Wij hebben zelf al een paar jaar deze fontein. Het fijne hieraan vind ik dat er verschillende drink-mogelijkheden zijn: opbubbelend water bovenin, stromend water in het midden en gewoon koud water wat niet zo beweegt in het bakje voorin. Mijn katten drinken allebei op een heel andere plek van de fontein Ieder zo zijn voorkeuren denk ik
Mijn oppaskatten hebben deze ook. Een van de katten legt zijn pootje tegen de âglijbaanâ en dan stroomt dat hele ding over gelukkig komt het niet zo vaak voor
Mijn ene kat gaat aan de achterkant zitten en hangt er dan overheen om onderin te drinken, dat beest is echt gek hoor.
Omg haha gelukkig doen ze dat hier niet.
Daarentegen heeft 2 jaar geleden een van de katten er wel een levensmissie van gemaakt om de fontein elke dag door heel de kamer te schuiven. En dan klotste al het water er natuurlijk uit op de houten vloer Matjes eronder hielp allemaal niets.
Sindsdien hebben we een soort âhouderâ van hout gemaakt waar hij instaat, zo is hij schuif-proof.
Zo zie je maar: er is niet 1 product wat voor elke kat het beste is. Katten zijn zo eigenwijs en verschillend
Wij hadden deze ook totdat kat 1 ook had bedacht dat je hiermee ook kan schuiven. Inclusief van de trap af (liefst midden in de nacht natuurlijk!). We hebben er nu een van porselein die is zo zwaar dat het niet eens wordt geprobeerd. En boven staan nog een âhondenâ drinkbak met rubber er onder, gelukkig ook niet de moeite van het verplaatsen waard. Tenminste, niet over de drempel heen dus gelukkig geen kabaal midden in de nacht van een vallende waterbak. Kat 2 drinkt ook alleen maar uit het fonteintje en kat 1 heeft dus liever zân honden-bak. Zo grappig om te zien hoe verschillend 2 broers toch kunnen zijn.
Dat porselein daar hebben wij toen ook aan gedacht toen het schuiven begon . Maar omdat die toch een stuk prijziger zijn (en deze verder nog helemaal goed was), wilde mijn vriend het eerst proberen met ons eigen houten knutselwerk. En gelukkig heeft dat gewerkt.
Welke heb jij? Want misschien wil ik, als deze ooit kapot gaat wel een van porselein kopen
Ik moet wel zeggen dat de fontein nu niet meer de schoonheidsprijs wint door het bouwwerk eromheen, maar hij staat op zolder (waar de katjes veel zijn).
We hebben deze fontein. Hij staat in de keuken dus daar wilde ook wel graag een mooi exemplaar hebben staan. Zie nu dat het keramisch is i.pv. porselein.
Kat 1 is alleen helemaal overstuur als de fontein even schoon gemaakt moet worden, de meest zielige mauwtjes komen er dan uit. Want je zal maar per sé in die 5 minuten willen drinken!
En dit is het exemplaar wat boven staan, en dan de 1,9 liter variant.
Dat is misschien wel een goede! Dan kan ze zelf een beetje kiezen waar ze wil drinken. We hebben ook nog een hondje rondlopen, denk dat hij hier ook wel uit zou drinken.
En was er een klik tussen jou en de kat?
jaaa ze woont inmiddels bij mij super lieve poes! Toen we thuis waren heeft ze eerste paar uur onder de bank gezeten, toen heel langzaam kwam ze beetje los, en ging ze de woonkamer verkennen en rond 10 uur vanavond zat ze ineens al op mijn schoot, net of er bij haar een knop omging, zo leuk! Ook al heel snel, had dat eerlijk gezegd niet verwacht⊠ze is super sociaal
Hier een foto van haar, morgen bij daglicht even wat betere fotoâs maken
Deze foto is gemaakt bij haar vorige eigenaar, ze heeft van die super grote ronde ogen
Wat een mooierd!
Mag ik even binnenvallen in dit topic? Ik vroeg mij af wie er hier ervaring heeft met mogelijke hartruis bij een kat. Gisteren ben ik voor de jaarlijkse check bij de dierenarts geweest en een van mijn poezendames heeft vermoedelijke hartruis. Ik kan nu naar het dierenziekenhuis voor een echo, wat ik ook zo snel mogelijk ga doen, maar ben opzoek naar ervaringen. Ik merk dat er allerlei rampscenarioâs in mijn hoofd zitten terwijl er wellicht ook niks aan de hand is.
Helaas kan ik je niet helpen maar ik zou zsm gaan. Al is het alleen maar voor jouw gemoedsrust
Oh wow, wat een geweldig nieuws!
Stoere kat hoor, om meteen een hele wereldreis af te leggen.
Maar wat fijn, wat zul jij je opgelucht en goed voelen!
Zat hij bij mensen thuis?
Geniet morgen van alle knuffels enz! Liefs
Oh wow, gelukkig maar!!! Ben zo blij voor je!! <3
Nooo mijn kat heeft de hele nacht in de tuin gezeten en nu opeens loopt ze mank en gebruikt dâr ene achterpootje niet meer
Ohh wat fijn!!
Wat een mooi verhaal met fijne afloop. Met veel knuffels en eten komt hij er vast weer bovenop.
Ahh gelukkig, wat fijn dat hij weer terug is!