Kattentopic

Haal jij dit bij de dierenarts of online? Ik zit er ook aan te denken om een pipet te gebruiken, omdat 1 van mijn katten echt een enorm drama van een pilletje maakt en zijn eten ook niet blieft als ik er ontwormingspasta doorheen meng.

Bij de dierenarts! Uit mijn hoofd iets van €48 voor 6 pipetjes

1 like

Drontal. Het zijn pilletjes, dus ik had het inbrengen best erg verwacht. Uiteindelijk was het super gemakkelijk: mijn man nam de kat vast, ik stopte het pilletje zo ver mogelijk achter in haar mond en ze slikte het vanzelf door. Ondanks dat onze kat echt verschrikkelijk is op medicatie vlak viel dit dus super mee.

Drukke dag, ook nog een grote dikke pluche muis gevangen en dan nu lekker in de petkit met 42 graden want ik ben een koukleum :smiling_face_with_three_hearts:

21 likes

Is dit een verwarmingsbol voor een kat?? Zouden ze die ook voor mensen maken

2 likes

Klopt! Was het maar waar :neutral_face:

1 like

Is hij inmiddels weer terug @HenkdeMol ?

Olly is een hele lieve kater van anderhalfjaar maar er is een ding waar we echt nog mee worstelen. Elke dag heeft hij 1 of soms wel meerdere hele drukke, hyperactieve buien. Pupillen worden groot en hij rent als een bezetene rond. Alles wat hij tegenkomt valt hij aan; meubels (normaal gesproken doet hij dit niet), de krabpaal (dat is prima natuurlijk) maar ook onze andere poes ‘pakt’ hij dan. Hij kan dan echt zo op haar springen. Er is in zo’n bui echt geen land met hem te bezeilen. Ik vind het vooral zielig voor de andere kat want die is dan echt even bang (blazen, ergens onder kruipen). Ik hoopte dat dit zou horen bij het ‘gekke halfuurtje’ dat veel kittens hebben maar nu hij anderhalf is en er nog geen vermindering komt, wil ik toch graag wat advies inwinnen over wat we kunnen doen.

Wat we al doen / geprobeerd hebben:

• meer speelgoed & activiteiten zodat hij zich niet verveelt
  • substantieel met hem spelen zodat hij zijn energie kwijtraakt
  • hem uit de kamer zetten om de katten uit elkaar te houden
  • hem buiten neerzetten zodat hij daar kan uitrazen

Tot op heden zijn we er nog niet achter hoe we hier het beste mee om kunnen gaan.
Iemand ideeën / tips?

P.S. Los van deze buien is het echt een aanhankelijke slaapkop :two_hearts: echt zo’n contrast.

3 likes

Mijn katten zijn echt niet zo eigenlijk, gooien nooit iets van tafel. Die van jullie wel?

@croissant mijn katten hebben dagelijks ook zo hun momenten en rennen dan van beneden naar zolder en terug en springen ook super lomp op elkaar, lijkt bijna op vechten zo hard gaat het er aan toe, maar ze maken geen geluid en blazen niet ofzo. Is hij gecastreerd? Misschien kun je voor op zo’n moment een speeltje met catnip geven?

2 likes

Mijn kat kan mij recht in de ogen aankijken en dan heel nonchalant iets van de tafel afmikken. En als ik zijn naam roep wacht hij drie seconden en doet het dan alsnog.

9 likes

Nee mijn kat doet dat ook echt nooit. Hoe vol de tafel bijvoorbeeld ook staat, hij stapt heel voorzichtig overal langs. Tenzij we met zijn favo speeltje (hengeltje) boven de volle tafel gaan, dan kijkt hij nergens meer naar.

Hij is gecastreerd. Druk en energiek is ook helemaal prima maar zo heftig als dit ken ik het niet. Ik heb meerdere katten vanaf kitten af aan gehad maar dit spant wel de kroon zeg maar. Catnip speeltje leidt hem even af maar daarna gaat hij zo weer verder met Pip (poes) en het meubilair. Pip ziet het echt niet als spelen trouwens. Dat wordt blazen, dikke staart, uithalen en soms wat vechten maar dan halen we ze uit elkaar.

Spullen blijven verrassend goed liggen hier! Ze manoeuvreren zich heel soepel door alle spullen die op de vensterbank staan.

Ik heb trouwens ook een compromis moeten maken met mijn kat in verhouding tot mijn planten. Ik heb twee kamers en maar in een van die staan planten in de vensterbank. Als ik die ander ook doe liggen de planten binnen een uur op de grond. Hij heeft nu geaccepteerd dat een vensterbank van mij is en de ander van hem.

6 likes

Zou hij niet bij andere mensen zitten? Die denken dat ze een ‘straatkat’ in huis hebben genomen? Soms hoor je wel van die verhalen dat mensen denken het juiste te doen en dan gewoon de kat van iemand anders voeren.

Ah nee, wat erg. Je hebt zeker al flyers opgehangen en zo? En wat hierboven gezegd is: misschien is ie wel bij iemand. Onze vorige kat was ook ooit weg (weliswaar maar 2 dagen) en toen bleek ze bij mensen uit de straat te zijn die ze binnenhielden omdat ze zo lief was. Heb mijn schoonmoeder nog nooit tekeer zien gaan :joy:.

Ik hoop echt dat je maatje gauw thuis komt

Ah shit ik hoopte dat hij inmiddels terug zou zijn, vind het echt zo rot! :pensive:
Heb je al posters opgehangen in de buurt?

Hoeveel gram brokken geven jullie? Mijn dierenarts geeft aan dat je 20-25 gram per kilo lichaamsgewicht, maar het lijkt zo weinig? Of mijn poezen vreetzakken en ik ben zwak.

Verschilt per brok, staat vaak op de achterkant van de zak en dan kan je nog een beetje spelen met de hoeveelheid

57.5 gram per kat en ze wegen 5kg en 5,5 kg. Ze moesten afvallen dus toen zijn we gaan wegen met welke hoeveelheid ze nog afvielen zonder dat 1 kat ging kotsen omdat hij te weinig eten kreeg. We hebben een automaat die 4x per dag een bakje met brokjes aanbiedt. En met deze hoeveelheid blijven op gewicht, ze nog wel beetje aan de zware kant maar het zijn ook grote katten. Hollands Welvaren aldus de dierenarts. Zijn wel binnenkatten dus heel veel beweging krijgen ze niet.

1 like

Hahaha die van mij wel! Maar eigenlijk enkel wanneer je het kan zien, dan maakt ze oogcontact terwijl ze ondertussen semi-nonchalant iets van tafel gooit.