Kattentopic

Heb o.a deze drinkfontein gekocht, hebben jullie hier ervaringen mee?

Mijn kat had deze maar hij is mega kieskeurig en dronk er niet uit omdat hij dat bloemetje eng vond/niet begreep/gewoon stom vond. Maar dit fonteintje staat nu bij mijn tante en haar katten vinden het geweldig. Ligt er echt aan per kat, moet je gewoon uitproberen, maar dat ding op zich is niks mis mee!

1 like

Aah flauw van je kat haha, grappig dat ze zo kieskeurig zijn, ik ben benieuwd en anders ga ik er ook iemand anders blij mee maken

Wij hebben deze ook, maar hij staat wel op een plek waar we geen last hebben van het geluid. Hij maakt namelijk wel een zoemend geluid, wat een beetje hinderlijk kan zijn in een ruimte waar je vaak zit of waar het stil is :sweat_smile:

Kat vindt ‘m wel prima, kostte paar dagen om hem eraan te laten wennen. Bloemetje was hij ook geen fan van, maar die kun je eruit halen!

1 like

Vind dit een fijne fontein!

Een van mijn katten vindt het wel nodig om geregeld met de fontein te schuiven. :unamused: Zet als wij weg zijn dus alsnog wel een bakje water beer zodat er wel drinken is (door het schuiven wil de usb er nog weleens uit vallen).

1 like

Ik weet wel dat er altijd een bepaalde periode is wanneer het jachtseizoen is begonnen en tot wanneer het duurt. Maar of ze in die periode ook een vergunning moeten aanvragen? Misschien weet je gemeente dat.

Oh geen flauw idee. Ik zie ze altijd opeens massaal in een weiland staan op een ochtend in het najaar. Begreep toen van iemand dat het jachtseizoen was begonnen en dat het een soort start was.

Ik ben eigenlijk aan het denken om ook zo’n fontein te halen, aangezien onze kat altijd met haar poten graaft voordat ze gaat drinken, en vaak (bijna) bovenop het bakje water gaat zitten, waardoor er overal water ligt. Maar ze houdt helemaal niet van waterspetters en regen, dus ben eigenlijk benieuwd of een kat die bang is voor water hier wel uit zou drinken? Iemand hier misschien ervaring mee?

1 like

Wij hebben deze fontein al 2 jaar in huis en hebben nog geen moment spijt. We hebben de pomp nog maar 1x moeten vervangen, omdat die echt veel lawaai begon te maken. De fontein staat gewoon in onze woonkamer en we hebben geen last van het lawaai. Onze katten spelen ook niet met het water, ze drinken er alleen van. Het voelt voor ons heel prettig dat ze altijd vers en fris water hebben.

1 like

Ja, de mijne ook.

Ik zag dat je speciale matjes erbij kunt kopen, misschien werkt dat tegen het verschuiven?
https://www.bol.com/nl/p/catit-placemat-peanut-inclusief-rvs-bakje-35-x-23-x-3-cm-voerbak-groen/9200000097433234/?promo=pdp_818_recentbekeken-MCM-slot_D99_product_8_&bltgh=j6EjAyAaxtSe3RDSMfpJnA.1_32_o2O043tNJoE7sVxCJV5CAg.7.ProductImage

Ik heb hem inmiddels binnen en hij doet het prima, licht zoemend geluid inderdaad, nu nog even goede plek voor vinden.

Wij hebben zelf al een paar jaar deze fontein. Het fijne hieraan vind ik dat er verschillende drink-mogelijkheden zijn: opbubbelend water bovenin, stromend water in het midden en gewoon koud water wat niet zo beweegt in het bakje voorin. Mijn katten drinken allebei op een heel andere plek van de fontein :stuck_out_tongue: Ieder zo zijn voorkeuren denk ik :nerd_face:

image

5 likes

Mijn oppaskatten hebben deze ook. Een van de katten legt zijn pootje tegen de ‘glijbaan’ en dan stroomt dat hele ding over :joy: gelukkig komt het niet zo vaak voor

2 likes

Mijn ene kat gaat aan de achterkant zitten en hangt er dan overheen om onderin te drinken, dat beest is echt gek hoor.

1 like

Omg haha :joy: gelukkig doen ze dat hier niet.

Daarentegen heeft 2 jaar geleden een van de katten er wel een levensmissie van gemaakt om de fontein elke dag door heel de kamer te schuiven. En dan klotste al het water er natuurlijk uit op de houten vloer :unamused: Matjes eronder hielp allemaal niets.
Sindsdien hebben we een soort “houder” van hout gemaakt waar hij instaat, zo is hij schuif-proof.

Zo zie je maar: er is niet 1 product wat voor elke kat het beste is. Katten zijn zo eigenwijs en verschillend :upside_down_face:

1 like

Wij hadden deze ook totdat kat 1 ook had bedacht dat je hiermee ook kan schuiven. Inclusief van de trap af (liefst midden in de nacht natuurlijk!). We hebben er nu een van porselein die is zo zwaar dat het niet eens wordt geprobeerd. En boven staan nog een ‘honden’ drinkbak met rubber er onder, gelukkig ook niet de moeite van het verplaatsen waard. Tenminste, niet over de drempel heen dus gelukkig geen kabaal midden in de nacht van een vallende waterbak. Kat 2 drinkt ook alleen maar uit het fonteintje en kat 1 heeft dus liever z’n honden-bak. Zo grappig om te zien hoe verschillend 2 broers toch kunnen zijn.

2 likes

Dat porselein daar hebben wij toen ook aan gedacht toen het schuiven begon :fearful:. Maar omdat die toch een stuk prijziger zijn (en deze verder nog helemaal goed was), wilde mijn vriend het eerst proberen met ons eigen houten knutselwerk. En gelukkig heeft dat gewerkt.

Welke heb jij? Want misschien wil ik, als deze ooit kapot gaat wel een van porselein kopen :star_struck:

Ik moet wel zeggen dat de fontein nu niet meer de schoonheidsprijs wint door het bouwwerk eromheen, maar hij staat op zolder (waar de katjes veel zijn).

We hebben deze fontein. Hij staat in de keuken dus daar wilde ook wel graag een mooi exemplaar hebben staan. Zie nu dat het keramisch is i.pv. porselein.
Kat 1 is alleen helemaal overstuur als de fontein even schoon gemaakt moet worden, de meest zielige mauwtjes komen er dan uit. Want je zal maar per sé in die 5 minuten willen drinken!
En dit is het exemplaar wat boven staan, en dan de 1,9 liter variant.

1 like

Dat is misschien wel een goede! Dan kan ze zelf een beetje kiezen waar ze wil drinken. We hebben ook nog een hondje rondlopen, denk dat hij hier ook wel uit zou drinken.

1 like

En was er een klik tussen jou en de kat? :blush:

1 like