Kattentopic

Daar heb ik helaas ervaring mee. Bij mijn ouders thuis hadden we 2 katten, waarvan er een niet meer thuis kwam. De poes die achterbleef was ook echt een beetje van slag, ze leek steeds te zoeken waar hij was. Na een aantal dagen vonden we dus die kat terug, bleek te zijn aangereden. Ik las op internet dat het goed was om dit aan de andere kat te laten zien, zodat ze zou weten dat hij niet meer terugkwam. Mijn moeder was hier nogal terughoudend in maar we hebben het toch gedaan. Het beestje leek direct door te hebben dat hij niet meer in leven was, ze tikte ook een paar keer met haar pootje op hem. We hebben hem in de tuin begraven en toen leek het ook goed te zijn voor de poes, net of ze het begreep.
Ik heb nu zelf ook 2 katten en als een van de 2 zal overlijden zal ik dit ook zeker weer zo doen. Veel sterkte in ieder geval!

1 like

Thanks @Coffee @Karl_Lagerfeld @Kaasvlinder

We hebben er nog even met de da over gesproken en die raadt het ook wel aan. Ik denk dat ik het dan ook het liefst thuis laat doen en haar dan inderdaad ook thuis begraaf. Nu moeten we nog een geschikt moment kiezen voor de euthanasie
 Lastig :frowning:

1 like

Onze poes krabde de laatste tijd meer aan de bank, het touw van de krabpaal was kapot, dus ik vandaag touw gekocht om er weer om te wikkelen en toen ik bezig was kwam ze de hele tijd met het touw spelen en klooien. Dat ding staat alweer een paar uur in de kamer en denk je dat ze er ĂŒberhaupt naar gekeken heeft?

Natuurlijk niet. :unamused:

3 likes

Vind dat echt heel knap van je hoor, mijn ouders doen dit dus al heel veel jaren en ik denk dat ik ze mee op vakantie neem als ze er niet meer zijn. Niet dat ik dat wil natuurlijk maar ze zijn al aardig bejaard (zowel de katten als mijn ouders, haha :laughing:)
Ik hoop dat het overgaat bij jou! Hoe gaat het nu?

@Blauwra
HĂš wat naar. Ik heb er ook ervaring mee, toen mijn eerste niet goed werd ging ik ermee naar de DA en direct naar een kliniek, ze haalde de ochtend niet maar haar broertje heeft vanaf dat moment letterlijk tegen de ramen op staan schreeuwen.
Later las ik over dieren en afscheid nemen dus deed ik het toen anders. Het overleden katje mee naar huis en alle anderen laten snuffelen.
Misschien is het slechts mijn interpretatie maar ik ervaarde dit net zoals @Coffee
Het leek alsof ze echt even kwamen kijken, vaststellen en dan van, oke die is er niet meer, ik ga nu mijn voerbak zoeken.
Als je het kan opbrengen zou ik het zeker doen, kwaad kan het sowieso niet.
Heel veel sterkte ermee!

Ik moet urine opvangen van een van mijn katten en dan vanavond om 17:50 naar de dierenarts. Ze is terwijl ik de kattenbak grondig schoonmaakte twee keer op de andere bak geweest. Nu staat enkel de schone bak met een beetje van die speciale korrels erin hier en nu gaat ze niet meer
 :weary:

Ah ik ken dit drama.
Wat bij mij werkt (maar ik heb een heel makkelijke kater behalve dat hij niet op commando plast) is de bak helemaal vol met nieuw fris grid doen. Dan gaat hij altijd meteen even markeren :wink:
Dus hup: nieuw grid, kat springt erin, ik creep er een beetje omheen. Zodra meneer hurkt om te gaan plassen schuif ik een grote soep-opschep-lepel onder zn billen. Dan plast hij zo in de lepel.

Wel zielig dat hij daarna zn plasje zoekt om te graven en je dan echt zien dat hij er helemaal niets van snapt :rofl:

Verder heb je ook van die speciale niet absorberende korrels, maar daar heb je nu niets meer aan.

