Katten zijn vaak wel dun. Hoe dun is dun ?
Je kunt op internet vaak wel vinden of een kat dun dik of normaal is.
Katten zijn vaak wel dun. Hoe dun is dun ?
Je kunt op internet vaak wel vinden of een kat dun dik of normaal is.
Het is ook wel een kleinere kat dan normaal, maar vind haar dunner dan alle katten die ik heb gehad of zie rondlopen van haar formaat. Zal eens even op internet zoeken of ik wat kan vergelijken!
OkƩ dieptepunt: vannacht heeft ie gewoon bovenop mij in bed geplast. Ik word echt gek. Hij miauwt aan een stuk door dus het lijkt ook wel alsof ie iets duidelijk wil maken maar ik heb geen idee wat. Normaal gesproken slaapt ie bijna de hele nacht bij mij op bed. Binnenkort moet ie weer inentingen dus ga het eens overleggen met de dierenarts.
Zijn het kleine plasjes? plast hij vaak kleine beetjes/ zit er bloed bij? En miauwt hij alsof hij pijn bij het plassen heeft? Want dan zou het blaasgruis kunnen zijn en zou ik wel gelijk even de dierenarts bellen (bij een mannetjeskat kan de urinebuis daardoor verstoppen waardoor hij op een gegeven moment niet meer kan plassen). Sowieso vervelend en gek dat hij op rare plekken plast! Ik zou anders de DA bellen voor tips want zou er ook hopeloos van worden.
Gewoon normale plasjes volgens mij, ik zie ook geen bloed erin als ik het opruim. Vannacht was wel de druppel eigenlijk () want ik herken hem ook moet in zijn gedrag nu.
Mijn kat heeft al een paar dagen een vies plekje op haar rug. Het is plakkerig en lijkt wel olieachtig. Ik heb het gisteren proberen te wassen maar het hielp niet. Ik denk niet dat het lichaamseigen is(dat kan toch nooit zo plakkerig zijn?) Ze komt niet buiten.
Iemand een tip hoe ik dit eruit kan krijgen?
Bedenk wel dat de meeste huiskatten eigenlijk veel te zwaar zijn. Als zān rug in een rechte lijn loopt met zān kont dan is het gewicht prima. Als zān rug eerst smaller wordt en dan zān kont komt dan is hij waarschijnlijk te licht.
Een van mijn katten is ook aan de dunne kant (zegt de dierenarts). Maar ze gaf ook aan dat als het gewicht gewoon stabiel blijft, dat het niet zo erg is. Het is dan gewoon een dunne kat, zoals je ook dunne mensen hebt Ik weeg hem (en de andere kat ook) regelmatig op een babyweegschaal. Vinden ze prima (want daarna krijgen ze een snoepje
)
Wel mag ik hem lekker verwennen met lekker veel (kwalitatief goed) voer (brokjes en natvoer). Maar hij eet toch niet meer dan dat hij zelf vindt dat hij nodig heeft.
Oooh dat is wel goed om te horen! Ze is inderdaad wel altijd stabiel in gewicht, wordt iig niet dunner. Wegen op de keukenweegschaal is wel een goed idee! Voor een snoepje doet ze hier ook alles voor je
Ik zag gister deze voorbij komen, misschien ook wel handig om te weten voor mensen hier
Veel sterkte @Zora
Het verlies van een dier vind ik ook heel pijnlijk en ik vind het maar meer dan logisch dat het rouwen langer dan een week duurt hoor. Als mijn maatje nu zou overlijden, ik denk dat ik daar maanden tot misschien wel een jaar of meer om zou verdrietig zijn.
Natuurlijk moet het katje niet TE dun zijn. Dat kunnen wij vanaf hier nu niet beoordelen. Ik weet niet of je elk jaar met haar naar de dierenarts gaat voor haar inenting? Want dan zou je op dat moment kunnen vragen of de dierenarts vindt dat ze moet aankomen, of dat het ok is als ze gewoon op dit gewicht blijft (en dus niet dunner wordt).
