Kattentopic

@Wonderland hoe gaat het met je katje? Nog traanoogjes?

Ah fijn! Waarschijnlijk toch iets in zijn oogjes gekregen ofzo. Lekker knuffelen dan! :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Kun je aan een poes zien of ze ooit kittens heeft gehad? Onze poes hebben we gekregen toen ze al 3 was en toen moest ze nog gesteriliseerd worden, dus de kans dat ze een nestje heeft gehad daarvoor is best groot denk ik?

Geweldig zo’n drinkfontein, maar een van mijn katten wil hem steeds verplaatsen en heeft net dus omgegooid. Drie liter water over het laminaat, letterlijk overal tussen en onder. Zag dat er aan een kast al waterschade was.

Ik wil het liefst wel een fontein houden (ze drinken er echt veel beter door), maar dit is natuurlijk niks. Zo’n antislipmatje van de Action heeft niet geholpen.

Iemand een idee? :disappointed_relieved:

Volgens mij ging het daar een paar dagen geleden over hier, iemand had er een soort ombouw voor gemaakt maar er zijn ook zwaardere fonteinen.

1 like

Die ik hier ergens boven noemde krijgen mijn katten niet om ver. En 5 en 5 kg kat zijn tot een hoop in staat. (Moet nu weg anders had ik het nog wel even opgezocht voor je.)

1 like

Iemand ervaring met haarbalpasta? Onze kat lijkt sinds ongeveer twee weken vaker dan normaal voorover te zitten om te kuchen/hoesten. Het is een langharig joch en we kammen hem regelmatig, maar ik vind het zo sneu dat hij alsnog telkens half zit te braken :pensive:

Ja, mijn kat zijn maag leek een beetje van streek en dat kon door haarballen komen, dus toen kreeg ie laxapast. Weet niet of er meerdere varianten zijn, maar er zit een beetje vaseline door wat een soort beschermlaagje tegen de maag legt en zijn maag dus minder geĂŻrriteerd was door de haren. Deed een beetje in een bakje en daar wat brokjes over, maar hij vindt het heel lekker dus likt het zo op. Heb verder geen haarbal gezien, maar de irritatie is iig wel weg.

Bij mijn kat hielp dit heel goed! Het kuchen was echt binnen 2 dagen voorbij.

1 like

Ahh, m’n kat is zo zielig. Ze is af en toe ergens allergisch voor, gaat dan krabben en dat wordt steeds erger en uiteindelijk een wond die ze steeds weer open krabt als er een korstje op zit want dat jeukt.
Ze heeft 2 weken geleden een prik gehad die een aantal hielp tegen de jeuk maar het werd weer veel erger helaas. Dus nu weer een prik gehad en moet elke dag druppels in dr bekkie doen want pillen is een hel. Maar heb alsnog maar een kap gekocht want ze krabt het helemaal open met dr achterpoot. Maar ze is dan zo depri met een kap op. Komt meteen op schoot en constant in m’n buurt, denkt dat ze niet kan eten want die kap is zo groot en zij zo klein dus moet er een hele rand afknippen anders kan ze niet bij dr voer. Arme poes

O wat zielig. Weet je waar ze allergisch voor is, of niet?

Helaas niet. En ook zo moeilijk achter te komen dat we hopen dat het bij incidentele “aanvallen blijft”.

1 like

Achgossie, arme poes :disappointed: Hoop dat het inderdaad incidenteel blijft.

1 van mijn poezen (12 jaar oud en vanaf kitten bij mij) is als kitten van 5 maanden getraumatiseerd, sindsdien komt zij als enige niet Meer op bed slapen (heb 7 poezen :heart_eyes::sweat_smile:). Heb in die jaren echt van alles geprobeerd maar helaas, zij verstijft en is heel schrikkerig.
Nu zijn we noodgedwongen en plotseling begonnen aan een halve verbouwing, heb ik ze dus buiten de woonkamer gesloten, deed ik vanavond een powernap, kwam ze ineens op bed.
Daarna ging ik weer werken en toen ik tussendoor langsliep lag ze weer op bed tegen d’r mama aan.
Ga ik net slapen en is mijn vriend inmiddels thuis, ligt ze op zijn benen :heart_eyes: ik smolt.
Ze heeft 11,5 jaar niet op bed gelegen

En ik me maar zorgen maken dat het zoveel lawaai voor ze is en beperkt in ruimte.

11 likes

O wat goed dat je haar zusje er ook bij genomen hebt! Geniet van ze :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Hahaha mijn vriend wilde niet perse katten, “maar okĂ© als jij het zo graag wil dan kunnen we wel een kat nemen.” Nouuuuuu, hij is echt dikkkkkkke bff’s met een van onze katten, ik voel me soms echt vijfde wiel aan de wagen als die twee weer zitten te knuffelen.

5 likes

Ahhhh mijn hart :heart_eyes_cat::heart_eyes_cat::heart_eyes_cat:
Superfijn dat ze met zn tweeen zijn idd :hugs:

1 like

Mijn kat heeft precies hetzelfde! Al meermaals naar de dierenarts gegaan als de wondjes te erg werden, maar die gaf aan dat het moeilijk was om te achterhalen waarvoor hij precies allergisch is omdat het een buitenkat is. Nu geven we ook om de 2-3 dagen die druppels, soms dagelijks als het krabben/haar uittrekken opnieuw erger is.
Hem volledig binnen houden willen we niet doen omdat hij anders ongelukkig zou worden.

1 like

Ahhh lief!! Fijn dat ze samen een huisje hebben gevonden :slightly_smiling_face:

1 like

Mijn vorige kat was allergisch voor vlooienspul. Je hebt dat ms al uitgesloten maar omdat het bij ons destijds even duurde om te ontdekken, noem ik het toch maar even.

1 like