Kattentopic

Haha zelfde hier met onze kat! Slaapt ook makkelijk het klokje rond, op dagen dat ik vrij ben kan hij uren bij me op de bank/in mijn armen liggen slapen.

Wij hebben laatst toevallig ook een camera neergezet in de woonkamer en op zolder, maar er was haast niks aan omdat hij de hele tijd als een rolletje op de bank lag te slapen :joy: Pas rond 5 uur, richting etenstijd, stond hij langzamerhand op om te kijken waar zijn baasjes (lees: eten) bleef.

3 likes

O ze zijn nog maar zo klein! (en heueueuueel lief :smiling_face_with_three_hearts:) Ik weet nog dat ik je tips had gegeven over het voer & afvallen, maar toen dacht ik dat ze al volwassen waren.
Ik durf hier verder geen advies over te geven. Bij kittens ligt het toch allemaal iets anders volgens mij.

Misschien een heel gek idee, maar zou je een second opinion kunnen vragen bij een andere DA? Als je er echt geen goed gevoel bij hebt, dan is het misschien het beste een andere professional te vragen?

1 like

Oh wooow, leuk dattie erin ligt! Die van mij zou t geen blik waardig keuren :sweat_smile:

1 like

Oh dit wil ik ook een keer doen. Benieuwd wat ie overdag allemaal uitspookt!

Mandje gekregen op het werk, de kat keurt het goed.

23 likes

Aah goed om te lezen dat alle katten veel slapen overdag. Ik heb haar nog maar een weekje, en ze kruipt diep in de krabton, maar heb wel gevoel dat ze inderdaad in een hele diep slaap is dan. Ze is ook nog een beetje afwachtend en kruipt nog snel onder de bank, s’avonds komt ze dan even bij me, heeft denk ik nog even tijd nodig.

1 like

Heeft zeker tijd nodig, maar het vertrouwen groeit ‘vanzelf’ en dan komt ze wel wat vaker tevoorschijn denk ik. Maar ze slapen idd echt veel haha

1 like

Ja een second opinion zat ik ook over te denken. Dan voel ik me in ieder geval meer gerust en kan ik wat ik ook ga doen beter uitdragen/volhouden.

Ik zou niet direct naar de dierenarts gaan hoor. Mijn kat had een keer knakworstensap :woozy_face::woozy_face: in zijn oog gekregen. Meneer stond te dichtbij haha. Maar toen had hij ook even traanogen. Ging vanzelf weer over. Dus wellicht heeft hij gewoon iets in zijn oog gekregen en is het zo weer over. Zo lang er geen pus etc. uitkomt zou ik niet direct gaan in ieder geval.

1 like

Ik heb een probleem met mijn oudste kat. Hij is 13 en plast de laatste tijd vaak buiten de kattenbak. Niet net ernaast, maar bijvoorbeeld bij de voordeur, 3 meter van de kattenbak af. Dit trekt dan onder het tapijt en de geur van kattenurine is echt lastig weg te krijgen. Hebben jullie tips? Het speelt al een tijdje en zijn urine was al getest bij de dierenarts, toen de tijd had hij last van een kleine blaasontsteking maar vermoed dat dit al over is met z’n medicijnen. Ik zie door de bomen het bos niet meer en m’n huis ruikt heel naar.

Ah goedzo! Ik zou het gewoon even in de gaten houden.

Herkenbaar wel! Ik ben ook altijd bizar ongerust als het gaat om mijn kat. Mijn vriend relativeert dat gelukkig altijd een beetje hahah

1 like

@Wonderland hoe gaat het met je katje? Nog traanoogjes?

Ah fijn! Waarschijnlijk toch iets in zijn oogjes gekregen ofzo. Lekker knuffelen dan! :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Kun je aan een poes zien of ze ooit kittens heeft gehad? Onze poes hebben we gekregen toen ze al 3 was en toen moest ze nog gesteriliseerd worden, dus de kans dat ze een nestje heeft gehad daarvoor is best groot denk ik?

Geweldig zo’n drinkfontein, maar een van mijn katten wil hem steeds verplaatsen en heeft net dus omgegooid. Drie liter water over het laminaat, letterlijk overal tussen en onder. Zag dat er aan een kast al waterschade was.

Ik wil het liefst wel een fontein houden (ze drinken er echt veel beter door), maar dit is natuurlijk niks. Zo’n antislipmatje van de Action heeft niet geholpen.

Iemand een idee? :disappointed_relieved:

Volgens mij ging het daar een paar dagen geleden over hier, iemand had er een soort ombouw voor gemaakt maar er zijn ook zwaardere fonteinen.

1 like

Die ik hier ergens boven noemde krijgen mijn katten niet om ver. En 5 en 5 kg kat zijn tot een hoop in staat. (Moet nu weg anders had ik het nog wel even opgezocht voor je.)

1 like

Iemand ervaring met haarbalpasta? Onze kat lijkt sinds ongeveer twee weken vaker dan normaal voorover te zitten om te kuchen/hoesten. Het is een langharig joch en we kammen hem regelmatig, maar ik vind het zo sneu dat hij alsnog telkens half zit te braken :pensive:

Ja, mijn kat zijn maag leek een beetje van streek en dat kon door haarballen komen, dus toen kreeg ie laxapast. Weet niet of er meerdere varianten zijn, maar er zit een beetje vaseline door wat een soort beschermlaagje tegen de maag legt en zijn maag dus minder geĂŻrriteerd was door de haren. Deed een beetje in een bakje en daar wat brokjes over, maar hij vindt het heel lekker dus likt het zo op. Heb verder geen haarbal gezien, maar de irritatie is iig wel weg.

Bij mijn kat hielp dit heel goed! Het kuchen was echt binnen 2 dagen voorbij.

1 like