Haha zo lief. Zo gaat dat hier ook. Als m’n vriend thuis komt (we wonen 2 hoog) en de kat hoort alleen nog maar de fiets of de auto dan staat ‘ie voor het raam al te miauwen. En zodra de deur beneden open gaat staat de kat al bij de voordeur boven te wachten.
Mijn kat is nu bijna een week thuis na het hele blaasgruis gedoe. Het plassen gaat gelukkig wel een stuk beter. Niet meer in huis en bijna weer even groot als normaal. Alleen hij slaapt nog steeds zo veel, is dat normaal? Hij heeft wel 2x narcose gehad, 1x om te spoelen etc. en de 2e keer om de katheter eruit te halen, want dat ging niet zonder omdat hij zo bang was geworden.
Fijn dat het beter gaat!! Ik denk dat het vele slapen een combinatie is van de narcose, is natuurlijk een aanslag op zo’n klein lijfje, en ook wel de warmte hoor. Mijn katten liggen ook de hele dag voor pampus en komen met moeite overeind om te eten.
Oh ja die hitte ook nog natuurlijk. Het is hier in huis nog steeds 27 graden dus ja dat is wel heet voor hem (voor mij ook daar niet van haha). Hahah nou voor eten weet ie niet hoe snel hij moet komen, dus dat dan weer wel. Hij miauwt ook de oren van mijn kop als ik zijn eten ‘klaar maak’.
Dat is normaal hoor! Mijn kat heeft bijna 3 weken in het dierenziekenhuis gelegen wegens blaasgruis en is 5 of 6 keer onder narcose geweest in die periode en hij (ofja nu “het” zonder penis
) heeft daar echt 2 a 3 maanden van moeten bijkomen.
Fijn dat het nu goed gaat met z’n plasjes. Eet en drinkt hij ook goed? Mijn katten drinken echt mega veel door het dieetvoer.
Ahh jemig 3 weken zo sneu! Wel fijn om te horen dat het normaal is dat je merkt dat ze er nog van moeten bijkomen.
Ja eten als een bootwerker en drinken ook goed. Ik heb niet de indruk dat hij meer drinkt dan hiervoor, maar ik doe vaak ook wat water door zijn voer (de da gaf aan dat dit wel goed was) en hij krijgt ook 1 zakje natvoer per dag, dus daar zit ook vocht in. Het voordeel van dat hij zo gaar is de hele dag zijn de knuffels. Dus daar geniet ik maar 100x zoveel van!
Hier stop ik minimaal 2x per dag mijn gezicht tussen. Zo fluffy hahaha. Behalve dat geschoren stukje.

Oke heel epistel, maar ik ben heel erg opgelucht dat het beter gaat met hem.
Wij krijgen over drie weken een nieuwe kitten (poes) erbij. We hebben al één poes die heel zachtaardig is. Ze is opgegroeid met haar zus, maar die hebben we helaas weg moeten doen vanwege ernstige agressieaanvallen.
Iemand nog hele goede tips om de twee aan elkaar te laten wennen? Ik heb natuurlijk al op internet gelezen, maar wellicht dat iemand nog een onbekende toptip heeft… 
De kat was net aan het overgeven en toen ik het opruimde bleken er larven/maden tussen te zitten. Toen ik het weg ging gooien zag ik dat ze ook in haar voerbakje met nat voer zaten. Zo stom dat ik niet beter heb opgelet. Iemand die weet of ik nu nog iets moet ondernemen voor haar, was sowieso van plan om morgenochtend de dierenarts te bellen.
Ja ik loop me helemaal suf te googlen, maar kan er vrij weinig over vinden.
Ja die heeft ze denk ik binnen gekregen met het voer. Ik snap nu opeens waarom ze haar eten liet staan maar nog wel honger had. Ze lijkt verder gewoon normaal.
Dankjewel trouwens voor het reageren.
Misschien even in de gaten houden of ze geen wormpjes krijgt?
Wij hadden laatst maden in de prullenbak (
) en nadat ik het had opgeruimd, heb ik de kat haar ontworming gegeven, maar die moest ze sws deze week ergens krijgen.
Als ze het pas nog heeft gehad is ze al beschermd.
Ik weet niet of ze wormen kunnen krijgen van het eten van maden, maar ze lijken er wel veel op🧐
Aaah lief he!
Mijn kat herkent het geluid van mijn auto en komt dan voor het raampje naast de voordeur zitten als ik de straat in rijd.
