Heb zelf een kat met terug kerende blaasgruis problemen(oxcalate ) dus herken je zorgen helaas
Zou me nog niet te veel zorgen maken hoor. Je kat is net thuis na dat er van alles bij de dierenarts gebeurd is ,dus is niet heel gek ook dat er nog bloed bij zit. Weet nog dat mijn dierenarts zei dat het wel met 1 a 2 dagen over moet zijn.
Hou het plassen goed in de gaten maar denk echt dat als je kat weer wat rustiger is en zich wat meer de oude voelt dat het bak gedrag vanzelf weer normaal gaat worden.
Sterkte❤️
Ik had geen melding gekregen van je berichtje. Maar wat vervelend dat het steeds terug komt bij jouw kat! Kan je dat wel beheersen zeg maar, dus dat je niet steeds een godsvermogen kwijt bent bij de dierenarts?
Had jouw kat destijds ook nog een dag of 1/2 die kleine plasjes met bloed? Dat stelt mij wel een beetje gerust. Ik ben ook een beetje bang om vannacht te gaan slapen. Dacht eraan om misschien beneden te gaan slapen. Bedankt voor je lieve berichtje!
Het is redelijk onder controle. Het is ongeveer 3 jaar weg geweest en afgelopen mei was het weer raak en moest hij weer geopereerd worden.
Het zal ook steeds terug komen helaas en het is dus meer de vraag wanneer het terug komt dan of het terug komt.
Ja je bent steeds een vermogen kwijt. Had denk ik voor dat geld een maand vakantie naar Hawaï kunnen houden😂 maar het is niet anders.
Zou me laatste geld nog aan dat beestje uitgeven.
Het was bij mijn kat ook ongeveer 1 a 2 dagen dat het na de operatie nog met wat bloed was dus hoort er echt bij ben ik bang.Maar hou het wel in de gaten dat het niet steeds erger wordt en dat hij geven moment wel beter gaat plassen. Dat deed mijn kat nl wel redelijk snel alweer. Al zal het per kat natuurlijk verschillen
Als je het een fijner idee vindt zou ik gewoon beneden gaan slapen kan je m wat beter in de gaten houden ook. Zijn net kinderen soms hè
Oh dat is wel echt onwijs vervelend. Doen ze dan geen penisamputatie? Of is dat al? Mijn dierenarts had het daarover namelijk als het echt vaker zou gebeuren. Ja ik zou ook mijn laatste cent nog uitgeven aan hem! Maar weet wel dat ik nu een apart spaarpotje ga aanleggen haha.
Ah oke, zou fijn zijn als de dierenarts dat ook zegt als je hem weer mee naar huis neemt. Ja, daarom inderdaad. Ga wel beneden liggen.
Nou ik zei vandaag al tegen mijn vriend dat ik nooit geen kinderen wil. Nog meer stress en paniek kan ik niet aan.
Hij heeft zelfs al een amputatie gehad voordat ik hem uit het asiel haalde.
Is puur pech/aanleg helaas. Is ook al een oud bokje ondertussen want hij is nu 13 en kreeg m toen hij 6 was. Zou idd echt een spaarpotje maken als jou kat er vaker last van heeft ook.
Je schrikt je altijd rot als je de rekening krijgt.
Al is mijn dierenarts echt een schat en geeft me altijd wat korting omdat ik vaste klant daar ben ondertussen
Oh jemig, wat vervelend zeg! Hopelijk duurt het nu weer minimaal 3jr voordat hij er last van heeft.
Ah wat lief van je dierenarts!
Ja, zo stom he. Ik wil dat al zo lang en mijn vriend zei steeds van ‘ah dat is niet nodig joh ’. Maar als ik hem nu wil verzekeren dan moet ik opgeven over dit blaasgruis en dan worden dingen aan blaas en urinewegen niet meer gedekt. Maar goed nog steeds wel verstandig voor andere dingen uiteraard.
