Kattentopic

Ik zou dat doen uit voorzorg, maar dat is omdat ik in een ander leven ergens een vlooienplaag in huis had dankzij de stiefdochter van mijn vriend, wat een hel.

Als ik jou was zou ik er morgen wel even een halen. Vlooien zijn goed in verstoppen! Met een kam kun je je kat veel grondiger controleren. :blush:

1 like

Ik ga eind deze week mijn lieve kitten ophalen! Na jaren twijfelen nu eindelijk de knoop doorgehakt. Ik krijg de hele tijd updates van het gastgezin waar hij nu zit en ik kan echt niet meer wachten gewoon :heart_eyes_cat: Heb er superveel zin in, maar vind het stiekem ook wel een beetje spannend… Heb me in ieder geval de afgelopen maanden/weken heel goed ingelezen (mede dankzij dit topic) en ben benieuwd hoe het allemaal in het echt zal gaan! Alle spulletjes zijn in ieder geval gehaald en mijn huis is helemaal kittenproof haha!

10 likes

Wij gaan verhuizen en hebben 2 katten dus die blijven de eerste paar weken binnen.

En zie er zo tegen op. 1 ervan is echt een buitenkat en HAAT binnen zijn als het langer dan een paar uur is, en dit laat ze dan ook graag merken door te gaan plassen en sproeien. (Tis nog wel een dame)

Drinkt jullie kat ook zo? :joy:

13 likes

Soms wel, soms ook direct uit het bakje :woman_shrugging:t3:

1 like

Onze kleinste eet zo zijn natvoer op :no_mouth: Hij gebruikt zijn poot als lepel, en dan onze vloer vuilmaken als hij terug gaat rondwandelen :unamused:

8 likes

Een van onze poezen drinkt direct uit het bakje, maar gaat wel over de vloer ‘graven’ met haar pootje.

1 like

Ik heb tijdje terug berichtje hier geplaatst dat ik een kat in huis wilde nemen, liefst een kitten, ik was toen nog met een Ragdoll bezig, maar na beetje inlezen kan dit ras moeilijk alleen zijn, maar dat is allemaal beetje verleden tijd lijkt wel want ga vrijdag bij een herplaatser kijken :heart_eyes: ik denk dat het liefde op het eerste gezicht is (hoop ik) ze is een Brits Korthaar van 2 jaar, toen ik de foto zag was ik gelijk helemaal verliefd, hopelijk klikt in het echt ook, dan mag ze vrijdagmiddag gelijk mee naar huis.

Voor mij dus mijn allereerste kat, en heb ondertussen heel bol.com leeggekocht, krabpaal, reismandje etc. En heel Aliexpress ook leeggekocht :joy: hopelijk kan ik vrijdag een foto laten zien hier :smile:

5 likes

Heb o.a deze drinkfontein gekocht, hebben jullie hier ervaringen mee?

Mijn kat had deze maar hij is mega kieskeurig en dronk er niet uit omdat hij dat bloemetje eng vond/niet begreep/gewoon stom vond. Maar dit fonteintje staat nu bij mijn tante en haar katten vinden het geweldig. Ligt er echt aan per kat, moet je gewoon uitproberen, maar dat ding op zich is niks mis mee!

1 like

Aah flauw van je kat haha, grappig dat ze zo kieskeurig zijn, ik ben benieuwd en anders ga ik er ook iemand anders blij mee maken

Wij hebben deze ook, maar hij staat wel op een plek waar we geen last hebben van het geluid. Hij maakt namelijk wel een zoemend geluid, wat een beetje hinderlijk kan zijn in een ruimte waar je vaak zit of waar het stil is :sweat_smile:

Kat vindt ‘m wel prima, kostte paar dagen om hem eraan te laten wennen. Bloemetje was hij ook geen fan van, maar die kun je eruit halen!

1 like

Vind dit een fijne fontein!

Een van mijn katten vindt het wel nodig om geregeld met de fontein te schuiven. :unamused: Zet als wij weg zijn dus alsnog wel een bakje water beer zodat er wel drinken is (door het schuiven wil de usb er nog weleens uit vallen).

1 like

Ik weet wel dat er altijd een bepaalde periode is wanneer het jachtseizoen is begonnen en tot wanneer het duurt. Maar of ze in die periode ook een vergunning moeten aanvragen? Misschien weet je gemeente dat.

Oh geen flauw idee. Ik zie ze altijd opeens massaal in een weiland staan op een ochtend in het najaar. Begreep toen van iemand dat het jachtseizoen was begonnen en dat het een soort start was.

Ik ben eigenlijk aan het denken om ook zo’n fontein te halen, aangezien onze kat altijd met haar poten graaft voordat ze gaat drinken, en vaak (bijna) bovenop het bakje water gaat zitten, waardoor er overal water ligt. Maar ze houdt helemaal niet van waterspetters en regen, dus ben eigenlijk benieuwd of een kat die bang is voor water hier wel uit zou drinken? Iemand hier misschien ervaring mee?

1 like

Wij hebben deze fontein al 2 jaar in huis en hebben nog geen moment spijt. We hebben de pomp nog maar 1x moeten vervangen, omdat die echt veel lawaai begon te maken. De fontein staat gewoon in onze woonkamer en we hebben geen last van het lawaai. Onze katten spelen ook niet met het water, ze drinken er alleen van. Het voelt voor ons heel prettig dat ze altijd vers en fris water hebben.

1 like

Ja, de mijne ook.

Ik zag dat je speciale matjes erbij kunt kopen, misschien werkt dat tegen het verschuiven?
https://www.bol.com/nl/p/catit-placemat-peanut-inclusief-rvs-bakje-35-x-23-x-3-cm-voerbak-groen/9200000097433234/?promo=pdp_818_recentbekeken-MCM-slot_D99_product_8_&bltgh=j6EjAyAaxtSe3RDSMfpJnA.1_32_o2O043tNJoE7sVxCJV5CAg.7.ProductImage

Ik heb hem inmiddels binnen en hij doet het prima, licht zoemend geluid inderdaad, nu nog even goede plek voor vinden.