Wie heeft er misschien advies voor ons?
Wij hadden/hebben 2 katten. De rooie kater is zo’n kater die overal wel geliefd en bekend is maar hij kwam altijd weer thuis. Vaak kregen we ook van mensen uit de buurt ook wel een berichtje van hier is ie.
Sinds enkele weken lijkt hij een nieuwe plek gevonden te hebben. De bewoner van het huis is hij ons geweest om het aan te geven en heeft ook diverse malen de kat terug gezet. Probleem is dat ze maar een straat verderop wonen en hij dus zo weer terug loopt. We weten dat de dochter van dat gezin helemaal verzot op hem is(en hem binnen houdt?) en hij is gek op aandacht dus via het kattenluikje in huis kan hij naar binnen wanneer hij wil. Terugzetten heeft dus niet veel zin.
Ik heb geprobeerd, toen hij een keer terug was, om hem binnen te houden. Dit is geen succes, hij vliegt bij de muren omhoog (nadat we verhuisd waren is hij ook maar 2 dagen binnen geweest, we wonen hier al een tijd dus heeft verder geen invloed meer). Waar hij een aantal weken geleden eens in de zoveel sagen nog wel eens thuis kwam, hebben we hem nu al een week of 2 niet gezien. Roepen rondom het huis waar hij heen ging heeft geen zin, hij komt dan ook niet.
Ik vind het prima als hij een ander huisje heeft gevonden en daar gelukkiger is(want dat hij daar meer aandacht krijgt is zeker), alleen nu gaan die mensen binnenkort verhuizen. Ik weet dan niet zo goed wat ik dan met de kat moet. Meegeven? Terug nemen met de kans dat hij bij de nieuwe bewoners naar binnen blijft gaan? En wat als hem tussentijds iets overkomt of ziek wordt? Zijn wij dan alsnog verantwoordelijk?
Ik vind dit maar lastig… Ik baal want ik wil mijn kat terug maar anderszijds, als hij gelukkiger is nu is het ook oké.