Lief van je! Dat boekje zou ik ook wel willen zien. We hebben nu voor maandag een afspraak staan, maar ineens leeft ze weer een beetje op. Ze komt op ons liggen en komt naar beneden voor water en wat eten. Ik denk wel dat we er goed aan doen, maar wel met de gedachte of het niet toch te snel is
Mijne heeft idd ook hoogstwaarschijnlijk FIP. Dus ik hou mezelf steeds voor: ze is echt heel ziek, ze weegt nog maar 3 kg, ze heeft amper rode bloedlichaampjes, gezwel in haar blaas, vocht in haar buik, het wordt alleen maar slechter… Maar het blijft echt lastig Ik PB je!
Heeft er iemand ervaring met de keep off spray?
Onze poes was in het asiel super aanhankelijk, maar eenmaal thuis totaal niet. In het begin kwam ze niet eens bij je zitten en aaien hoefde je maar 3 seconde te doen. Inmiddels komt ze ‘s morgens als mijn vriend beneden is en ik nog in bed lig op het voeteneinde liggen, de laatste dagen zelfs steeds een stukje hoger en vanmorgen lag ze net iets boven mijn knieën en kon ik haar super lang aaien. Hoop echt dat ze nog relaxter gaat worden en ze zelfs op schoot komt.
Ik lees even mee. (oke doe ik sowieso wel maar ben wel benieuwd want heb er zelf ook wel eens aan zitten denken)
Wat fijn! Echt genieten is dat dan
Onze Griekse adoptiekat is nu een weekje bij ons en hij doet het zó goed (en ik ben zo verliefd haha). De eerste avond durfde hij z’n reismand nog niet uit en heeft hij volgens mij amper met zijn ogen geknipperd, maar inmiddels komt 'ie in alle kamers en ligt hij zelfs al op schoot. We moeten 'm 's nachts wel uit de slaapkamer weghouden omdat hij dan nogal gaat lopen spoken (over het hoofdeinde van het bed lopen en dan ineens naast je hoofd naar beneden springen, mauwen, heen en weer rennen onder het bed) maar als we dan 's ochtends opstaan komt hij vrijwel meteen weer kopjes geven. Het is echt de knuffelkat waarop ik hoopte
Geen tips maar mijn katten vechten ook sinds een v/d twee een operatie heeft ondergaan Plukken vacht vliegen soms in het rond en eentje heeft zelfs soms wondjes. Het gekke is dat ze een paar uur daarna elkaar aan het wassen zijn en tegen elkaar aan op de bank liggen… Snap er niks van.
mijn de pootjes er tegenaan zetten, dat wil soms nog wel eens helpen.
Vechtende katten: Feliway Friends al eens geprobeerd?
Ik heb 21 minuten zitten kijken naar andere mensen hun katten. Zo schattig.
Feliway Friends vond ik hier echt niks doen. Onze katten vochten niet, maar in het begin waren het niet meteen vrienden, dus ik dacht dat feliway zou helpen. In het begin dacht ik wel dat het hielp, maar op een gegeven moment was ie op en qua gedrag veranderde er niks. Voor ons was het weggegooid geld.
De huishoudhandschoen tip is echt geweldig. Mijn stoffen banken zijn eindelijk weer (zo goed als) kattenhaar vrij nu.
Kan je die gewoon droog over de bank gebruiken of moet je de handschoen eerst vochtig maken?
Ik kwam dit vanmiddag tegen en ik wil het hebben, alleen niet voor €160 (wtf ook echt), ga vragen of mijn vader dit kan maken.

Gewoon droog. Zo staat het ook op internet. Sowieso kun je die handschoenen niet echt vochtig maken want ze nemen geen vocht op.
Ik wil ander kattenvoer proberen, kan iemand helpen vergelijken/iets beters aanraden?
We hebben nu Eukanuba Adult Sterilised/Weight Control, destijds op aanraden van een vriendin voor gekozen. Haar katten eten het ook en volgens haar stinkt hun ontlasting totaal niet meer sinds ze dit eten, is helaas bij ons anders en ik weet niet of het aan het eten kan liggen of dat mijn katten gewoon stinkerds zijn. Vind het wel het proberen waard om iets anders te proberen en kijken of ze minder stinken.
Dit zijn de ingredienten:
Samenvatting
Gedroogde kip en kalkoen (17%, een natuurlijke bron van taurine), maïsgries, maïs, kippenorganen, kippenlever (9%), sorghum, vismeel, gedroogde bietenpulp (2,4%), gedroogde hele eieren, dierlijk vet, kippenaroma, kaliumchloride, calciumcarbonaat, natriumchloride, gedroogde biergist, dicalciumfosfaat.