Heeft iemand hier ervaring met een chip met GPS-tracker voor een kat? Ik leer mijn kat nu naar buiten te gaan weer na een hele tijd in een appartement dus ze moet gechipt worden, maar ik wil er dus graag een waarop ik haar ook echt kan vinden als ze kwijt loopt.
Ik wil me eens verdiepen in een huisdierverzekering voor mijn drie katten. Is hier iemand die haar kat(ten) verzekerd heeft? Hoeveel ben je kwijt per maand en waar?
@Kaasvlinder je kan ook gebruik maken van huizenoppassite! Dan komt er dus iemand in je huis logeren die voor je dieren zorgt.
Reaal dier en zorg. Wij hebben het standaard pakket, gekozen voor 100% vergoeding met een max van €5000 per jaar (zo uit m’n hoofd dus kan ook iets anders zijn) Eigen risico van €150 en betalen maandelijks €34 voor 2 katten.
Dit is oa verzekerd
Samenvatting
Castratie en sterilisatie, narcose en operaties, consulten, medicijnen, preventieve zorg (bijv. vlooienmiddel of vaccinaties), medisch onderzoek, euthanasie, opname, chemotherapie, bestraling en radiotherapie, dwang- en sondevoeding, lasertherapie, bloedtransfusies, medische hulpmiddelen, Europese medische zorg, tumor medicatie.
Ik vind het nog steeds heel dubbel hoor! We hebben onze kat nu een jaar en castratie zat vorig jaar nog bij de asielkosten inbegrepen en verder zijn we 1 keer bij de dierenarts geweest voor z’n maag en dat kostte €20. Heb in totaal wel dik €200 aan verzekering betaald en dat er dus eigenlijk (gelukkig voor de kat hoor) niet uit gehaald. Ergens vind ik het dan zonde van mijn geld, maar aan de andere kant weet ik ook dat ik een operatie (nu) gewoon niet kan betalen en het stelt me wel gerust dat ze hem nu zonder problemen kunnen helpen.
Maar zo denk ik ook over mijn eigen zorgverzekering, lekker betalen en er geen gebruik van maken.
@FrozenFlame heb je vannacht nog beneden geslapen? Hopelijk zie je vandaag al wat verbetering.
Wij hebben vorig jaar ook een maand een zieke kater met aanhoudende blaasontsteking (van struviet) gehad. Hartverscheurend en ik was zo vaak zo bang. Zat elke paar dagen bij de dierenarts. Telkens weer een nieuwe klacht en nieuwe medicatie. Arm moppie.
Maar hij is er nu bovenop (penisamputatie was niet nodig) en nu op speciaal voer is het niet meer teruggekomen. Hopelijk blijft het zo. Ik ben nog altijd heel alert op zijn bakgedrag en likken bij het geslacht.
Ik heb trouwens ook geen verzekering voor mijn (ras)katten, maar hou een spaarpotje apart. We hebben financieel het geluk dat dat kan, ook als er nu een dure operatie nodig zou zijn. En vooralsnog maakt alleen de ene kater het potje op, en is het minder kostbaar dan een verzekering (waarbij je natuurlijk allebei de katten verzekert).
@lapzwans we hebben uiteindelijk toch voor Chantal gekozen om op te passen. Ze is langs geweest en ik heb een heel fijn gevoel bij haar. Wat een lieve rustige kundige vrouw. Super bedankt voor de tip Ik ga met een gerust gevoel op vakantie straks.
Ik heb een kartonnen bus gemaakt voor mijn kat. Ze houdt normaal niet van dozen, maar dit is echt een hit.