Maar anders: mijn dierenarts prikt ook wel eens de buik aan om een urinesample af te nemen. Is niet leuk voor de kat, maar als het echt niet anders kan
 ben ik er zelf wel een voorstander van. Hoe eerder je aan de behandeling kunt beginnen hoe beter :slight_smile:

Er zit ook van dat niet absorberende spul in, maar ze wil het daar dus blijkbaar niet op doen. :woman_shrugging:t3: Normaal zijn mijn katten daar helemaal niet kritisch in, pfff.

Ik bel om half zes even met de vraag wat we dan nu gaan doen, ik moest bellen als het niet (op tijd) zou lukken. Misschien dat ze de blaas kunnen aanprikken inderdaad.

Jouw manier is wel heel mooi haha! Het gaat nu om een vrouwtje, bij mijn katers zou dat wel goed werken, maar bij haar niet (denk ik).

Het wil nog wel eens helpen om hem in een kleinere ruimte te zetten met de bak. Dus in de wc of badkamer bijvoorbeeld

@Kaasvlinder Ik moet haar straks brengen en dan overnacht ze daar. Dan gaan ze lijken of ze daar uiteindelijk op de bak gaat en zo niet, dan kunnen ze morgenochtend een punctie doen (gezien de blaas nu niet vol genoeg zou zijn).

1 like

O fijn, hopelijk plast ze daar dan uit eindelijk wel. Als haar blaas nu ook niet vol is, is het misschien ook logisch dat ze nog niet plast :upside_down_face:

En plassen vrouwtjes dan anders dan mannetjes? Dat wist ik helemaal niet :sweat_smile: Maar heb ook mijn hele leven alleen katers gehad. Die van mij gaan (ook?) gewoon gehurkt zitten en plassen dan recht naar beneden in de korrels :thinking:

Wat gebruiken jullie om haren te verwijderen? De plakroller van de action is na 3 keer gebruiken kapot, die van Ikea vond ik opzich wel fijn. Gebruikt iemand zo’n stoffen roller?

Nee dat gaat wel hetzelfde, maar zij gaat niet gelijk op een schone bak. Mijn twee katers wel!

1 like

Voor de banken/krabpaal etc gebruik ik een raamwisser of huishoudhandschoen, voor kleding dit ding:

image

Deze blijft plakken, als ie vol zit onder de kraan schoonspoelen en laten drogen. Heb hem al een paar jaar en hij doet het nog steeds goed!

4 likes

Ik heb vandaag voor het eerst onze langharige kat naar de trimmer gebracht. Z’n onderwol (buikje) is geschoren en hij is goed gekamd + geplukt. Echt top! Kat zelf lijkt er ook erg content mee (lees: meteen weer eten en veel knuffelen).

3 likes

Wat zouden jullie doen?

Ik ga over anderhalve week op vakantie en ik had via Pawshake een meisje geregeld dat elke dag even langs komt. Er was namelijk in het pension geen plek meer. Ze heeft goede referenties en kwam prima over tijdens het kennismakingsgesprek. Gisteren kwam ze de sleutel ophalen en ik gaf haar de instructies. Nadat ik had gezegd dat ze echt heel goed de woonkamerdeur dicht moest doen zodat hij niet ontsnapt en andere instructies ging ik nog even de sleutel testen. Ze loopt achter me aan maar laat de woonkamerdeur helemaal open staan. Ik schrok echt best wel. Toen was het “Hihi misschien moet je nog even een briefje ophangen.” Maar nu denk ik echt sjeeemineeee. Mn kat is echt mn alles (okĂ© ik ben misschien een beetje erg).

Het is super laat dag om nog iemand anders te regelen maar ik vind het zo eng :frowning:

1 like

Ik herken je probleem! Mijn kat is ook echt mijn alles en hem uit handen geven vind ik echt het moeilijkste ooit. Zeker als er dan zoiets gebeurt.