Analytische bestanddelen:
eiwit | 30,0% |
---|---|
vetgehalte | 13,5% |
omega-6-vetzuren | 1,75% |
omega-3-vetzuren | 0,35% |
ruw as | 6,20% |
ruwe celstof | 2,00% |
vocht | 8,00% |
calcium | 0,95% |
fosfor | 0,80% |
magnesium | 0,095% |
Toegevoegde voedingsmiddelen:
Vitamine A (70000 IU/kg), vitamine Dз (1100 IU/kg), vitamine E (alfa-tocoferol) (200 mg/kg), L-carnitine (50 mg/kg), bevat ijzer (ijzersulfaat), heptahydraat (99 mg/kg), zink (zinkoxide 148 mg/kg), mangaan (mangaansulfaat), monohydraat (40 mg/kg), koper (kopersulfaat), pentahydraat (9 mg/kg), jodium (kaliumjodide 1 mg/kg), kobalt (basisch kobalt-(II)-carbonaat), monohydraat (0,4 mg/kg).
Ik zat te kijken naar Hill’s Science Plan Adult 1-6 Optimal Care Kattenvoer met Kip, omdat die goede reviews krijgt op oa zooplus.
Dit zijn de ingrediënten:
Samenvatting
samenstelling
Gevogeltemeel, Tarwe, Dierlijke vetten, Mais, Maiszetmeel, Rijst, Proteïnehydrolysaat, Mineraalstoffen, Gedroogde bietenpulp, Visolie.
Additieven
Voedingsfysologische toevoegingen:
Vitamine A [E 672] (22.200 IE/kg), Vitamine D3 [E 671] (1.300 IE/kg), Ijzer [E1] (264 mg/kg), Jodium [E2] (2,6 mg/kg), Koper [E4] (33,5 mg/kg), Mangaan [E5] (11,6 mg/kg), Zink [E6] (224 mg/kg), Seleen [E8] (0,5 mg/kg).
Met natuurlijke conserveringsstoffen en natuurlijke antioxidanten.
ruw eiwit | 32.5 % |
---|---|
ruw vet | 20.5 % |
ruwe vezel | 1.4 % |
ruwe as | 5.4 % |
calcium | 0.78 % |
fosfor | 0.75 % |
magnesium | 0.08 % |
beta-carotine | 1.5 mg |
kalium | 0.77 % |
natrium | 0.36 % |
omega-3-vetzuren | 0.44 % |
taurine | 1.97 mg/kg |
vitamine C (ascorbinezuur) | 100.0 mg |
vitamine E | 650.0 mg |
@Loxodonta heeft een paar keer iets gepost over goed kattenvoer! Zou even in dit topic op haar naam zoeken.
O heel fijne tips inderdaad van @Loxodonta Wat tof dat je er zoveel vanaf weet!
Wat ik zelf altijd een fijne leidraad vind is deze website: https://www.catmoneo.nl/beste-kattenbrokken/
Je moet niet alles klakkeloos overnemen, blijf ook nadenken wat voor jou goed voelt, en waar je kat het goed op doet. Maar dit heeft me wel een hoop geleerd
Zelf geef ik Orijen (kip) (en Royal Canin Urinary nat + droog aan mn blaasgruispatient bij gebrek aan beter. Ik sta totaal niet achter de samenstelling van dit voer, maar dit is vooralsnog het enige wat werkt, en ik wil niet teveel experimenteren met de gezondheid van m’n pluizenbolletje)
Oh ik heb nu voor mijn kat (waarvan ik urine moest opvangen, helaas ook blaasgruis) ook Royal Canin Urinary S/O! Ze vindt het gelukkig wel lekker, een van mijn katers is wel erg. Ik moet nu een paar brokjes van RC onder zijn voer gooien, anders vertikt hij het om te eten. Hij graait ze er ook tussenuit.
Ik kom hier even van mij afschrijven:
Poes liep al paar dagen mank dus naar de dierenarts geweest. Na een week op pijnstillers te hebben geleefd nog geen verbetering dus vanochtend foto’s laten maken en blijkt dat ze een botvlies ontsteking heeft wat ontzettend veel pijn doet. Nu moet ze dus 6 weken aan de antibiotica. Ik vind het zo ontzettend zielig dat het zo lang duurt voordat 't geneest. Ze kijkt de hele tijd zo sipjes en zie haar continu haar pootje ontlasten