Kattentopic

Ja, bij mij zijn ze er ook dol op (al krijgt dus maar eentje het). Gelukkig eet mijn gezonde kater ook nog wel gewoon zijn Orijen met smaak. Maar die Royal Canin probeert ie wel altijd te jatten :rofl:

Wat vervelend dat je poes blaasgruis heeft :disappointed_relieved: Is dit de eerste keer dat ze het heeft?

1 like

Ja, het viel ons op dat ze heel erg vaak de kattenbak op ging. Ik vond het heel erg dat ze een nachtje moest blijven. :broken_heart: Ze heeft nu dus ander voer en krijgt elke dag Novacam (geloof ik), een pijnstiller/ontstekingsremmer. Ze lijkt er gelukkig wel al wat minder last van te hebben.

2 likes

23 likes

Herkenbaar, haha… Heb nu maar 3 van die kattenbakmatten er omheen gelegd, maar alsnog vind ik het overal terug… En het liefst racet mijn kat altijd de kattenbak uit zodat al het grit meevliegt

Die matten werken hier echt voor geen meter helaas

Aaaaw arm dier :heart: Extra lief zijn

1 like

Ik gebruik Kattovit voor de mijn met blaasgruis, weet niet of de ingrediënten daarvan per se beter zijn @Kaasvlinder , maar het werkt iig ook erg goed en is een stuk betaalbaarder dan RC.

2 likes

Ik ga er eens naar kijken, bedankt voor de tip!

1 like

Mijn kat is altijd vrij fel en haalt snel uit als iets hem niet zint, maar de laatste tijd is ie veel rustiger. Ik mocht hem net uitgebreid borstelen terwijl hij normaal na 10 seconden de borstel aanvalt :woman_facepalming:t3: Hij is ook nog aanhankelijker dan normaal, heel gezellig.
Wel plast ie ineens weer bij de voordeur?? Een keer in de zoveel tijd is het zover, geen idee waarom ie dat steeds daar doet.

Waarschijnlijk om zijn territorium af te bakenen. Ik weet niet of daar iets aan te doen is helaas.

Heb je een kattenluik?

Ik denk het, vind het alleen zo gek dat het steeds tijdelijk is, dan doet ie het een hele tijd niet meer en dan ineens weer wel. Ik ga ook nog de voordeur aan de buitenkant weer eens schoonmaken, wie weet heeft daar een kat gezeten.

2 likes

Nee, hij mag alleen in de tuin als ik thuis ben.

Ik merk bij een van onze katten dat na haar castratie haar vacht heel wollig is en daardoor heel snel klit, vooral bij haar billen. Kammen vind ze STOM dus dat wil ik heel rustig gaan oefenen. Maarr ze heeft nu twee nieuwe klitten en eergisteren had ik er ook al eentje uitgeknipt. Denk dat ik gewoon alle haren op de billen kort knip en daarna maar ga oefenen met kammen, weet het anders ook niet.

Dat lijkt me zeker een optie, dat er af en toe een kat langs je voordeur zit.
Wij zijn onlangs verhuisd, en hebben van de nieuwe buurvrouw gehoord dat sinds we hier wonen (met dus een nieuwe kat in de buurt), de katten van de buren terug in haar tuin hun behoefte komen doen, allicht om hun territorium af te bakenen voor de nieuwe kat in de buurt. Zou zeker kunnen dat jouw kat ook zoiets doet, de aanwezigheid van een andere kat ruikt.

1 like

Hoe weten/wisten jullie dat de kat naar buiten wil? Onze katten zijn altijd binnen, kater is niet anders gewend maar poes is een zwervertje geweest dus denk ik wel buiten geweest. Eigenlijk gaat het altijd goed, ze zitten niet voor de deur te miauwen oid, maar zodra ik de achterdeur open zet en de hordeur dicht dan gaan ze wel zitten miauwen en proberen de hordeur open te maken. Is dat uit nieuwsgierigheid omdat ze nooit in de tuin komen en het dus nieuw is, of een teken dat ze echt graag naar buiten willen? Vind het echt heel eng namelijk om ze naar buiten te doen, zou dat liever ook niet doen eigenlijk, maarja als ze echt die behoefte hebben dan is het ook zielig om ze binnen te houden.

Edit: ze liggen trouwens ook gewoon uren te slapen als de deur open is, dus het is niet zo dat ze continue zitten te miauwen. Daardoor twijfel ik ook om een hele stevige hordeur met een slot te maken want nu barricadeer ik ‘m altijd zodat ze ‘m niet open kunnen maken haha.

Als je een goede magneet op je hordeur zet dan krijgen ze hem ook niet zomaar open. :ok_hand:t2: Verder merk ik het aan mijn kat omdat ze zit te miauwen bij de (hor)deur.

Ja klopt, maar het probleem is dat we een kunststof kozijn hebben en daarnaast geen muur om een magneet op te maken. Hebben nu plakmagneet, maar dat is helemaal niet sterk dus zetten er iets voor haha.

Ai ja dat is wel balen. Kun je niet een magneetplaatje op het kozijn maken? Of mag dat niet? (Weet niet of het een huurhuis is)

Ja is een huurhuis! Denk niet dat dat mag, maar mijn vader had een idee met een houten balk oid.