Kattentopic

Hoooi ik heb een vraagje, ik heb een monstera plant en had gelezen dat die giftig is voor katten dus had hem daarom hoog op een kastje gezet zodat mijn kat er niet van kon eten. Ik ken alleen best wel veel mensen met katten die gewoon monsteras hebben staan, iemand hier ervaring mee? Als in hoe giftig zijn ze precies? En iemand die weet of het klopt dat katten de plant ook van nature al niet lekker vinden?

Hahahaha dat zou de mijne ook doen.
En dan ook zich zo schaamteloos liggen wassen :rofl:

1 like

Onze katten mogen niet naar buiten en dat gaat eigenlijk altijd goed. Gisteren hebben we de hele dag de achterdeur open gehad en dan de hordeur dicht, de eerste 5 minuten kijken ze dan even en miauwen ze ook, maar dan hebben ze door dat ze niet naar buiten mogen en dan is het goed. Sinds gisteravond zijn ze ineens helemaal loco en staan ze te miauwen, je word er echt knettergek van. Ik wil gewoon de deur open kunnen zetten zonder de hele tijd een kat van de hordeur te moeten plukken of dood te worden van het gemiauw. :unamused:

Mijn katten vreten echt alle planten aan, ook monsteras, dus hier staat alles wat groen is op een niet bereikbare plek.

1 like

Giftige planten hebben vaak zware gevolgen voor de organen van katten. Uit de buurt houden zou voldoende moeten zijn bij monstera’s

Overigens geldt dat niet voor bijv. lelies!!!
Daar is zelfs het stuifmeel en water waar ze in staan al echt dodelijk giftig voor katten. Die bloemen moet je voor de zekerheid niet eens je huis in laten!!

3 likes

Aw ons meisje heeft weer last van haar ogen. We moeten nu de komende dagen 4-6x zalf erin doen…
We houden haar nu van het weekend binnen want anders komen we nooit aan die 6x. Meh, vind het zo zielig maar daar moet ze (en wij) ff doorheen

1 like

Mijn kat heeft net een poging gedaan om te ontsnappen en het is haar gelukt ook maar heb haar gelukkig buiten kunnen grijpen. Maar ik zit inmiddels wel in twijfel of ik haar wel gelukkig maak op deze plek.

Bij mijn vorige huis was ze altijd buiten, ze komt als kitten ook van de straat maar daar hadden we een groot terrein met veel bosjes enz en geen verkeer dus kon ze lekker chillen. Ze is niet dol op vreemde mensen, verkeer etc. dus ze is heel erg bang buiten voor alles maar ze wil wel heel graag naar buiten. Ik ben gewoon bang dat ik haar niet gelukkig maak op deze manier en dat ze beter ergens kan wonen met veel bomen, bos etc. waar ze lekker op muizen kan jagen zonder gestoord te worden. Of ergens op een boerderij waar ze lekker veel ruimte heeft en kan jagen.

Het doet me pijn en veel verdriet als ik hierover nadenk maar ik weet 100% zeker dat ik haar hier weer kwijt raak als ik haar naar buiten laat en ze wil echt naar buiten. Ik weet niet wat ik moet doen maar ik wil niet dat zij ongelukkig is alleen maar omdat ik graag een kat wil hebben.

Tuin katproof maken is niet te doen.

En waarom zou je haar niet naar buiten laten gaan?

Ik had een halsbandje met daar een lang touw aan, want ze wil hier ook heel graag naar buiten. Wil haar in mijn volgende huis ook naar buiten laten, maar hier durf ik dat echt niet aan. Is dat een optie?

Waslijn spannend en daar aan naar buiten laten gaan ?

Omdat ze wegloopt, ze schrikt van alles en dan duikt ze weg en zie ik haar niet weer.

Kat uitlaten aan een tuigje of lijntje is echt geen optie met haar, in verleden al eerder geprobeerd. Maar ik ben ook niet van plan haar zomaar weg te doen, ik moest het sowieso even kwijt.

In de tuin staat een kiwiplant en mijn katten worden altijd helemaal wild van die takjes. Het zijn hele flexibele harige takjes en die wrijven ze dan helemaal langs hun wangetjes en ze geven kopjes. Net als bij kattenkruid.

15 likes

Heb je wel een tuin?

Meneer wilde per se naar buiten en beseft nu dat het binnen toch aangenamer is :see_no_evil:

Hij komt noooit buiten alleen nu wij in de tuin zitten wil hij er ook steeds bij haha (ja ik pas op met de hortensia!)

6 likes

Ja maar ik kan hem niet helemaal katproof maken.

Is het misschien een idee om een soort hoekje voor haar te maken (gras, kattenkruid, mandje) en dan haar dan een tuigje met een lange lijn te geven zodat ze wel buiten kan maar niet ver?

Maar tuigje gaat niet werken bij haar.

Krijg je het niet om?