Al was nu de situatie wel anders natuurlijk. Zij liep met jou mee naar de voordeur en straks sluit zij zelf alles af etc. Ik kan mij voorstellen dat ze dan alle stappen, zoals de woonkamerdeur dicht doen, bewuster doet. Maar je moet er wel alsnog een goed gevoel bij hebben. Niet dat je op vakantie continu erover na gaat denken.

Ik weet natuurlijk niet waar je woont, maar als je regio Breda woont zou ik ook langs kunnen gaan, maar ik denk dat dit meisje het ook wel goed doet. Plak dat briefje gewoon op die deur, ook voor je eigen gemoedsrust. Of laat haar jou iedere dag een berichtje sturen als ze weg gaat, nadat ze bij je kat is geweest. Dat ze de woonkamerdeur dicht heeft gedaan.

Ik zou dat ook heel moeilijk en spannend vinden. Maar een briefje op de deur is de meest directe herinnering die je kunt geven, dan is het eigenlijk of je naast haar staat en zegt: ‘hee, deur dicht!’
En zij wil het graag goed doen (neem ik aan), dus ze zal wel geschrokken zijn en er nu extra aan denken!

Ik heb dit soort paniek dus ook al als er sommige mensen langs komen. Dan leg ik altijd uit dat de kat niet naar buiten mag, en waarom dat zo is, dus of ze willen opletten. En dan zijn er toch nog best veel mensen die zomaar de balkondeur open flikkeren of logées die de ramen én de deur van hun kamer wijd openzetten.
Dan zeg ik daar wat van en dan is het zo van: ‘jeeeej, nou, je bent er wel erg mee bezig.’ En dan denk ik: ‘JA, DAT MOET OOK WEL AANGEZIEN JIJ BLIJKBAAR TE BEROERD BENT OM EVEN REKENING TE HOUDEN MET WAT IK GEVRAAGD HEB IN MIJN EIGEN HUIS’. Maar dit is eigenlijk meer een ergernis omdat ik dat gewoon niet netjes vind, ongeacht de kat. Als ik bij mensen ben en hun kind slaapt ga ik ook niet staan schreeuwen in de gang en dan verbaasd zeggen: ‘poeh, jullie zijn er wel erg mee bezig.’

Hijgt kwaad na het afsteken van deze rant

3 likes

Ik gebruik nu altijd rollers van Ikea, de enige die ik goed (genoeg) vind werken. Maar ik vind het altijd zo zonde van al die velletjes. We verslinden hier echt rollen bij de vleet. Daarom zou ik graag zoiets afwasbaars kopen, maar dan wel een goeie. Heb over het algemeen niet zulke beste ervaringen met van die rubberen plakdingen.

Weet iemand waar je deze Rollcare nog online kunt kopen? Ik kan m nergens meer vinden.

Voor de bank heb ik trouwens zo’n ding: werkt redelijk
 was 3 euro bij Kruidvat :stuck_out_tongue: Alleen dat omhulsel waar je het in schoon zou moeten kunnen maken vind ik helemaal niet fijn. Ik haal het haar er gewoon met mijn hand af.

Lief van je! Dat boekje zou ik ook wel willen zien. We hebben nu voor maandag een afspraak staan, maar ineens leeft ze weer een beetje op. Ze komt op ons liggen en komt naar beneden voor water en wat eten. Ik denk wel dat we er goed aan doen, maar wel met de gedachte of het niet toch te snel is

1 like

Mijne heeft idd ook hoogstwaarschijnlijk FIP. Dus ik hou mezelf steeds voor: ze is echt heel ziek, ze weegt nog maar 3 kg, ze heeft amper rode bloedlichaampjes, gezwel in haar blaas, vocht in haar buik, het wordt alleen maar slechter
 Maar het blijft echt lastig :pensive: Ik PB je!