Kattentopic

Onze kat krabt aan de zijkant van de kattenbak als hij er op gaat en ik snap echt niet waarom, alsof hij aan de hele buurt bekend wil maken dat ie ff gaat poepen. Wil hij iets duidelijk maken? Wil ie gewoon aandacht? ‘S nachts hoor ik het volgens mij nooit en het is ook niet altijd, maar het is echt irritant want ik wil gewoon tv kijken haha. Doen meer katten dit?

1 like

Bedoel je van te voren of erna? Want die van mij krabt ook altijd aan het deurtje en de zijkanten als hij aan het graven is etc.

Mijn vriend en ik hebben trouwens het idee dat het wat beter gaat met onze kat. :grin: Minder plasjes en grotere plasjes. Sinds vanochtend ook niet meer in huis geplast. Hij slaapt nog wel veel, maar goed het is ook niet niks. Hij miauwt lekker om eten en heeft zichzelf weer helemaal schoon gewassen. Maar mijn hemel ik voel de panier van afgelopen weekend gewoon nog steeds in mijn lichaam.

10 likes

Beide! Hoor niet heel duidelijk dat hij in het grint aan het graven is, vaak zijn de drollen ook niet begraven maarja weet niet of die van hem zijn of de poes. Hebben wel sinds een maand ander grint, maar daarvoor krabde hij ook al aan de zijkant. Ik wil hem niet storen als ie dat doet want hij zal er wel een reden voor hebben, misschien durft ie anders niet te poepen ofzo, maar word er ondertussen knettergek van als dat 10 minuten door gaat.

1 like

Oh holy shit hahah 10 minuten? Je zou de klep eraf kunnen halen, maar denk dat je daar ook niet gelukkig van gaat worden hahah.

Nee dat denk ik ook niet haha, ben bang dat ie dan aan de muur gaat krabben. We kunnen het wel eens proberen, misschien ook wel een goede reninder voor ons om vaker drollen te scheppen.

We hebben trouwens 2 bakken en in de ene poepen ze en de ander doen ze niet zo veel, zouden we er dan 1 weg kunnen halen?

Oh nee aan de muur moet je ook niet hebben. Hoe vaak schep je ongeveer? Zou ook kunnen dat de bak inderdaad ‘te vies’ is om in het grind te graven, of dat de bak te klein is.

Ik zou niet 1 vd 2 bakken weghalen eerlijk gezegd. Mochten ze een keer de bak te vies vinden of weet ik veel, dan pakken ze die andere ipv je bank of iets anders.

Iedere avond voor we naar bed gaan en 1 keer per week maken we ‘m helemaal schoon en nieuw grint er in. Hij hangt met poepen (en plassen ook denk ik) wel half uit de bak met z’n ogen dicht, misschien vindt ie ‘m inderdaad te klein… Volgens mij is het al een XXL bak, morgen ff uitzoeken!

Die van mij doet dit al sinds hij kitten is en heb er eigenlijk nooit iets achter gezocht.

1 like

Oh nou dat lijkt mij wel vaak genoeg hoor! Wellicht is het gewoon zijn stijl en is er verder niks mis. (Mis als in te kleine bak ofzo, bedoel niet iets geks of ernstigs)

29 likes

Oooh dat kale buikje is zo schattig

1 like

Ja echt he vind ik ook, het groeit gewoon nooooit meer aan. Maar het is zo lief

Een van mijn katten plast weer regelmatig voor de bak. Ik weet gewoon niet meer wat ik ermee moet. Behalve weer een plasje opvangen.

Hm ja is ook het proberen waard, ga ‘m straks helemaal schoonmaken en hopen dat hij ophoudt haha. Las op internet ook dat het kon zijn dat er grint tussen z’n tenen zit, maar vind het gek dat hij dan al krabt voordat ie überhaupt een stap in de bak heeft gezet. Nouja, elke gek heeft zo z’n gebrek en dit zal die van hem zijn denk ik.

Nooooo… een van mn binnenkattennheeft vlooien. eind vorige week heb ik ze zo’n pipetje gegeven maar zag er net weer 1 lopen in zn vacht. Hebben jullie tips wat ik nog meer kan doen ??

Heel veel kammen en de vlooien verzuipen in een bakje water met een drup afwasmiddel. Huis elke dag stofzuigen en eventueel zo’n spray gebruiken voor het huis.

Ik zweer bij Seresto vlooienbandjes.

ja dat is ook bog zoiets… mn katten willen niet gekamt worden… ik ga eens in de zoveel tijd naar de trimsalon… thnx anyway!!

Een van mijn katten is daar ook moeilijk in, maar het moest wel. Heel veel geduld van mijn kant en frustratie voor hem, maar zo ben ik er wel van af gekomen! :sweat_smile:

ik heb het ook maar afgedwongen!