Even een heel ander onderwerp ondertussen: we willen binnenkort een weekje op vakantie, maar omdat we pas verhuisd zijn, hebben we geen vrienden meer in de buurt die (gemakkelijk) op kunnen passen. En de buren zijn in dezelfde periode weg. Daarom zit ik er aan te denken om een oppas via Pawshake te zoeken. Hebben mensen hier ervaring mee? Of nog tips waar ik op moet letten bijvoorbeeld?
Mijn kat is echt een fantastische hulp in de houshouding. Hij maakt graag buikschuivers door mijn bij elkaar geveegde zooi 
Ik heb een kattenoppas (uiteindelijk niet gevonden via Pawshake) maar wij hadden eerst een kennismakingsgesprek. En dan even zien hoe ze met de kat omgaat (direct aaien of juist eerst even kijken wat de kat zelf gaat doen) en de verwachtingen doornemen. (Wil je ook dat ze de plantjes water geeft, af en toe een berichtje stuurt hoe het met de kat is.) En volg je eigen gevoel. Ook afspraken maken hoe te handelen als ze onverwacht met kat naar de dierenarts moet. En recensies lezen van andere mensen.
Dank je, toevallig woon ik regio Rotterdam, dus beter kan niet 
Ik lees wel dat het eigenlijk voor zieke katten is? Of hoeft dat niet per se?
@Zora wat verdrietig van je kat.
Er zit geen tijdslimiet aan hoe lang je om iemand rouwt, mens of dier.
Toen onze eerste kat overleed was ik weken overstuur en nu, ruim een jaar later, mis ik haar nog steeds.
Gewoon je gevoelens toelaten en als je niemand hebt om er over te praten kun je altijd hier terecht. Dat heeft mij toen enorm geholpen. Dikke knuffel <3
Toen ik nog in Rotterdam woonde heb ik een aantal keer een oppas geregeld via Cat in a flat.
Waren wij tevreden over!
Dankjullie wel allemaal voor jullie lieve reacties! Ik heb het er echt moeilijk mee, kom overal nog haartjes van hem tegen en kan moeilijk accepteren dat ik hem nooit meer zal zien⊠Hoe dramatisch dat misschien ook klinkt om een kat. Ik heb een mooi fotoalbum van hem gemaakt, dankjewel voor de tip
ben mijn andere kat nu extra aan het verwennen, volgens mij denkt hij af en toe: laat me toch eens 5 minuten met rust 
Vind dat heel logisch dat je zo verdrietig bent, ook al is het âmaar een dierâ, het zijn wel een soort van je kinderen. De andere kat lekker veel aandacht geven en soms lekker huilen, mag allemaal he!
Precies! En daarbij heb ik ook 2 kinderen dus ik ben niet eens alleen een crazy catmom haha, vaak denken mensen dat alleen mensen zonder kinderen zo obsessed kunnen zijn over een dier. Maar het doet me goed dat ik niet helemaal knettergek verklaard word hier 
Ik vind mijn kat aan de dunne kant. Ze kan eigenlijk eten wanneer ze wil en heb ook al verschillende brokjes geprobeerd. Ze wordt wel erg enthousiast van eten en snoepjes. Zie haar ook vaak genoeg eten en ze drinkt ook voldoende. Kan ik nog meer doen?
Katten zijn vaak wel dun. Hoe dun is dun ?
Je kunt op internet vaak wel vinden of een kat dun dik of normaal is.
Het is ook wel een kleinere kat dan normaal, maar vind haar dunner dan alle katten die ik heb gehad of zie rondlopen van haar formaat. Zal eens even op internet zoeken of ik wat kan vergelijken!
Oké dieptepunt: vannacht heeft ie gewoon bovenop mij in bed geplast. Ik word echt gek. Hij miauwt aan een stuk door dus het lijkt ook wel alsof ie iets duidelijk wil maken maar ik heb geen idee wat. Normaal gesproken slaapt ie bijna de hele nacht bij mij op bed. Binnenkort moet ie weer inentingen dus ga het eens overleggen met de dierenarts.
Zijn het kleine plasjes? plast hij vaak kleine beetjes/ zit er bloed bij? En miauwt hij alsof hij pijn bij het plassen heeft? Want dan zou het blaasgruis kunnen zijn en zou ik wel gelijk even de dierenarts bellen (bij een mannetjeskat kan de urinebuis daardoor verstoppen waardoor hij op een gegeven moment niet meer kan plassen). Sowieso vervelend en gek dat hij op rare plekken plast! Ik zou anders de DA bellen voor tips want zou er ook hopeloos van worden.
Gewoon normale plasjes volgens mij, ik zie ook geen bloed erin als ik het opruim. Vannacht was wel de druppel eigenlijk (
) want ik herken hem ook moet in zijn gedrag nu.
Mijn kat heeft al een paar dagen een vies plekje op haar rug. Het is plakkerig en lijkt wel olieachtig. Ik heb het gisteren proberen te wassen maar het hielp niet. Ik denk niet dat het lichaamseigen is(dat kan toch nooit zo plakkerig zijn?) Ze komt niet buiten.
Iemand een tip hoe ik dit eruit kan krijgen?
Bedenk wel dat de meeste huiskatten eigenlijk veel te zwaar zijn. Als zân rug in een rechte lijn loopt met zân kont dan is het gewicht prima. Als zân rug eerst smaller wordt en dan zân kont komt dan is hij waarschijnlijk te licht.
Een van mijn katten is ook aan de dunne kant (zegt de dierenarts). Maar ze gaf ook aan dat als het gewicht gewoon stabiel blijft, dat het niet zo erg is. Het is dan gewoon een dunne kat, zoals je ook dunne mensen hebt
Ik weeg hem (en de andere kat ook) regelmatig op een babyweegschaal. Vinden ze prima (want daarna krijgen ze een snoepje
)
Wel mag ik hem lekker verwennen met lekker veel (kwalitatief goed) voer (brokjes en natvoer). Maar hij eet toch niet meer dan dat hij zelf vindt dat hij nodig heeft.
Oooh dat is wel goed om te horen! Ze is inderdaad wel altijd stabiel in gewicht, wordt iig niet dunner. Wegen op de keukenweegschaal is wel een goed idee! Voor een snoepje doet ze hier ook alles voor je