Nou mijn vriend en ik hebben elkaar afgewisseld. Ik ben rond 1u naar bed gegaan, dan is mijn vriend tot 3u wakker gebleven en ik ben om 9u uit bed gekomen. Dus dan was hij 6 uurtjes alleen. In die 6 uur heeft hij wel nog 2 of 3x in de bak en 3x buiten de bak geplast met bloed erbij ook. Dus heb nog niet echt het idee alsof het veel beter gaat, maar ik vind het zo lastig in te schatten. Hij heeft nu inderdaad ook speciaal voer, dus ik hoop dat als we dat dan een paar dagen gegeven hebben het beter zal gaan.
Oh jee een maand lang. Onze kat heeft ook struviet inderdaad. Gelukkig is jullie kater er nu weer bovenop, zonder penisamputatie. Ik hoop dat ik vandaag in de loop van de dag verbetering zie. Hij eet gelukkig wel goed en drinken doet hij ook goed.
@FrozenFlame ah wat een spannende periode, maar wat zorgen jullie goed voor hem! Idd goed in de gaten houden en als hij maar blijft plassen is het goed. Hopelijk gaat het elke dag een stuk beter door het nieuwe voer, en komt het nooit meer terug… En penisamputatie wauw ik wist niet dat dat kon, klinkt wel echt luguber eigenlijk. Hopelijk allemaal niet nodig!! Ik duim voor jullie.
Mijn dierenarts zei altijd dat zolang hij nog plast het “goed” is. Daar moet je vooral op letten.
De blaaswand is nu helemaal geïrriteerd door de struviet, dat is niet meteen over. Vandaar nog het bloed. Komt als het goed is vanzelf.
Waarschijnlijk heeft hij nu een ontstekingsremmer en pijnstilling. Zodat hij nog wel durft te plassen. Want hij mag het niet te lang op gaan houden. Veel plassen is dus goed
Door het speciale voer moet hij nu ook meer plassen. Zo plast hij het gruis eruit en omdat het nog pijn doet, zijn het soms ook plasjes buiten de bak.
En hij eet en drinkt goed! Dat klinkt ook goed. Vertroetel m maar lekker en laat m lekker veel slapen als hij daar behoefte aan heeft.
En als je bang bent, gewoon de dierenarts bellen. Heb ik ook vaak gedaan en ze hebben me nooit behandeld als irritant dat ik te vaak belde. Je kat kan niet praten, dus het is heel normaal dat je zo bezorgd bent om alles wat hij nu doet, of niet doet.
Ik vind het zo fijn dat we hier in dit topic zo lief met elkaar kunnen praten en tips geven. Heb het gevoel dat mensen die geen katten of andere huisdieren hebben je niet serieus nemen als je je zorgen maakt om je beestje.
Wilde ik gewoon even kwijt😽
@PangurBan Hier ben ik het helemaal mee eens! Al mijn vriendinnen zijn niet zo gek op huisdieren dus die vinden het maar gek dat ik mij er druk om kan maken.
@Kaasvlinder Ah oke, logisch ook wel natuurlijk dat het niet direct over is. Ja hij heeft pijnstillers, antibiotica en een blaasontspanner (zoiets noemde ze het). Nou te lang ophouden doet hij gelukkig dus zeker niet. Ah ja waarschijnlijk zit hij doordat het nog pijn doet ook wat langer op de bak dan voorheen.
Ja we knuffelen hem veel, hij is ook heel erg aan het kopjes geven etc. terwijl hij dat normaal wat minder is. Hij heeft zichzelf ook weer helemaal goed schoon gelikt, want dat had hij bij de dierenarts niet gedaan. Dus dat is ook een goed teken denk ik.
Als ik echt twijfel, bel ik inderdaad. Maar zo lang ik plas zie dan is het goed, houd ik in mijn hoofd. (En als hij gewoon eet en drinkt etc.)
@Carbon.monoxide Dankjewel! Dat hoop ik ook inderdaad! Haha, nee ik ook niet. Maar dat is ook echt het laatste redmiddel zeg maar. Dan wordt de plasbuis breder gemaakt en zorgt dat gruis minder snel voor verstoppingen.