Welke pipetjes gebruik je? Mijn dierenarts heeft mij ooit verteld dat vlooien steeds meer resistent worden tegen frontline. Verder belangrijk om iedere dag goed te zuigen, vlooien blijven snel in het meubilair zitten.
Ja dat dacht ik dus al, heb inderdaad alles al gewassen.
@Taken Ik heb geen idee welke pipetjes ze krijgen, ze waren de dag voor ik hier aan kwam al gepipet en als het goed is gewoon op schema. De andere twee hebben zover ik kan zien nergens last van. Heb inderdaad ook alles al gezogen. Misschien dat ik morgen de dierenarts even bel voor advies.
Dat koppie
Ondertussen heeft de kat niet echt meer de kans gehad om bij de bank te komen en nog steeds niet geplast buiten de kattenbak om verder dus ik ga er echt maar vanuit, voor nu, dat het niks met haar blaas is. Haar chill bank pist ze niet op, nee ze is wel slim hoor alleen op de bank waar baasje altijd zit.
Ahh wat goed dat jullie dan toch nog eens naar de dierenarts zijn gegaan! Hopelijk valt het mee en is het goed te behandelen/onder controle te houden.
Ja inderdaad en anders gaan wij ook naar de dierenarts. Tot nu toe heb ik hem niet meer zien hoesten dus denk dat dat wel positief is.
Hoe leren jullie bepaald kattengedrag af? Ik heb een monster van een kitten uitgezocht hahah. Klimt in je benen omhoog, pakt alles wat beweegt of kan bewegen zoals voeten en kabels, sloopt het meubilair, grijpt het eten van je bord als je niet oplet etc. Consequent weghalen werkt niet, nee roepen niet en als mijn vriend de plantenspuit pakt boeit het haar al helemaal niks, doorweekt of niet maakt haar niks uit. Ze pakt ook elke keer dingen af van mijn 1 jaar oudere kat. Als die even aandacht krijgt springt zij ervoor, speelt ze ergens mee, pakt ze het af etc. Het is best zielig hahah. Verder is ze heel lief en knuffelt ze wel graag. Mijn andere kat is ook hardleers, maar die is echt niks vergeleken deze haha
Dit is het monstertje
Niks zeggen, geen aandacht geven en consequent stoppen met wat ze doet. Als ze in je benen klimt, niet zuchten of nee zeggen, gewoon pakken en op de grond zetten. Als ze iets doet wat niet mag, wat vaak aandacht zoeken is, echt niks zeggen of überhaupt geluid maken, gewoon op pakken en ergens op de grond zetten. En dat moet je 4627184736263 keer doen en dan denkt ze hopelijk āhey dit mag ik niet doenā Het zijn echt net kleine kinderen, heel irritant af en toe.
Thanks! Dat van het verplaatsen naar iets wat wel mag is wel een goede, die ga ik proberen! Bij mijn oudere kat hoef ik alleen maar met mn vingers te knippen en ze weet hoelaat het is haha. Ik hoop dat ze gauw leert
Haha, grappig. Wij hebben ook de āvingerknipā als teken dat we die dondersteen in de gaten hebben
Onze katten waren nooit heel stout als kitten, maar wij hebben wel ook altijd de taktiek aangehouden van: vingerknip, naar kat lopen, geen aandacht geven, niets zeggen, gewoon rustig oppakken en neerzetten waar het wel mag. En weer weglopen. Telkens weer⦠haha, inderdaad 9343958984540 keer. En nooit een uitzondering maken dat het dit keer wel even mag. De aanhouder wint, echt waar.
Ik heb niet het idee dat straffen (plantenspuit, hard oppakken) werkt. Katten zijn vaak heel energie-gericht. Als de energie niets oplevert (omdat jij ze steeds terugzet) dan houden ze er vanzelf een keer mee op.
Op de tafel = op de grond
Voorpootjes over de rand van salontafel = voorpootjes zachtjes op de grond zetten
Op het aanrecht = op de grond
Krabben aan de bank = op de krabpaal
Bijten in de planten = bij het gras
Bijten bij aaien = meteen stoppen met aaien en negeren
Nu is alleen knippen met de vingers vaak genoeg. Dat draait dat koppie om en wordt er luid protesterend afstand genomen van plant/tafel.
Wel heb ik het idee dat āde oplossingā dichtbij moet zijn. Als ik de kat naar een andere kamer moet tillen voor de krabpaal of het gras, dan werkte het naar mijn idee minder. In dat geval is gewoon op de grond zetten het beste.
Succes met je kleine boefje.
Oh, dit zijn altjd zulke grote dillemaās, zo herkenbaar. Maar ik zou even met de dierenarts telefoneren. Zij kunnen wellicht je helpen dit in te schatten.
Ik zou naar de dierenarts gaan, ja 10/15 minuten rijden is vervelend, maar ik zou het mezelf nooit vergeven als het morgen erger is en de gevolgen groter zijn. Maarja ik ben wel een overbezorgde kattenmoeder hoor, als ze een kwartier niet meer bewegen ga ik checken of ze nog wel ademen.
Hahaha ja dat het zo vaak moet maakt het echt vervelend. Maar ik ga het nu inderdaad consequent volhouden en de vingerknip er maar bij gebruiken ja. Als ze beide wat stouts doen heb ik ook 2 vliegen in een klap hahaha.
Gelukkig leren ze ook van elkaar, want mijn oudere kat snapte de krabpaal niet en sloopte de meubels, nu snapt ze de krabpaal gelukkig wel.
Thanks voor de tips! Het boefje slaapt gelukkig wel lekker veel dus dan heb ik even rust, net of ik een klein kleutertje opvoed
Haha ja dat laatste vraag ik mezelf ook af, denk dat ik mijn kind nooit buiten laat ofzo.
De middenweg is denk ik gewoon even bellen om het voor te leggen. Kunnen zij (ook) inschatten wat verstandig is, of wat een ātermijnā is om dit aan te kijken.
Iemand tips voor het veranderen van eten? We geven nu royal Canin brokken maar willen over naar minder granen. Nu hebben we een aantal proefjes geprobeerd maar 1 van onze katten weigert het te eten. Ze probeert het niet eens dus wennen is een beetje lastig
Hm ja ze raden aan om dan langzaam met elkaar te mengen, maar ik heb dat nooit echt gedaan en dacht ja als ze dit niet eten dan eten ze maar niks. Maar mijn katten zijn wel vreetzakken en eten eigenlijk alles. Ik zou het zo proberen, als er niks anders is en ze hebben honger dan moeten ze wel toch.
Jaaaaa ze worden ook knuffeliger
Wat een knapperdš
Bij ons gaat de kat ineens ook weer in haar fleecemandjes liggen, terwijl ze die maanden heeft genegeerd en alleen uitgestrekt op de koele vloer wilde liggen.
Jaaa vooral dit!! lekker op schoot en op bed knuffelen. Dat doet die van mij in de zomer nooit.