P.S. ik weeg dus op een babyweegschaal (zoiets: https://www.bol.com/nl/p/adler-ad-8139-babyweegschaal/9200000065388948/ ), mijn katten zijn te groot voor een keukenweegschaal, haha.
Moeten binnenkort inderdaad langs de dierenarts.
(Foto weg)
Deze foto net gemaakt maar is natuurlijk lastig beoordelen van een foto af. Als ik zo kijk zit ze een beetje tussen het gezonde/te dunne aan. Kan de ribben in elk geval niet zien.
Haha aah babyweegschaal is ook handig. Ik deed de katten van mijn ouders wel altjjd op de keukenweegschaal proppen en snel kijken
Wij hebben precies die weegschaal voor onze katten, haha! Werkt top
Ik was gister bij de dierenarts en hij vond onze kat prima qua gewicht dus ik vroeg wat goed is, hij zei dat je niet echt naar kiloās moet kijken (okĆ© tenzij je kat 10kg of 2kg weegt weegt), maar naar of je de ribben nog kunt voelen als je met vlakke hand over het lichaam gaat en of de heupen een beetje uitsteken, dan is het goed. En er zijn denk ik ook gewoon dunnere en dikkere katten die niet te weinig of te veel eten. Als je je echt zorgen maakt zou ik de dierenarts even bellen, dan weet je het zeker!
Ik heb je foto nog wel gezien, maar voel me niet bekwaam genoeg hier uitspraken over te doen. Gewoon binnenkort aan de dierenarts vragen, nu je toch gaat
Inderdaad wat @spaarlamp zegt: kiloās zegt niet zo veel, omdat je ook grote en kleine katten hebt (net als lengte bij een mens). Ik weeg de katten vooral om schommelingen in hun eigen gewicht in de gaten te houden. Ze zijn heel fluffy, dus ik kan het op het blote oog niet altijd goed zien, en eentje mag dus niet verder af gaan vallen
Pf net mijn kat met spoed naar de dierenarts gebracht en hij heeft blaasgruis. Ik ben zo verdrietig er door, hij is pas 2 jaar. Hij moet tot sowieso zaterdag in het dierenziekenhuis blijven. Gelukkig waren we op tijd erbij en heeft hij geen nierschade en was er nog nauwelijks bloed in de urine.
Edit: ik weet trouwens dat ik onwijs dankbaar moet zijn dat mijn katje nog leeft, maar alle emoties overvallen mij gewoon enorm. Had niet verwacht het zo moeilijk te vinden.
Aww arme beestje!! Gelukkig is hij in goede handen nu toch? Maar snap dat het je overdonderd heeft, is niet niks! Mijn kat heeft het ook gehad (ook toen ie 2 was) en ik verweet mezelf echt dat ik het niet eerder door had gehad. Hij moest toen ook blijven omdat hij een katheter had gekregen. Kan je wel op bezoek gaan bij hem? Bij ons mocht dat toen wel! Miste hem ook echt heel erg in huis.
Ja hij is zeker in goede handen nu! Daar ben ik wel blij mee. Oh wat toevallig! Heeft jouw kat nog steeds speciaal voer en is het wel eens terug gekomen?
Kan niet op bezoek gaan volgens mij, zal dat eens vragen. Ze bellen wel 2x per dag. Mijn kat moet tot sowieso zaterdag blijven, omdat hij inderdaad een katheter heeft.
Heb jij trouwens nog enig idee hoeveel geld je ongeveer kwijt was? Mijn dierenarts had het erover dat het in een ernstig geval 600euro kost. (Hij is dat uiteraard waard, maar ik vind het wel duur haha)
Oh dat is toch ook lastig. En gelukkig was je er nog op tijd bij! Het schijnt bij katten ook zo lastig te zijn om in te schatten of ze ergens last van hebben. En in het dierenziekenhuis is hij in goede handen, voor je het weet is het weer zaterdag!