Heel veel sterkte gewenst morgen. Het is echt oké om hier verdrietig over te zijn. En dat mag je ook zij zolang jij dat nodig hebt. Het is echt een rouwproces wat je doorgaat en voel je welkom om hier over je verdriet te praten
Absoluut niet stom dat je heel verdrietig bent erover. Ik denk soms dat ik in de eerste plaats misschien geen kat had moeten nemen, want de gedachte dat ze er op een dag niet meer is, kan me echt enorm verdrietig maken. Ik denk serieus dat ik me ziek zou moeten melden op mijn werk als ze dood ging. Ik weet niet of ik dan normaal zou kunnen functioneren. Dus ik vind het heel begrijpelijk dat je erg verdrietig bent.
Ik denk wel dat je het juiste doet voor je kat. Zo ziek zijn is voor geen mens of dier fijn en dan is het tijd voor een rustig en pijnloos einde.
Ik zal aan je denken morgen😘
Dit is het liefste topic op het hele forum
Heel veel sterkte! Zijn echt de lastigste momenten van huisdieren hebben vind ik.
Ik vraag mij af of jullie katten wel eens hijgen tijdens het spelen? Mijn kat was nooit mega speels, maar nu hebben we een speeltje waar hij echt als een debiel achter aan rent. Alleen hijgt hij dan af en toe wel eens, hooguit 2 hijgen zeg maar, maar toch. De dierenarts zei dat het niet iets heel geks was als ze spelen, maar ik heb het nog nooit eerder gezien (waarschijnlijk ook omdat hij nooit zo mega speels was).
Mijn kat doet dat ook! Ook maar heel kort inderdaad en alleen tijdens het spelen. Op internet stond iets met stress en pijn oid, maar dat is geloof ik bij mijn kat niet het geval. Dus denk inderdaad ook wat je dierenarts zegt
Ik kan me herinneren dat het hier even geleden ook over ging in dit topic. Even terugscrollen? Misschien zitten daar nog wat extra tips voor je tussen.
Wat ik me kan herinneren was het zien van het dode lichaampje wel vaak goed voor de andere kat.
Alsof hij/zij het begreep en minder naar de andere kat gast zoeken.
Heel veel sterkte morgen. Heel dapper dat je dit doet. Het is vast een enorm moeilijke beslissing voor je geweest.
Wij hadden ooit een moederkat en een kind, maar dat kind was al wel 8 ofzo. Maar de moeder keek niet eens naar dat kind toen hij dood was, ze negeerde het volledig, alsof ze het gewoon niet snapte
Mijn kat doet dit ook als ze heel intens speelt! Meestal kap ik het spel dan wel af, zodat ze even tot rust kan komen.
Ja dat doet onze poes ook wel eens, maar heb het alleen nog maar gezien in de zomer als het 25+ graden was. Tijdens die hittegolf dat het 40+ was wilde ze perse spelen met een balletje (waar ze dan zelf achter aan rent want ik lag voor pampus voor de ventilator) en dan lag ze super hard te hijgen met haar tong uit dr bek, wilde bijna de dierenarts bellen haha maar ze ging dan voor de ventilator liggen en na een paar minuten was het weer over.
@Yellow @Wolf @Spaarlamp Dit stelt mij wel wat gerust! Het is hier binnen ook nog steeds 27 graden dus ook wel echt warm. Ik moet binnenkort toch weer zijn urine inleveren ter controle, dus dan vraag ik het wel meteen.
Heb het inderdaad ook alleen gemerkt met de hitte, daarvoor alleen dat ze wat sneller leek te ademen. Wil je laten weten wat je dierenarts zegt? Ben wel benieuwd! En of ik er dan ook nog even mee langs de dierenarts moet
Zal ik doen! Zal half september zijn waarschijnlijk. Ik hoop niet dat de dierenarts het na wil kijken. Zo veel stress weer voor dat beestje.
Is goed, dankjewel! Nee daarom, mijn kat vindt het ook vreselijk, zeker met vreemden. Hoop dat het geen kwaad kan!
Lief dat je er naar vraagt! Het was mooi, heftig en intens. Kat heeft nu rust, maar ik heb een gebroken hart
Ah fijn dat het ergens toch mooi was, kan me goed voorstellen dat je er kapot van bent. Hebben jullie hem nog mee naar huis genomen zodat de andere kat afscheid kon nemen? Heel veel sterkte, verdrietig zijn mag he. Ben niet bang om er over te praten als je dat fijn vind.
Ah, ik moest gisteren nog aan je denken. Sterkte! En hoe is het met de andere kat?
Veel sterkte. Fijn dat je er tot het laatst voor hem kon zijn❤️
@Spaarlamp @Sige @Swelgje dankjulliewel! Echt heel lief. We hebben hem uiteindelijk bij de dierenarts gelaten. Hij wordt dan gecremeerd en uitgestrooid in een speciale weide. Wist niet dat dat bestond maar ik vond dat wel een mooi idee. Mijn moeder had dat ook liever dan mee naar huis nemen. De andere kat (zijn zusje) heeft het nog niet echt door volgens mij. Ze lagen als kittens veel bij elkaar maar de laatste jaren leefden ze heel erg om elkaar heen. Ze waren niet echt “beste vrienden” haha. Als dat wel zo was had ik hem wel meegenomen.