Kattentopic

Oh, dat is zeker wel een mooi idee. Ik zou begraven in de tuin ook niet zo prettig vinden. Gelukkig dat je andere kat het nog niet door heeft. Misschien maakt het haar ook wel helemaal niet zoveel uit (zo harteloos :crazy_face:) dat lees je ook weleens.

Binnenkort krijg ik een stel cavia’s erbij, superleuk maar ik vind het ook een beetje spannend met onze katten. Zijn er hier meer mensen met cavia’s en katten? Hoe gaat dat en hoe hebben jullie de katten geleerd om de cavia’s met rust te laten/de katten te laten wennen aan ze?

Ik raak echt enorm gefrustreerd om de klachten van mijn kat de laatste tijd. Ik vind het zo lastig om zelf in te schatten, maar iedere keer naar de dierenarts is ook geen doen. Gisteren heeft onze kat ineens 3x een soort hoest/kokhals aanval gehad. Aanval klinkt heftig, maar bedoel iets van een halve minuut ofzo. Vandaag ook nog 1x. Verder eet hij goed, drinkt ook goed, gaat naar de kattenbak. Merk verder niks aan hem. Word er echt helemaal gek van. Gisteren zat hij overigens in een ruimte waar gerookt werd, vandaag niet.

Misschien heeft hij last van haarballen? Die van mij gaat dan ook kokhalzen, ik geef mijn kat maltpasta en dat lijkt wel te helpen

Maar kan het zijn dat hij ze er dan niet goed uit krijgt oid? Want ik zie er niks uit komen. Ik zal de dierenarts wel eens bellen dan, want hij zit aan een speciaal dieet vanwege blaasgruis, dus weet niet of ik hem dat mag geven.

Hij kokhalst/hijgt dan zonder dat er wat uit komt inderdaad, dan zitten die haren vast o.i.d., maltpasta helpt bij het verteren van de haarbal zodat hij ze uit kan poepen :+1:t2: Ik zou dan ook even bellen ja!

Ja, ik vind het ook meer hoesten dan kokhalzen. Ik wil het graag filmen, maar ja tot nu toe heeft alleen mijn vriend het live gezien en ik alleen gehoord. Wel fijn dat er bij jouw kat verderniks te horen of zien was! Welke onderzoeken hebben ze gedaan? Hopelijk gaat die haarballenpasta werken. Dit is het voer. De brokken en natvoer. Zoals je ziet wil hij nu meteen weer eten hahah.

@zwaardvis Ohh okee ik wist niet dat dat ervoor zorgde dat ze dan het uit kunnen poepen. Dacht dat dat het overgeven zou vermakkelijken.

1 like

Een ander alternatief is kattovit urinary, werd mij door mijn dierenarts aangeraden, en bevalt hier heel goed. Is wat goedkoper ook nog dan RC :smiley:

2 likes

Ah dat is wel (te) toevallig vind ik… Mijn kat heeft dit nog nooit gedaan voor dit voer. Hij kreeg hiervoor brokken van Orijen en toen dus vanwege zijn blaasgruis cold turkey op dit overgegaan. Om precies te zijn vanaf 3 augustus. Hiervoor heb ik nog nooit dit geluid gehoord en mijn vriend had dit ook nog nooit gezien. Terwijl mijn kat vaker in een kamer zit/heeft gezeten waar gerookt wordt. En hij doet het dus ook in een ‘schone’ ruimte.
Misschien ga ik dan ook vragen naar the Hills voer. Aangezien dit voer sowieso niet lijkt te werken. Want zijn ph waarde is nog steeds te hoog en nog steeds struviet te zien in zijn urine.

1 like

Ah goeie optie! Ook wat betere bestanddelen als ik het zo lees. Want dat van RC is alleen maar graan bijna.

1 like

Mocht je trouwens dat andere voer weer gaan proberen, zou je dan willen laten weten of het minder/over gaat. Als ik een filmpje heb zal ik het proberen te plaatsen. Kunnen we eventueel vergelijken.

Edit: sorry voor 3dubbele post

Mijn kater is vandaag gecastreerd en de poes (z’n zusje) is echt de hele tijd aan t grommen en aan t blazen naar 'm vanwege de geur. Zo vervelend, herkent iemand dit of heeft er iemand tips?

Laat me weten wat de dierenarts zei als je zou willen. Ik vind die aanvallen ook echt sneu. Ik zal zo eens vragen aan mijn vriend of hij die houding etc. herkent.
Hopelijk houden de aanvallen snel op bij onze poes/kat.

1 like

Ja dit heb ik ook gehad toen mijn twee poezen (ook zussen) gesteriliseerd waren. Gaat vanzelf wel weer voorbij, als je het heel vervelend vindt kan je ze even apart houden.

1 like

Misschien een rare vraag, maar gaan ze elkaar niet aanvallen ofzo? Ik heb de mogelijkheid om ze vannacht uit elkaar te houden maar liever niet, is niet praktisch bij mij.
En weet je hoe lang het ongeveer kan duren voordat t voorbij is? Die desinfecterende middelen ruiken natuurlijk best sterk

Bij mij hebben ze elkaar niet aangevallen en was het de volgende dag weer normaal. Als het heel onpraktisch is om ze uit elkaar te houden vannacht kan je nog proberen om de kat die naar de dierenarts is geweest in te wrijven met een bekende geur. Bijvoorbeeld een dekentje of kussen waar die graag op ligt. Of desnoods een van je eigen shirts.

1 like

Hmm wel slim inderdaad! Ja wij hebben inderdaad ook filmpjes gekeken en mijn vriend zegt meer astma achtig, alleen op die filmpjes duurt het langer. Bij onze kat is het 4x kuch achter elkaar en dan is het over zrg maar. Zouden ze als een kat astma heeft niet ook wat aan de longen moeten horen? Ben benieuwd wat de dierenarts zegt morgen.

Toen ik met mijn vriend, poes nummer 7 in huis wilde nemen, schaamde ik me daar een beetje voor. Voor die tijd reageerden mensen al met “6 katten?! :scream:”. Maar mijn katten hebben me al jaren bijgestaan waarvan 4, langer dan 12 jaar. Gezinsuitbreiding?
We gingen ervoor en ik dacht fuck jullie, jullie hoeven ze toch niet te verzorgen?”
En…ze mogen overal komen, niet los buiten maar wel in een grote ren, het zou egoïstisch zijn om een grens te stellen van 6 poezels :heart: Plek zat
Hier en niet in het omg topic want ik schaam me niet langer.

20 likes

Niet schamen hoor! 7 katten is ook mijn droom!:smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Die van mij ook!

1 like