Kattentopic

Tot vanavond 19.00 uur was er niks veranderd, nog steeds blazen en grommen. Daarna hebben ze echt even goed ruzie gemaakt en al vrij snel daarna was alles weer goed. Ze likken elkaar weer en liggen naast elkaar dus ik ben weer helemaal happy, kan met een gerust hart gaan slapen haha!

4 likes

@anon76889665 Sommige katten zijn liever alleen inderdaad, dus dan is het de juiste beslissing! Hopelijk is het dichtbij en kun je wel ehh, “contact” houden.

@Swelgje Thanks! Ik denk ook wel dat het een paradijsje is voor ze, maar dat is voor de oudsten ook wel eens anders geweest (2 jaar noodgedwongen in kleine woning). Ik zeg dat ook altijd tegen ze als ze lopen te “zeuren” (miauwen), dat niet elke poes het zo goed heeft haha.
Dat missen herken ik wel, vooral de laatste dagen dan kan ik gewoon niet meer wachten, mijn oppas stuurt me elke dag gewoon ook foto’s en filmpjes, en ik kan ook tegen ze praten door de camera’s heen haha.
Het leukste is hoe blij en enthousiast ze je straks opwachten als je weer thuis komt.
Fijne vakantie!

@Mrs.Peel Wat leuk en fijn dat je je research doet voor je er aan begint. Wat een verzekering betreft dat zou ik niet doen, ze zijn best duur geworden en worden ook door de jaren heen duurder, en qua vergoedingen is het minder.
Als je het discipline hebt om er zelf voor te sparen dan is dat echt beter. Ik doe dat voor het kitten van mijn vriend en mij, allebei €20 per maand in een pot. Dat is meer dan een verzekering kost dus dat loopt leuk op.
Succes met al die keuzes!

2 likes

Ja die website kwam gisteren bij mij ook voorbij! Dankje voor het delen!

Allemaal heel erg bedankt voor jullie antwoorden! :smiley: En zo snel ook, leuk ook dat er een actief topic is over katten. Ik ga nog even goed nadenken over welke kat, in een asiel of misschien Marktplaats. Nog genoeg vragen. Het zal waarschijnlijk januari worden dat er eentje hier komt wonen. Tot die tijd kan ik mij nog goed inlezen. Als het zover is in januari zal ik het topic wel even volspammen met foto’s :grinning:

Oh wat fijn dat alles weer normaal is! Toch bijzonder hoe dat werkt bij katten.

1 like

Ahh wat fijn dat ze er naar gaan kijken! Nou gisteren heb ik het voor het eerst live gezien en mijn vader (heeft heel veel katten gehad) ook en wij vonden het erg lijken op een haarbal kokhalzen zeg maar. Dus ga nu kattengras halen, dat helpt hem altijd. Mocht het volgende week nog niks gedaan hebben, ga ik de dierenarts bellen.

Jij ook bedankt voor je antwoorden, fijn allemaal! Noorse Boskat is ook een erg mooi ras.

Ik lees nu beetje over de Ragdoll op internet en overal komt beetje terug dat het een kat is die niet graag alleen zit, en mensen raden dan aan om twee katten te nemen. Nu lijkt mij twee katten heel leuk maar ook beetje teveel in 1x, wat zouden jullie doen?

Het hoeft niet perse een kitten te zijn, een herplaatser is ook al goed, mede doordat ze dan hun opvoeding al hebben gehad denk ik. Zie ik dan alleen maar voordelen. Zag er al wel eentje staan op Marktplaats, moeilijk om dat dan weer weg te klikken haha.

1 like

Oh ik zie nu pas je reactie en je antwoord op het alleen houden van een Ragdoll, precies eigenlijk mijn vraag. Misschien toch maar even goed over nadenken dan, het lijkt mij ook zielig als de kat eenzaam wegkwijnt, omdat ik ook nog gewoon werk overdag.

Ik heb zelf één ragdoll en werk 40 uur per week. Mijn huisgenoten zijn overdag wel thuis, dus hij heeft altijd gezelschap. Let er op dat niet alle ragdolls aanhankelijk en lief zijn. Die opmerking krijg ik vaak van m’n familie als ze mijn kat weer zien hehe tegen mij is hij wel heel erg lief hoor. Mijn ragdoll is wel een typische ragdoll qua karakter en de bijbehorende trekjes. Ik zou persoonlijk als je niet met katten bent opgegroeid, en je neemt er één, geen ragdoll nemen. Er zit een groot verschil in of je één of twee ragdolls neemt. Met zn tweeĂ«n zijn ze lekker samen en kunnen ze spelen. Mijn ragdoll ziet mij als zijn ragdollvriend. Dit betekent dat je héél veel aandacht aan zo’n beest moet geven, hij is boos op mij als ik een dag ben weggeweest :joy:. Ik heb m’n hele leven al katten en ben denk ik die 25 jaar dat ik ‘normale katten’ had, niet zo veel tijd kwijt geweest als één ragdoll. M’n vrienden en familie noemen hem soms ook wel een hondje gezien hij heel veel aandacht nodig heeft + een eigen wil.
Ik wil volgend jaar misschien nog een ragdoll erbij nemen als ik echt op mezelf ga. Probleem is dat hij niet met andere (grote) katten kan opschieten dus ik hoop dat het wel goed gaat met een kitten
 :grimacing:

Hij heeft ook een insta: kinghenryragdoll :yum::crown:

1 like

Ja dat klopt, las ik inderdaad ook op internet dat ze elkaar nog kunnen opvoeden!

