Ahh, m’n kat is zo zielig. Ze is af en toe ergens allergisch voor, gaat dan krabben en dat wordt steeds erger en uiteindelijk een wond die ze steeds weer open krabt als er een korstje op zit want dat jeukt.
Ze heeft 2 weken geleden een prik gehad die een aantal hielp tegen de jeuk maar het werd weer veel erger helaas. Dus nu weer een prik gehad en moet elke dag druppels in dr bekkie doen want pillen is een hel. Maar heb alsnog maar een kap gekocht want ze krabt het helemaal open met dr achterpoot. Maar ze is dan zo depri met een kap op. Komt meteen op schoot en constant in m’n buurt, denkt dat ze niet kan eten want die kap is zo groot en zij zo klein dus moet er een hele rand afknippen anders kan ze niet bij dr voer. Arme poes
O wat zielig. Weet je waar ze allergisch voor is, of niet?
Helaas niet. En ook zo moeilijk achter te komen dat we hopen dat het bij incidentele “aanvallen blijft”.
Achgossie, arme poes
Hoop dat het inderdaad incidenteel blijft.
1 van mijn poezen (12 jaar oud en vanaf kitten bij mij) is als kitten van 5 maanden getraumatiseerd, sindsdien komt zij als enige niet Meer op bed slapen (heb 7 poezen 
). Heb in die jaren echt van alles geprobeerd maar helaas, zij verstijft en is heel schrikkerig.
Nu zijn we noodgedwongen en plotseling begonnen aan een halve verbouwing, heb ik ze dus buiten de woonkamer gesloten, deed ik vanavond een powernap, kwam ze ineens op bed.
Daarna ging ik weer werken en toen ik tussendoor langsliep lag ze weer op bed tegen d’r mama aan.
Ga ik net slapen en is mijn vriend inmiddels thuis, ligt ze op zijn benen
ik smolt.
Ze heeft 11,5 jaar niet op bed gelegen…
En ik me maar zorgen maken dat het zoveel lawaai voor ze is en beperkt in ruimte.
O wat goed dat je haar zusje er ook bij genomen hebt! Geniet van ze 
Hahaha mijn vriend wilde niet perse katten, “maar oké als jij het zo graag wil dan kunnen we wel een kat nemen.” Nouuuuuu, hij is echt dikkkkkkke bff’s met een van onze katten, ik voel me soms echt vijfde wiel aan de wagen als die twee weer zitten te knuffelen.
Ahhhh mijn hart 

Superfijn dat ze met zn tweeen zijn idd 
Mijn kat heeft precies hetzelfde! Al meermaals naar de dierenarts gegaan als de wondjes te erg werden, maar die gaf aan dat het moeilijk was om te achterhalen waarvoor hij precies allergisch is omdat het een buitenkat is. Nu geven we ook om de 2-3 dagen die druppels, soms dagelijks als het krabben/haar uittrekken opnieuw erger is.
Hem volledig binnen houden willen we niet doen omdat hij anders ongelukkig zou worden.
Ahhh lief!! Fijn dat ze samen een huisje hebben gevonden 
Mijn vorige kat was allergisch voor vlooienspul. Je hebt dat ms al uitgesloten maar omdat het bij ons destijds even duurde om te ontdekken, noem ik het toch maar even.
Ahh wat sneu ook! En een buitenkat binnen houden is inderdaad geen doen.
Ze heeft eigenlijk al een tijd geen vlooien spul gehad… maar wel goede inderdaad! Zeker omdat de vorige plek precies op dr rug zat.
Ik heb honingzalf gekocht, hopelijk helpt dat. Had ook een comfycone gekocht, een zachte dus maar daarmee liep ze helemaal niet meer, echt zielig. Ding is zwart en daarmee kan ze dus niks zien aankomen dus nu maar weer de doorzichtige om gedaan. Maar vannacht moeten we allebei werken en ben bang dat morgen ochtend alles weer kapot is…
Arm diertje <3
Zijn er hier aan- of afraders met betrekking tot vlooienspul voor katten?
Kan het ook zijn dat ze een voedsel intolerantie heeft? Onze poes had op een gegeven moment wondjes tussen haar oor en oog en zat daar ook aan te krabben dus ik ging langs bij de dierenarts en hij zei dat het hoogstwaarschijnlijk een wondje was van het spelen (
), maar als het vaker terug zou komen dan kan het zijn dat ze bijv allergisch is voor iets want in haar voer zit of een andere allergie, huisstofmijt ofzo. Hij zei alleen ook dat een allergie bij een kat vinden heel moeilijk en ook heel duur is, omdat ze dat niet goed kunnen meten ofzo en het met bijv voer dan een kwestie is van van alles proberen.
Ja klopt, heeft ze het over gehad maar je ziet pas na 6 tot 8 weken evt resultaat van ander voer. we moeten het maar in de gaten houden elke keer en snel handelen als we weer een plekje zien.
Omg mijn kat zat net (10 minuten geleden) met zn staart tussen de deur en ik mag niet aan zn staart komen + hij sleept zn staart achter zich mee. Moet ik me al zorgen gaan maken…?
Ja, kans dat het gebroken is, zeker dus de dienstdoende dierenarts bellen voor advies.