Kattentopic

Aaah lief he!
Mijn kat herkent het geluid van mijn auto en komt dan voor het raampje naast de voordeur zitten als ik de straat in rijd.

Wtb het plassen doet hij het ‘nu’ weer op de bak die ik bij de voordeur heb neergezet. Vet onhandige plek maar hij laat nu iig daar zijn geur achter en niet ernaast op de mat :expressionless:

3 likes

Wie heeft er misschien advies voor ons?

Wij hadden/hebben 2 katten. De rooie kater is zo’n kater die overal wel geliefd en bekend is maar hij kwam altijd weer thuis. Vaak kregen we ook van mensen uit de buurt ook wel een berichtje van hier is ie.
Sinds enkele weken lijkt hij een nieuwe plek gevonden te hebben. De bewoner van het huis is hij ons geweest om het aan te geven en heeft ook diverse malen de kat terug gezet. Probleem is dat ze maar een straat verderop wonen en hij dus zo weer terug loopt. We weten dat de dochter van dat gezin helemaal verzot op hem is(en hem binnen houdt?) en hij is gek op aandacht dus via het kattenluikje in huis kan hij naar binnen wanneer hij wil. Terugzetten heeft dus niet veel zin.
Ik heb geprobeerd, toen hij een keer terug was, om hem binnen te houden. Dit is geen succes, hij vliegt bij de muren omhoog (nadat we verhuisd waren is hij ook maar 2 dagen binnen geweest, we wonen hier al een tijd dus heeft verder geen invloed meer). Waar hij een aantal weken geleden eens in de zoveel sagen nog wel eens thuis kwam, hebben we hem nu al een week of 2 niet gezien. Roepen rondom het huis waar hij heen ging heeft geen zin, hij komt dan ook niet.
Ik vind het prima als hij een ander huisje heeft gevonden en daar gelukkiger is(want dat hij daar meer aandacht krijgt is zeker), alleen nu gaan die mensen binnenkort verhuizen. Ik weet dan niet zo goed wat ik dan met de kat moet. Meegeven? Terug nemen met de kans dat hij bij de nieuwe bewoners naar binnen blijft gaan? En wat als hem tussentijds iets overkomt of ziek wordt? Zijn wij dan alsnog verantwoordelijk?
Ik vind dit maar lastig… Ik baal want ik wil mijn kat terug maar anderszijds, als hij gelukkiger is nu is het ook oké.

Send help!

Mijn lieftallige kitty gebruikt blijkbaar een stuk muur op de slaapkamer als krabpaal. Ze doet het vaak als in in bed lig (ik dacht dat ze aandacht probeerde te trekken door aan een deurtje van een kastje te rommelen maar toen ik spullen opzij schoof trof ik dit aan), ik weet niet of ze t ook doet als ik er niet ben.
Ze gebruikt haar krabpaal niet, wel van dat karton wat op de grond ligt.
Als ik de deur snachts dichthoud krijg ik een miauwconcert op standje 120.
Ik heb nu het idee op meerdere plekken krabmatten/krabkarton te leggen maar misschien hebben jullie nog goede ideeën? Ik wil dit haar wel graag af proberen te leren :sweat_smile:

Schade:

Feliway heeft een product wat je op de krabpaal kan aanbrengen.
Feliway Feliscratch is het, schijnt te helpen, wie weet is het wat voor je.

1 like

Bedankt!! Ik ga me er in verdiepen!

1 like

Heeft iemand hier een ingenieus idee voor onze tuin? Wij hebben een tuin die een stuk hoger gelegen is dan de grond ernaast. Om de tuin heen zit een muur dus tot op de grond is het wel 2 meter (minstens). De kat gaat binnenkort naar buiten en ik wil iets bedenken waardoor ie naar beneden en omhoog kan. Dacht aan een loopplank maar dat naast ons is gemeentelijke grond dus waarschijnlijk mag dat niet. Het is al een oudere kat dus echt klimmen wordt lastig

Dmv een kattentrap aan de buitenkant van de muur? Hoeft maar een plank te zijn. Neemt weinig ruimte en het is jullie muur. Let wel, andere katten kunnen dan ook in jullie tuin komen. Google maar eens voor plaatjes.

Niet met zo’n net maar je hebt ook een oplossing door een balkje of stok op de schutting te leggen die rolt als je erop wil steunen. Dan kan de kat er niet overheen. Ik wil zoiets nog steeds een keer proberen.

Ik zat hier naar te kijken, maar dat is duurrrrrrr. :exploding_head: Volgens de berekening van die site zou het voor onze tuin zo’n €800 zijn.

Ja hebben nu een plank langs de zijkant van de muur. Hij heeft er net alleen geen gebruik van gemaakt :sweat_smile: eraf springen gaat dus nog. Maar erop gaat denk ik niet lukken (2 meter, kat is al wat ouder).

Hij is nu voor het eerst de hort op doooooodeng! Gelukkig ben ik vrij vandaag. Ben net een stuk meegelopen en toen ineens was ie weg. Heel naar. Hoop dat het goed gaat (al mega vaak verhuist dus denk het wel maar toch eng)!

1 like

Oh ja, dat is ook heftig zo’n eerste keer. Ik ben de eerste keer toen mijn kat 2 uur weg was door de buurt gaan lopen en toen kwam hij blij aan rennen. Daarna wist hij het weer te vinden en is het verder goed gegaan. Succes!

Ja ik loop de hele dag rondjes hahaha. Hij weet nu wel waar het is toch blijf ik roepen en rondjes lopen. Een echt kattenvrouwtje :sweat_smile:

1 like

Ik heb net mijn kat naar het kattenhotel gebracht aangezien we morgen op vakantie gaan. Het voelt zo leeg nu in huis, echt zo’n vreemd gevoel. Zal blij zijn als hij terug is en constant jankt om eten/aandacht.

3 likes

Je kunt zoiets ook best zelf maken denk ik…

Ik ben aan het wachten totdat mijn kat gaat plassen zodat ik het weg kan brengen. Wat haat ik dit zeg haha duurt zo lang.

1 like

Ik maak me zo’n zorgen om onze oudste poes :frowning: ze is al 17 en heeft veel klachten. Mijn ouders gaan volgende week op vakantie en ik pas dan op maar moet ook gewoon werken. Ben zo bang dat ik ‘s avonds kom kijken en dat ze dan dood is

Wat voor klachten heeft ze?

Veel gekke wondjes, gewoon basic klachten zoals doof/blind haha en een traanoogje. Vind ik zo sneu

Ik raak helemaal gefrustreerd. Hoe vangen jullie urine op van je kat? Ik heb gisteren van 8u tot 13u zitten wachten totdat hij ging plassen. Daarna moest ik weg. Vandaag heeft mn vriend om 5u vannacht de bak met alleen maar plastic gevuld en ben ik er om half 8 uit gegaan. Maar hij plast gewoon niet, voor nu hoeft hij ook gewoon nog niet.
Moet het opvangen ivm na controle voor blaasgruis. Vorige na controle plaste hij nog vaker op een dag dus was het gemakkelijker. Alleen gaat het een stuk beter en plast hij dus weer zoals voorheen maar 2x per dag.

Opsluiten in de badkamer met lege bak helpt hier goed.