Kattentopic

Ja hebben nu een plank langs de zijkant van de muur. Hij heeft er net alleen geen gebruik van gemaakt :sweat_smile: eraf springen gaat dus nog. Maar erop gaat denk ik niet lukken (2 meter, kat is al wat ouder).

Hij is nu voor het eerst de hort op doooooodeng! Gelukkig ben ik vrij vandaag. Ben net een stuk meegelopen en toen ineens was ie weg. Heel naar. Hoop dat het goed gaat (al mega vaak verhuist dus denk het wel maar toch eng)!

1 like

Oh ja, dat is ook heftig zo’n eerste keer. Ik ben de eerste keer toen mijn kat 2 uur weg was door de buurt gaan lopen en toen kwam hij blij aan rennen. Daarna wist hij het weer te vinden en is het verder goed gegaan. Succes!

Ja ik loop de hele dag rondjes hahaha. Hij weet nu wel waar het is toch blijf ik roepen en rondjes lopen. Een echt kattenvrouwtje :sweat_smile:

1 like

Ik heb net mijn kat naar het kattenhotel gebracht aangezien we morgen op vakantie gaan. Het voelt zo leeg nu in huis, echt zo’n vreemd gevoel. Zal blij zijn als hij terug is en constant jankt om eten/aandacht.

3 likes

Je kunt zoiets ook best zelf maken denk ik…

Ik ben aan het wachten totdat mijn kat gaat plassen zodat ik het weg kan brengen. Wat haat ik dit zeg haha duurt zo lang.

1 like

Ik maak me zo’n zorgen om onze oudste poes :frowning: ze is al 17 en heeft veel klachten. Mijn ouders gaan volgende week op vakantie en ik pas dan op maar moet ook gewoon werken. Ben zo bang dat ik ‘s avonds kom kijken en dat ze dan dood is

Wat voor klachten heeft ze?

Veel gekke wondjes, gewoon basic klachten zoals doof/blind haha en een traanoogje. Vind ik zo sneu

Ik raak helemaal gefrustreerd. Hoe vangen jullie urine op van je kat? Ik heb gisteren van 8u tot 13u zitten wachten totdat hij ging plassen. Daarna moest ik weg. Vandaag heeft mn vriend om 5u vannacht de bak met alleen maar plastic gevuld en ben ik er om half 8 uit gegaan. Maar hij plast gewoon niet, voor nu hoeft hij ook gewoon nog niet.
Moet het opvangen ivm na controle voor blaasgruis. Vorige na controle plaste hij nog vaker op een dag dus was het gemakkelijker. Alleen gaat het een stuk beter en plast hij dus weer zoals voorheen maar 2x per dag.

Opsluiten in de badkamer met lege bak helpt hier goed.

Hahah ja hier ging hij toen in de bak liggen alsof het een mandje is. :sweat_smile::sweat_smile: Maar uiteindelijk is het gelukt hahah.

1 like

Nou waar ik bang voor was is gebeurd. Onze kat is sinds vrijdag niet meer thuis geweest. Hij kwam net anderhalve dag buiten (zijn net verhuist) meldde zich netjes maar sinds vrijdag spoooorloos :sob::sob: heb overal gezocht, overal geroepen maar geen spoor. Wát kut dit zeg

Oh, wat naar!!! Heb je al aan buren gevraagd in hun schuurtjes te kijken? Ik duim heel hard voor je!

1 like

Heb je de kattenbak al buiten gezet? Soms komen ze op de geur af. Ik duim voor je!

1 like

Hij kan heeeel hard miauwen maar heb de buren ingelicht ja. En @chocotoff heb de kattenbak buiten. Zit alleen weinig in haha. Ga zo posters verspreiden en briefjes in brievenbussen gooien :disappointed:

Ben geneigd om een spoor rondom het huis te maken met die kattengrit. Geen idee of het helpt…

1 like

:heart:

1 like

Oh nee :open_mouth: Ik hoop dat hij snel weer thuis is!

1 like

Aah wat kut zeg! Ik zal voor je duimen dat hij snel weer terecht is.

1 like

Een van mijn katten is ook erg gevoelig voor stress en snel schrikkerig. Bij haar heeft Feliway wel geholpen, kan merken dat ze weer beter in haar vel zit. Misschien iets om te proberen.

1 like