Ik heb zelf één ragdoll en werk 40 uur per week. Mijn huisgenoten zijn overdag wel thuis, dus hij heeft altijd gezelschap. Let er op dat niet alle ragdolls aanhankelijk en lief zijn. Die opmerking krijg ik vaak van m’n familie als ze mijn kat weer zien hehe tegen mij is hij wel heel erg lief hoor. Mijn ragdoll is wel een typische ragdoll qua karakter en de bijbehorende trekjes. Ik zou persoonlijk als je niet met katten bent opgegroeid, en je neemt er één, geen ragdoll nemen. Er zit een groot verschil in of je één of twee ragdolls neemt. Met zn tweeën zijn ze lekker samen en kunnen ze spelen. Mijn ragdoll ziet mij als zijn ragdollvriend. Dit betekent dat je héél veel aandacht aan zo’n beest moet geven, hij is boos op mij als ik een dag ben weggeweest . Ik heb m’n hele leven al katten en ben denk ik die 25 jaar dat ik ‘normale katten’ had, niet zo veel tijd kwijt geweest als één ragdoll. M’n vrienden en familie noemen hem soms ook wel een hondje gezien hij heel veel aandacht nodig heeft + een eigen wil.
Ik wil volgend jaar misschien nog een ragdoll erbij nemen als ik echt op mezelf ga. Probleem is dat hij niet met andere (grote) katten kan opschieten dus ik hoop dat het wel goed gaat met een kitten…
Hij heeft ook een insta: kinghenryragdoll