Wtb het plassen doet hij het ‘nu’ weer op de bak die ik bij de voordeur heb neergezet. Vet onhandige plek maar hij laat nu iig daar zijn geur achter en niet ernaast op de mat 
Wie heeft er misschien advies voor ons?
Wij hadden/hebben 2 katten. De rooie kater is zo’n kater die overal wel geliefd en bekend is maar hij kwam altijd weer thuis. Vaak kregen we ook van mensen uit de buurt ook wel een berichtje van hier is ie.
Sinds enkele weken lijkt hij een nieuwe plek gevonden te hebben. De bewoner van het huis is hij ons geweest om het aan te geven en heeft ook diverse malen de kat terug gezet. Probleem is dat ze maar een straat verderop wonen en hij dus zo weer terug loopt. We weten dat de dochter van dat gezin helemaal verzot op hem is(en hem binnen houdt?) en hij is gek op aandacht dus via het kattenluikje in huis kan hij naar binnen wanneer hij wil. Terugzetten heeft dus niet veel zin.
Ik heb geprobeerd, toen hij een keer terug was, om hem binnen te houden. Dit is geen succes, hij vliegt bij de muren omhoog (nadat we verhuisd waren is hij ook maar 2 dagen binnen geweest, we wonen hier al een tijd dus heeft verder geen invloed meer). Waar hij een aantal weken geleden eens in de zoveel sagen nog wel eens thuis kwam, hebben we hem nu al een week of 2 niet gezien. Roepen rondom het huis waar hij heen ging heeft geen zin, hij komt dan ook niet.
Ik vind het prima als hij een ander huisje heeft gevonden en daar gelukkiger is(want dat hij daar meer aandacht krijgt is zeker), alleen nu gaan die mensen binnenkort verhuizen. Ik weet dan niet zo goed wat ik dan met de kat moet. Meegeven? Terug nemen met de kans dat hij bij de nieuwe bewoners naar binnen blijft gaan? En wat als hem tussentijds iets overkomt of ziek wordt? Zijn wij dan alsnog verantwoordelijk?
Ik vind dit maar lastig… Ik baal want ik wil mijn kat terug maar anderszijds, als hij gelukkiger is nu is het ook oké.
Send help!
Mijn lieftallige kitty gebruikt blijkbaar een stuk muur op de slaapkamer als krabpaal. Ze doet het vaak als in in bed lig (ik dacht dat ze aandacht probeerde te trekken door aan een deurtje van een kastje te rommelen maar toen ik spullen opzij schoof trof ik dit aan), ik weet niet of ze t ook doet als ik er niet ben.
Ze gebruikt haar krabpaal niet, wel van dat karton wat op de grond ligt.
Als ik de deur snachts dichthoud krijg ik een miauwconcert op standje 120.
Ik heb nu het idee op meerdere plekken krabmatten/krabkarton te leggen maar misschien hebben jullie nog goede ideeën? Ik wil dit haar wel graag af proberen te leren 
Schade:
Feliway heeft een product wat je op de krabpaal kan aanbrengen.
Feliway Feliscratch is het, schijnt te helpen, wie weet is het wat voor je.
Bedankt!! Ik ga me er in verdiepen!
Heeft iemand hier een ingenieus idee voor onze tuin? Wij hebben een tuin die een stuk hoger gelegen is dan de grond ernaast. Om de tuin heen zit een muur dus tot op de grond is het wel 2 meter (minstens). De kat gaat binnenkort naar buiten en ik wil iets bedenken waardoor ie naar beneden en omhoog kan. Dacht aan een loopplank maar dat naast ons is gemeentelijke grond dus waarschijnlijk mag dat niet. Het is al een oudere kat dus echt klimmen wordt lastig
Dmv een kattentrap aan de buitenkant van de muur? Hoeft maar een plank te zijn. Neemt weinig ruimte en het is jullie muur. Let wel, andere katten kunnen dan ook in jullie tuin komen. Google maar eens voor plaatjes.
Niet met zo’n net maar je hebt ook een oplossing door een balkje of stok op de schutting te leggen die rolt als je erop wil steunen. Dan kan de kat er niet overheen. Ik wil zoiets nog steeds een keer proberen.
Ik zat hier naar te kijken, maar dat is duurrrrrrr.
Volgens de berekening van die site zou het voor onze tuin zo’n €800 zijn.