Kattentopic

Goed idee! Dit ga ik proberen.

@FrozenFlame Oppassen met bevroren eten/ijsblokjes, daar kunnen ze diarree van krijgen!

Ik had een filmpje gezien van katten die met speeltjes in en bak water speelden en zo afkoelden via hun pootjes, dus ik net een bak water met balletjes neergezet. Uiteraard wordt er niks mee gedaan. :slightly_smiling_face:

4 likes

Ohh mmm dat is niet de bedoeling inderdaad. Bedankt voor je reactie! :blush:

Dat is ook een goede optie inderdaad! Jammer dat het wordt genegeerd :stuck_out_tongue:

Mijn kat is normaal in de zomer vaak overdag de hele dag buiten. In de winter zit hij dan binnen omdat het hem te koud is. Nu vraag ik me af of ik hem morgen naar buiten moet doen ivm het weer? Ik zet dan water en brokjes buiten. Normaal gaat hij overdag buiten wat kleine rondjes lopen of rustig de wacht houden door ergens te gaan zitten en te observeren. Ik ben (helaas) zelf weg van 9-21 uur, vandaar mijn twijfel. Ik ben benieuwd wat anderen doen.

Ik zou hem binnen houden denk ik, anders zit ik er de hele dag mee in mijn hoofd, ofwel ik twijfel of het wel kan. Het lijkt me niet verstandig en ik zou het zekere voor het onzekere nemen, ook al vind hij dat niet leuk. Extra knuffelen dan maar als je thuis bent!

@Eendagsvlieg De kat van mijn ouders is ook veel buiten maar hij ligt met dit weer alleen maar te chillen onder een boom. Ik zou voldoende water buiten zetten en zorgen dat daar schaduw overheen valt.

Mijn katten gaan nu ook gewoon nog in de zon liggen. Vinden ze vast lekker, ga er vanuit dat ze zelf kunnen aanvoelen wat ze willen.

moet wel zeggen, mijn huis wordt niet warmer dan 25 graden.

Kan hij wel zelf weer naar binnen via een luik of iets?

Nee helaas niet.

Ik heb maar besloten om hem buiten te laten met ook water en brokjes buiten. Ik ga er inderdaad maar van uit dat hij zelf kan aanvoelen wat goed is.

Mijn kat wil echt continue tegen me aanliggen en knuffelen. Ben ik zijn koelmat?

1 like

Als het buiten 38 graden is, dan ben jij heel verkoelend. :stuck_out_tongue:

Ik ben inmiddels vervangen door een echte koelmat!

14 likes

Ik wil mijn kat uiteindelijk graag buiten laten rondrennen. Hebben jullie hier ervaring mee? Ik woon aan de rand van weilanden en achter een parkje. Er is weinig verkeer.

Hij is nu 4 maanden oud en al gecastreerd (in Belgiƫ gebeurd dit al <6 maanden). Ik laat hem nu soms uit met een tuigje in de tuin maar daar is hij laatst uit ontsnapt. Persoonlijk vind ik hem nog iets te klein om alleen buiten te laten lopen dus daar wil ik nog een maandje mee wachten. Inmiddels komt hij wel naar me toe zodra ik zijn snoepjes vasthoudt.

Ik ben echt zo geĆÆrriteerd. Mijn kat plast periodes bij de voordeur op de mat. Dan een hele tijd niet en dan is het ineens elke dag weer raak. Zijn (schone) kattenbak staat ernaast en ik heb ook niet het idee dat hij een blaasonsteking oid heeft. Ik heb al verschillende soorten vloer gehad en nu heb ik zeil omdat dat beter schoon te maken is. Maar ik wil de oorzaak aanpakken. Het lijkt erop dat er wel eens katten bij de voordeur zitten en ik heb buiten bij de voordeur ook schoongemaakt en van die cat off-spray gebruikt daar. Maar net weer alles schoongemaakt, meneer komt naar binnen en plast doodleuk weer op de mat :rage::rage::rage: ik weet het niet meer!
Iemand die hetzelfde heeft meegemaakt en tips heeft? Qua schoonmaken heb ik wel goed spul maar de oorzaak…heb ook al aluminiumfolie gebruikt maar dat boeit hem niet.

Edit: hij is gecastreerd en 6 jaar.

Ja, heb er zelfs 3, op elke verdieping 1…

Hangt jullie kat ook half uit de kattenbak als ie moet poepen? Mijne zit tot aan zn voorpoten in de bak en steekt dan z’n kop er uit en zit met z’n ogen dicht te poepen. :joy:

2 likes

Dat doen die van mij ook. Alleen over dat ogen dicht stuk ben ik niet zeker.

Jep en als hij klaar is graaft hij met z’n voorpootjes buiten de bak (?)

1 like

Mijn kat, een mix pers, weigert om ook maar in de buurt van een koele/vochtige doek te komen. Ook een koelmat blieft hij niet. Iemand misschien tips wat ik een volgende hittegolf kan proberen?