Ik ben er zo ongeveer wel uit nu, ik neem 2 Ragdoll kittens, uit zelfde nest, wil echt een goede fokker zoeken en wil geld achter de hand houden voor backup, dus het wordt sowieso later volgend jaar dan. Het zijn ook niet de goedkoopste katten zag ik al wel. Maar opzich maakt dat niet uit, ik wil echt goed voorbereid zijn op hun komst. :blush:

Instagram leuk, ga ik even opzoeken en je volgen!

3 likes

Nice, 2 ragdolls :heart_eyes: als je nog een tip wil voor een fokker stuur mij dan via insta even een berichtje!

Ragdolls met stamboom enz zijn best wel duur, mijne was 750 euro.

1 like

Purrrrrrrr

14 likes

Hoe gaat dat bij jullie met katten en kamerplanten? Blijven ze eraf of eten ze het? Ik ben echt een plantenliefhebber en vanochtend beetje uitgezocht, en bleek dat er best wat planten in mijn kamer giftig zijn voor katten. :frowning: dus dat wordt dan ook selecteren of misschien helemaal weghalen voor een tijdje?

Kattengras is hier de oplossing! Echt giftige planten staan op een plek waar ze niet bij kunnen, maar heb op 3 plekken kattengras staan en dan blijven ze van alle planten af.

Ik heb alleen maar planten staan waar de katten aan mogen eten, dus veel zebraplanten en nog wat soorten. Een plant zou giftig zijn (ooit eens gekregen) maar daar zitten ze ook niet aan. Kattengras had ik ook heel veel staan totdat een graspriet bleef steken in de keel van de kat. Die moest operatief verwijderd worden (kattengras heeft haakjes wat vast kan blijven zitten in de keel) dus daarna dat allemaal de deur uit gedaan. Kwam waarschijnlijk omdat een van de katten beetje te gulzig was

1 like

Mijn kat heeft totaal geen interesse in planten. Ik let er dus ook niet op bij het kopen.
Kattengras vindt ze ook niet interessant.

1 like

@Papegaaiduiker Hoe gaat het met je katje? Ben je al langs de dierenarts geweest?
Ik heb afgelopen zaterdag die lax o past spul gehaald. Dat lijkt wel goed gewerkt te hebben. Heb hem sinds zondag/maandag niet meee horen kuchen/hoesten/kokhalzen.

Mijn kat eet wel graag kattengras. Ik weet dan ook meteen hoe laat het is (kotsen)

Hij is trouwens altijd gek van blijdschap als ik een weekje weg ben geweest. Dan is er uiteraard voor hem gezorgd maar als ik dan thuiskom miauwt ie helemaal schor en wil hij alleen maar knuffelen inclusief mijn schoot onderkwijlen :heart: Terwijl hij naar andere mensen zich gedraagt als de afgezant van Satan.

5 likes

Iemand hier goeie ervaringen met kattenpis uit de bank krijgen? Mijn kat had vorig weekend besloten op de bank te pissen, denk omdat kattenbak niet super schoon meer was, en daarna probeerde ze het elke keer weer en het is haar gisteren weer gelukt. Ik denk niet dat het iets met haar blaas is, ze plast niet op de andere bank en sowieso plast ze niet op andere plekken behalve die bank nu en de kattenbak. Haar kattenmandje enz blijven ook gewoon schoon.

Ik snap wel dat mijn bank voor haar nu ruikt naar een kattenbak dus dat ze het gewoon blijft doen nu als ze de kans krijgt maar hoe krijg ik urine er echt goed weer uit? Ze is 's nachts en als ik weg ben ook niet meer in de woonkamer sinds vorig weekend en ik heb nergens nog een plasje kunnen vinden verder (behalve dus gisteren weer de bank toen ze alleen in de woonkamer was) dus denk echt dat ze gewoon pissig was.

Of is er een spray te koop waardoor de kat mijn bank niet meer wil aanraken?

1 like

afbeelding
Dit is (voor zover ik weet) het enige wasmiddel dat de geurenzymen afbreekt, met gewoon wasmiddel ruikt de bank alsnog naar urine (ruiken mensen niet) en daardoor blijven ze er op plassen. Als je de kussens van de bank kunt wassen dan dit gewoon erbij doen als wasmiddel, anders kun je er een papje van maken en dit op de plekken inwrijven waar ze plast, evt meerdere keren herhalen en het zo schoonmaken.

1 like