op en ging rustig verder met wat hij niet mag doen…

Ik post trouwens wel veel negatieve dingen merk ik, ook over het eten van mijn planten enzo, maar ik ben gek op het kreng hoor, zou hem voor geen goud willen missen en als ik 's ochtends wakker word en hij ligt naast me en begint meteen keihard te spinnen zodra ik mijn hand op zijn kopje leg smelt ik volledig :heart_eyes_cat::smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Is er iemand die zo’n rooster naast een kiepraam heeft? Laat je het raam ‘s nachts/als je niet thuis bent open staan?

Ik heb zo’n rooster, maar nog niet aan het kozijn gemaakt dus zet ‘m klem tussen het raam en dan kunnen ze er ook niet door, maar ben er toch niet gerust op dus durf ‘s nachts het raam niet open te laten terwijl ik dat eigenlijk wel wil wantja frisse lucht. Of heeft iemand een andere tip voor een kiepraam zodat die toch open kan en m’n katten zichzelf niet vermoorden?

1 like

Ik vraag me dus steeds af:

Zijn er meer mensen bang voor gekke ziektes na het verschonen van de kattenbak? Ik ben echt iemand die googlet op “ziektes mens kattenbak” en dan alle symptomen al voelt aankomen.

Ik verschoon de kattenbak nu alleen niet omdat ik zwanger ben, maar anders ben ik er niet echt bang voor eigenlijk. Erna gewoon goed je handen wassen

Mijn kat geeft echt niks om een plantenspuit. Ze loopt een meter weg om het water even weg te halen van haar vacht en een minuut later komt ze net zo goed weer terug om weer verder te gaan waar ze mee bezig was.

2 likes

Wij hadden in ons oude huis ook kiepramen, waaronder in de ‘kattenkamer’, en daar was frisse loeft soms ook zeer gewenst :wink:

Wij hadden zo’n haakje aan het raam gemaakt, op een plek zodat er bij de grootste stand nog steeds een kier was waar de katjes niet met hun hoofd doorheen pasten. Je hebt dan niet echt een grote spleet waar frisse lucht doorheen kan, maar wel net meer dan niets :stuck_out_tongue:
Ik moet wel zeggen dat dit raam zo hoog was dat ze er ook niet van bovenaf bij konden (daar is het natuurlijk het breedst).

Nadeel was wel dat dit raam nooit meer gewoon open kon (het was zo’n raam wat op 2 manieren open kan), maar dat wilden we toch nooit, vanwege de pluizebeestjes dus.
image

P.S. ben nieuw hier trouwens :slight_smile: Gluur al een tijdje mee in verschillende topics, dus het werd tijd een account aan te maken en mee te gaan kletsen.

3 likes

Update: het is allemaal goed gegaan!

Mijn plan om haar naar de badkamer te lokken was mislukt, ze liep naar zolder en wou niet komen. De zolder had ik gebarricadeerd met een grote doos, maar aan de zijkant zitten van die spijlen waar ze door kon. Ik had daar nog wel een kleed over gehangen, maar natuurlijk probeerde ze daar langs te gaan🤦🏼‍♀️ Toen kon ik haar snel pakken en in het mandje doen dat klaarstond in de slaapkamer.
Ze loopt nu rustig door huis, hopelijk geneest de wond goed. Over 10 dagen moet ze terugkomen voor controle, dus dan mag ik het nog een keer opnieuw proberen

6 likes

Loop je niet vooral ‘gevaar’ met oude poep? Dus als je regelmatig de bak leegschept en/of verschoont, en je handen wast, dan zal het allemaal wel meevallen toch?

Met uitzondering van zwangeren inderdaad, dan zou ik geen risico nemen

1 like

Heerlijk mijn katten knuffelen na een weekje weg

2 likes

Ik heb er dus net 4 (!) naar buiten gebracht die anders waren opgegeten. Die beesten lijken wel kamikaze-piloten.
Mijn kat vond het jammer :expressionless:

1 like

Volgens mij had mijn kat vanochtend een epileptische aanval. Hij lag op de grond te rennen en het stopte pas na 2 minuten. Ik ben hem nu ook echt achterdochtig in de gaten aan het houden. Vanmiddag maar de dierenarts bellen, heeft een van jullie ervaring hiermee

Oeh, dat is schrikken!
Geen ervaring mee, maar ik denk dat het een goed idee is om even de dierenarts te bellen.
Verder in de gaten houden of de kat suffig of koortsig is (kun je voelen aan de oortjes) of ‘abnormaal’ gedrag vertoont en hoe het eten en drinken gaat. Ik vond deze link (had je vast zelf ook al gevonden, maar toch):

https://kattenkenniscentrum.nl/epilepsie-en-toevallen-bij-katten/

Hoop dat het goed blijft gaan met het poezebeest!