Ja, ik heb ook dit pakket. Vind het wel een prettig idee met die soms enorm hoge kosten.
Ja precies.
Mijn kat zat een keer met zijn poten in de wc-pot waar net bleek in zat. Ik kreeg het niet voor elkaar om zijn pootjes te wassen dus hij moest naar de dierenarts. Ook even 75 euro en dat is dan nog een schijntje.
Mijn oppaskat heeft een GPS band en als hij ‘te ver’ loopt krijg ik een melding. Maar ik ben in de stad, dus ik kan hem niet halen. Misschien zet ik die meldingen maar uit, want ik word er alleen maar nerveus van.
Kun je hier meer over vertellen, ik vind dit wel interessant? Is het een groot ding om zijn nek? Of heel klein en heeft hij er geen last van? Zie je op een kaartje waar hij uithangt? Tell me mooooore!!
We zijn begin dit jaar verhuisd van een appartement naar een huis met tuin, en vooralsnog lopen de katjes alleen af en toe met een lijntje in de tuin. Ze hebben er voor nu ook niet echt behoefte aan, ze zitten bij de open deur eigenlijk alleen maar op de deurmat naar buiten te gluren. Maar als ze later wel naar buiten zouden willen, dan vind ik het een fijn idee als ik ze in de gaten kan houden, of als ze niet (ver) weg kunnen gaan. (Onze tuin kunnen we niet goed afzetten).
Ik kan vanavond een foto maken van de halsband, tenzij de kat eerder binnen is. Het is niet echt heel groot, lijkt een beetje op een usb stick. Je laadt hem op aan het stopcontact.
Je hebt inderdaad een app met een kaart, die wil ik je wel sturen via instagram (via forum vind ik beetje eng want er staat veel persoonlijke info op). Je kan een virtuele omheining instellen (dus een cirkel waarin hij vrij kan rondlopen, dus bijv 200 meter) en als hij daar uit komt krijg je een melding. Je kan ook een premium abonnement nemen a 60 euro per jaar maar dat heeft deze kat niet en het werkt gewoon prima.
Kijk, hij voelde aan dat ik even een foto wilde zien Dank je @Luzarl en meneer kat! Top, ik ga hier eens induiken, dit is misschien wel iets voor ons.
De app heet trouwens tractive. Als je meer wil weten dm me maar op insta (kxxylee) of hier een berichtje!
Thnx, ik heb de website van het bandje gevonden, daar staat veel info op
Ik kende deze dingen alleen in grotere vorm (eigenlijk voor honden dan denk ik), en dat vond ik altijd zo sneu voor een kat
P.S. voor andere geinteresseerden: https://tractive.com/nl/pd/gps-tracker-cat
Onze kat krabt aan de zijkant van de kattenbak als hij er op gaat en ik snap echt niet waarom, alsof hij aan de hele buurt bekend wil maken dat ie ff gaat poepen. Wil hij iets duidelijk maken? Wil ie gewoon aandacht? ‘S nachts hoor ik het volgens mij nooit en het is ook niet altijd, maar het is echt irritant want ik wil gewoon tv kijken haha. Doen meer katten dit?
Bedoel je van te voren of erna? Want die van mij krabt ook altijd aan het deurtje en de zijkanten als hij aan het graven is etc.
Mijn vriend en ik hebben trouwens het idee dat het wat beter gaat met onze kat. Minder plasjes en grotere plasjes. Sinds vanochtend ook niet meer in huis geplast. Hij slaapt nog wel veel, maar goed het is ook niet niks. Hij miauwt lekker om eten en heeft zichzelf weer helemaal schoon gewassen. Maar mijn hemel ik voel de panier van afgelopen weekend gewoon nog steeds in mijn lichaam.
Beide! Hoor niet heel duidelijk dat hij in het grint aan het graven is, vaak zijn de drollen ook niet begraven maarja weet niet of die van hem zijn of de poes. Hebben wel sinds een maand ander grint, maar daarvoor krabde hij ook al aan de zijkant. Ik wil hem niet storen als ie dat doet want hij zal er wel een reden voor hebben, misschien durft ie anders niet te poepen ofzo, maar word er ondertussen knettergek van als dat 10 minuten door gaat.
Oh holy shit hahah 10 minuten? Je zou de klep eraf kunnen halen, maar denk dat je daar ook niet gelukkig van gaat worden hahah.
Nee dat denk ik ook niet haha, ben bang dat ie dan aan de muur gaat krabben. We kunnen het wel eens proberen, misschien ook wel een goede reninder voor ons om vaker drollen te scheppen.
We hebben trouwens 2 bakken en in de ene poepen ze en de ander doen ze niet zo veel, zouden we er dan 1 weg kunnen halen?
Oh nee aan de muur moet je ook niet hebben. Hoe vaak schep je ongeveer? Zou ook kunnen dat de bak inderdaad ‘te vies’ is om in het grind te graven, of dat de bak te klein is.
Ik zou niet 1 vd 2 bakken weghalen eerlijk gezegd. Mochten ze een keer de bak te vies vinden of weet ik veel, dan pakken ze die andere ipv je bank of iets anders.
Iedere avond voor we naar bed gaan en 1 keer per week maken we ‘m helemaal schoon en nieuw grint er in. Hij hangt met poepen (en plassen ook denk ik) wel half uit de bak met z’n ogen dicht, misschien vindt ie ‘m inderdaad te klein… Volgens mij is het al een XXL bak, morgen ff uitzoeken!
Die van mij doet dit al sinds hij kitten is en heb er eigenlijk nooit iets achter gezocht.
Oh nou dat lijkt mij wel vaak genoeg hoor! Wellicht is het gewoon zijn stijl en is er verder niks mis. (Mis als in te kleine bak ofzo, bedoel niet iets geks of ernstigs)
Oooh dat kale buikje is zo schattig