Heeft er iemand ervaring met het nemen van een tweede kat bij een wat oudere kat? Wij hebben sinds januari een hele lieve poes in huis, ze wordt 3,5 / 4,5 jaar geschat. We hebben haar geadopteerd via een organisatie uit Griekenland. Ze is heel lief, rustig, maar ook een beetje bang. Als er mensen op bezoek zijn verstopt ze zich bijvoorbeeld. Verder is ze heel lui en ligt ze veel te chillen en te slapen. In spelen heeft ze ook niet zoveel zin. Daarom denk ik dat het misschien ook wel goed is als ze een maatje krijgt en ze zo wat actiever wordt.
Over een maand start ik met een baan (na studeren) en zal ze 3 of 4 dagen per week alleen thuis zijn. Volgensmij vindt ze dit niet zo heel erg want ze slaapt veel, maar ik vind het toch zielig voor haar. Ik heb met haar foster home in Griekenland gesproken en ze vertelde me dat ze niet zoveel interesse in andere katten had destijds, maar ze denkt dat het met een kater kitten wel zou kunnen klikken.
Wat zouden jullie doen? Ik zou de tweede kat echt vooral nemen om het leven van mijn katje leuker te maken, maar wat nou als het totaal niet klikt en ze er alleen maar ongelukkig van wordtâŠ