Kattentopic

De middenweg is denk ik gewoon even bellen om het voor te leggen. Kunnen zij (ook) inschatten wat verstandig is, of wat een ‘termijn’ is om dit aan te kijken.

1 like

Iemand tips voor het veranderen van eten? We geven nu royal Canin brokken maar willen over naar minder granen. Nu hebben we een aantal proefjes geprobeerd maar 1 van onze katten weigert het te eten. Ze probeert het niet eens dus wennen is een beetje lastig

Hm ja ze raden aan om dan langzaam met elkaar te mengen, maar ik heb dat nooit echt gedaan en dacht ja als ze dit niet eten dan eten ze maar niks. :woman_shrugging:t4: Maar mijn katten zijn wel vreetzakken en eten eigenlijk alles. Ik zou het zo proberen, als er niks anders is en ze hebben honger dan moeten ze wel toch.

Jaaaaa ze worden ook knuffeliger :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Wat een knapperd😍

Bij ons gaat de kat ineens ook weer in haar fleecemandjes liggen, terwijl ze die maanden heeft genegeerd en alleen uitgestrekt op de koele vloer wilde liggen.

1 like

Jaaa vooral dit!! :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts: lekker op schoot en op bed knuffelen. Dat doet die van mij in de zomer nooit.

2 likes

Hier ook, niet meer van schoot af te slaan :heart_eyes: :heart_eyes:

Ik kan echt niet over die roze voetkussentjes, oortjes en neusje haha

43 likes

Deze vraag zal misschien de eeuwige discussie oproepen, maar zijn er mensen die katten in een appartement hebben? Hoe gaat dat en hoe doen jullie dat?

Mijn katten zijn binnenkatten, komen wel onder toezicht op het balkon. Ze mogen verder overal in huis komen.

Wat wil je verder weten?

2 likes

Ja, ik woon in een app en heb een kat. Kat mag onder toezicht op het balkon en loopt ook op de galerij (en gaat zo gezellig op bezoek bij de buren) :wink: . Gaat helemaal prima! Ik zorg voor genoeg vermaak en beweging (dus regelmatig spelen) en onze kat lijkt erg gelukkig.

Volgend jaar gaan we wel verhuizen naar een groter huis met tuin, maar gaan eerst kijken of de kat de behoefte voelt om naar buiten te gaan. Binnen voelt namelijk wel wat veiliger.

1 like

Wij willen onze kitten (nu 6 maanden) uiteindelijk ook buiten laten maar we vinden het moeilijk om hem toch alleen los te laten… We spelen dat afgelopen tijd vaker in de tuin met hem en dus onder toezicht. Nu wordt hij steeds irritanter binnen (mauwen bij de deur, als protest door het hele huis racen) dus gisteren was de grote dag. Wij de deur open gemaakt, de kat rent naar buiten en 5 minuten later horen we hem zielig mauwen. Was dat domme beest de hoogste boom in geklommen :’) Wij de ladder tegen de boom gezet en toen sprong hij zo ongeveer in de armen van mijn vriend.

Daarna moest hij even bijkomen van zijn avonturen…

8 likes

Dit vooral! Ik kan mijn balkon ook afschermen dus dat zou goed moeten komen. Ik ben opgegroeid met buitenkatten, dus daarom vind ik een appartement minder fijn. Qua oppervlakte en kamers is het prima!

Ik dacht dat ik mijn balkon ook goed had afgeschermd tot hij opeens een gaatje had gevonden en op de balustrade stond. Sindsdien blijft ie binnen haha.

1 like

Ik heb twee binnen katers in een appartement, ze zitten als het lekker weer is op het balkon maar ze zeuren nooit dat ze naar buiten willen. Kijken in de vensterbank is wel een hobby maar verder doen ze gewoon hun dingetje

1 like

Afgelopen vrijdag hebben we de kat van mijn ouders moeten laten inslapen. Toen ik nog thuis woonde, was ik echt 10 jaar dikke maatjes met hem, dus was er echt kapot van.

Maarja, het moest want zijn lijf was op: tumoren, schildklier die ervoor zorgde dat hij altijd honger had en superveel at maar alleen maar magerder werd enz. Hij is 18 jaar geworden en het laatste jaar was heel moeizaam. Hij liep slecht, was ook al een oog kwijt en werd slechtziend aan het andere oog. Dat arme beest was zo verfomfaaid haha. Maar ik vond hem de liefste en leukste kat ever.

Vind het wel gek dat je als mens dan bepaalt wanneer het dan klaar is voor zo’n beestje.

1 like

Oh wat verdrietig! Heel veel liefs en sterkte!

Veel sterkte! Moeilijk als zo een beestje een groot deel van je leven je maatje is geweest. Heb je nog afscheid kunnen nemen?

Ik heb twee katjes in een appartement. Ze mogen op het balkon als wij erbij zijn. Verder snuffelen ze wel eens in het portiek, maar daarna rennen ze weer gauw naar binnen, haha.

1 like

Heb hem vorige week nog eventjes gezien en toen heb ik hem nog ff geknuffeld gelukkig.

@kringel hangt vooral ook af van het karakter van de kat. Als ze nooit eerder buiten is geweest gaat ze het ook niet missen, maar wij merken heel erg aan onze kat (drie jaar binnen in appartement, nu hebben we een huis met tuin) dat ze er zò veel aan heeft om buiten te kunnen. Sowieso is ze een heel speels en actief katje, binnen in het appartement speelden wij dan vaak met haar, maar nu buiten amuseert ze zich met o.a. jagen op vlindertjes. Ze heeft nu ook contact met andere katten, wat ze ook super vindt. Ik zou aanraden voor in een appartement langs een asiel te gaan waar ze het karakter al wat kunnen inschatten (rustige knuffelpoes, of een al wat oudere bv).

1 like