Ah ik ken dit drama.
Wat bij mij werkt (maar ik heb een heel makkelijke kater behalve dat hij niet op commando plast) is de bak helemaal vol met nieuw fris grid doen. Dan gaat hij altijd meteen even markeren 
Dus hup: nieuw grid, kat springt erin, ik creep er een beetje omheen. Zodra meneer hurkt om te gaan plassen schuif ik een grote soep-opschep-lepel onder zn billen. Dan plast hij zo in de lepel.
Wel zielig dat hij daarna zn plasje zoekt om te graven en je dan echt zien dat hij er helemaal niets van snapt 
Verder heb je ook van die speciale niet absorberende korrels, maar daar heb je nu niets meer aan.
Maar anders: mijn dierenarts prikt ook wel eens de buik aan om een urinesample af te nemen. Is niet leuk voor de kat, maar als het echt niet anders kan⊠ben ik er zelf wel een voorstander van. Hoe eerder je aan de behandeling kunt beginnen hoe beter 
Normaal zijn mijn katten daar helemaal niet kritisch in, pfff.
Maar heb ook mijn hele leven alleen katers gehad. Die van mij gaan (ook?) gewoon gehurkt zitten en plassen dan recht naar beneden in de korrels 

Alleen dat omhulsel waar je het in schoon zou moeten kunnen maken vind ik helemaal niet fijn. Ik haal het haar er gewoon met mijn hand af.
Ik PB je!
Hoop echt dat ze nog relaxter gaat worden en ze zelfs op schoot komt.
(oke doe ik sowieso wel maar ben wel benieuwd want heb er zelf ook wel eens aan zitten denken)