Kattentopic

@Cheesy hahahaha ik moet hier hardop om lachen

2 likes

Haha precies DIT is bij mij thuis ook :rofl:

1 like

Ik gaf mijn katten de laatste maanden Smølke, maar het voer is bijna op en wilde nu toch eens Purizon proberen. Gezien veel van jullie hier zo positief over zijn!

image

Deze zojuist besteld. :smile:

1 like

Ik lees in het Action topic trouwens dat deze matten ook TOP zijn voor o.a. de voetjes van het kattenpersoneel met dit warme weer… Als poeslief het zelf toch niet gebruikt :wink:

3 likes

Haha, ja, ik heb hem vorig jaar onder mijn matrasovertrek gelegd👌🏻

2 likes

Is zo’n mat niet vochtig? Anders krijg je schimmel in bed.

Een van mijn kittens ademt ontzettend snel, kan dat met de warmte te maken hebben?

Nee, er zit een soort gel in die koel aanvoelt als er druk op wordt uitgeoefend (dus als je voeten erop liggen bijv.). Hij is verder kurkdroog🙂

1 like

Thanks voor je tips, ik hou t in de gaten!

1 like

Ik ben op zoek naar een leuke kitten nadat mijn poes is overleden. Het is zo stil in huis nu …
Nu vraag ik me af of er veel verschil zit tussen een kat of een poes. Op internet staat van niet, maar ik ben toch benieuwd naar ervaringen van anderen. Ik heb namelijk een super mooie kater gezien, maar voorkeur was altijd een poes … Help me out :upside_down_face:

Of het echt zo is, weet ik niet. Maar ze zeggen vaak dat katers aanhankelijker zijn. Bij mij is dat nu toevallig ook het geval. Ik heb bij mijn ouders vier poezen gehad, waarvan er maar één aanhankelijk was. Nu woon ik op mezelf en heb ik een kater en hij is echt heel aanhankelijk, kan ook toeval zijn natuurlijk.

Mag ik vragen waarom een poes je voorkeur heeft?

Welkom op het forum trouwens. :smile:

Voorkeur voor een poes omdat we dit vroeger thuis ook altijd hadden.
Je hoort vaak dat katten sproeien en de urine sterker ruikt, ervaar jij dit ook zo ?

Dankje😊

Ik vind katers veel leuker dan poezen! De katers die ik heb gehad zijn veel aanhankelijker, speelser en iets beter op te voeden. De poezen waren allemaal diva’s en luisterden voor geen meter. Maar katers jagen wel vaak meer, dus ik weet niet hoe goed geschikt ze zijn voor binnen. Ik zou gewoon eens naar die kater gaan kijken, eens kijken of het klikt!

1 like

Wij hebben onze kater geadopteerd uit een asiel toen hij vijf was en toen was hij al gecastreerd, dus daar kan ik je helaas niks over vertellen.

@SpeedOfSound Dat wist ik niet! Dan is mijn kater echt een uitzondering denk ik haha, hij komt nooit buiten en als hij buiten komt ligt hij alleen maar in de tuin te chillen.

Ja denk dat het verstandig is dat ik gewoon eens heen ga om te kijken. Bedankt iig !

Haha, kan ook zijn dat het toevallig is bij de katers die wij hebben gehad hoor. Maar ik zie onze huidige kat constant met muisjes en vogeltjes en zelfs in huis gaat hij achter alle vliegen aan. Onze kater is ook gecastreerd dus ik weet niet of ze veel sproeien. Urine ruik ik niet, maar onze kat is ook veel buiten dus dat durf ik ook niet goed te zeggen @Vetplant

1 like

Mijn kat heeft nooit gesproeid maar is gecastreerd met 6 maanden, qua urine merk ik geen verschil tussen kater en poes eigenlijk, poep van kater stinkt wel iets meer maar geen idee waar dat aan ligt. Kater is veeeeeeel aanhankelijker dan poes, maar dat kan ook komen doordat we hem als kitten kregen en haar toen ze 3 was. Qua liefheid enzo zou ik voor een kater gaan, maar als jij liever een poes wil dan is dat ook oké toch.

2 likes

Katers die gecastreerd zijn sproeien niet.

Katers zijn vaak wat sulliger en goedzakkeriger dan poezen.
Ik heb nu voor het eerst een poes sinds een paar jaar, eerder altijd katers gehad.
En ik moet zeggen dat ik het juist superleuk vind dat ze soms echt een kleine bitch is, en dan weer echt zo’n dametje. En verder is ze superlief en knuffelig. En ze houdt veel van spelen en jagen (op vliegen).

Ik denk dat het gewoon moet klikken met een kat, en dat het niet zo gek veel uitmaakt of het een mannetje of vrouwtje is.

2 likes

Ooooh, het gaat eindelijk beter met m’n diabetes kat! Ze heeft vorige week 2x een hypo gehad (dat was zo gek, alsof m’n kat stomdronken door huis liep. gelukkig snel achter gekomen en eten gegeven), we geven haar dus teveel insuline. De dierenarts is tevreden door deze verandering, het kan namelijk zijn dat haar lichaam nu zelf weer insuline aan het aanmaken is en dat ze dus in remissie aan het komen is. Nu in de gaten houden en volgende week weer op controle. Ik hoop zó dat ze in remissie komt. Ben gek op m’n kat, maar het 2x per dag op vaste tijdstippen insuline prikken beperkt ons wel enorm in onze vrijheid thuis :frowning:

9 likes

WHelemaal eens met dat het denk ik eigenlijk niet uitmaakt of het een poes of kat is. Als het maar klikt :slightly_smiling_face: Wel herken ik de verhalen hierboven dat katers wat aanhankelijker en zachtaardiger zijn, minder bitchy :wink: Ik heb zelf ook twee boys en het zijn echt lieverds :sunglasses:

Nog twee dingen die ik even wil melden (al zijn ze voor een echte kattenliefhebber verwaarloosbaar)

De sterilisatie bij vrouwtjes is een heftigere (en ook duurdere) ingreep voor het beestje.

En een veel voorkomende kwaal bij katten is blaasgruis. Dit is voor katers een gevaarlijkere (levensbedreigende!) aandoening. Vanwege de nauwere plasbuis waar de kristallen in vast kunnen komen te zitten.

Anyway: kies de poes/kat waar je een click mee hebt :heart: :slight_smile:

1 like