Kattentopic

Nee het is na het dieetvoer ook al 2 keer gebeurd dat hij even niet kon plassen. Vervelend dat jouw ervaring ook zo naar is. Deze keer heeft hij ook een ander type gruis, er wordt nog onderzocht welke. Welk voer geef jij?

Wel goed dat ze onderzoeken welk type gruis je kat heeft. Dan kan je eigenlijk pas weten ook welk voer je het beste kan geven vindt ik persoonlijk.
Ik geef nu de oxalaat voer van eukanuba.
Die is echt puur voor oxalaat stenen dus mag niet gegeven worden als het struviet stenen zijn.
Je hebt ook voer oa van Royal canin die zeggen beide te doen door de ph waarde vd urine stabiel te houden. Maar bij mijn kat werkte dat totaal niet.
En omdat de laatste keren echt oxalaat was heb ik voor eukanuba gekozen.
En wat veertje ook al zei een drink fontein is ook een hele goeie wat ze ook altijd adviseren bij gruis.
Als je weet welke type gruis je kat heeft mag je me ook altijd een bericht sturen hoor wil ik best met je meekijken mbt goed voer :grin:

Mijn kitten heeft gisteren twee vaccinaties gehad en sindsdien eet hij bijna niks meer? Kan dit daarmee te maken hebben? Hij was wel wat moe en suf maar dat had ik wel verwacht…

Kan wel! Ze voelen zich soms echt niet lekker. Drinkt die wel?

Progres! Gaat wel wat beter. Aan de onderkant nog wel korst en daar krabt ze nog aan dus toch weer de kraag om helaas. Ze is er nog steeds depri van :disappointed:

6 likes

Hij drinkt wel oke maar niet zoveel als normaal heb ik het idee. En verder is 'ie wel gewoon weer super druk en speels inmiddels (terror kater is het soms), maar hij slaapt volgens mij wel iets meer.

Oh men, onze kat doet haar behoefte eigenlijk altijd buiten maar voor de zekerheid hebben we toch een kattenbak binnenstaan. Maar goed ook want zo net begon ze als een gek daarin te graven en hoorden we gepruttel en scheten en had ze ineens diarree. Het stonk als de pest,niet normaal en dr staart zat ook onder. Die heb ik wel ff schoongemaakt met een nat doekje.

Die schijt heb zsm naar buiten gebracht. Vraag me af hoe dat komt. Ik vermoed van al die muizen die ze vreet🤢

Nou, kattenbak staat voor de voordeur dus het gaat de laatste dagen goed, maar ideaal is anders, een kattenbak daar… :’)

Verder is het wel een schat, vanochtend lagen mn vriend en ik lepeltje lepeltje in bed en toen is de kat dwars boven op ons gaan liggen op het dekbed en lekker chillen

1 like

Mijn kat ging vanochtend met zijn anus op mijn gezicht zitten :tired_face:

7 likes

Ach nee wat vervelend :slightly_frowning_face: Overgewicht kan ook een oorzaak zijn. Geef je hem ook geen snoepjes of ander eten tussendoor? En idd een drinkfonteintje neerzetten. Katten drinken uit zichzelf veel te weinig.

Nee geen overgewicht denk ik, hij weegt 4kg. Nooit snoepjes, alleen af en toe een likje yoghurt maar daar stoppen we nu ook maar helemaal mee. Drinkfonteintje is besteld en ik geef nu wat natvoer (ook anti struviet), maar ik heb geen idee wat voor soort portie dat moet zijn.

Het blijkt toch weer struviet te zijn, ze hadden het zelf niet als zodanig herkent, maar volgens de labuitslag toch 100%struviet. Ik geef nu Sanimed anti struvite, maar misschien is er een beter alternatief? Hij kreeg hiervoor dus ook al dit voer maar ondanks dat toch weer gruis.

Komt hij buiten? Kan zijn dat hij daar dan nog wat eet. Misschien helpt het fonteintje, daar heb ik al veel goede verhalen over gehoord!
Ik geef mijn katten vaak een kwart bakje vlees per kat, gewoon voor de lekker want ik heb liever dat ze gewoon brokken eten

1 like

Awh wat vervelend zeg! Wat ik deed vooral in het begin was steeds water bij zn brokken doen. Dus dat het een soort soepje werd :nauseated_face:. Ook hebben we een 2e waterfontein aangeschaft om die boven te zetten. Sindsdien drinkt hij echt een stuk meer ook.

1 like

Sanimed werkte volgens mij bij mijn kat ook niet.
Je zou kunnen kijken wat er gebeurd met een ander merk.
Ik lees goeie verhalen over eukanuba.
Maar denk dat als katten het eenmaal hebben gehad , dat er altijd wel aanleg voor zal zijn om het weer te krijgen helaas.
En wat je doet met natvoer is top.
Vocht is het beste voor blaasgruis katten

1 like

Ik heb een nieuwe deken voor de bank gekocht en mijn kat is er echt zoooooo’n fan van dus nu wurmt hij zich telkens tussen mijn benen, zo gezellig. :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Hebben jullie ervaring met catteries? Ik ben een beetje aan het rondkijken op internet en ze lijken allemaal zo streng dat ik er een beetje bang van wordt haha. Hoe ging bij jullie de eerste kennismaking?

Controleert die laatste dan ook regelmatig of je je kat écht niet op straat laat en wat voor voer je ze geeft en heeft zij dan ook het recht om de kat weer mee te nemen als dit niet zo blijkt te zijn?

Mijn katten komen ook van een cattery weg. Ik heb eerst een uur met de eigenaresse gebeld en dat ging heel gemoedelijk en was heel gezellig eigenlijk haha. Ze vertelde veel over het ras en stelde vragen aan mij en ik aan haar en toen hebben we een afspraak gemaakt om te komen kijken daar. Bij hun thuis hebben we de katten ontmoet en mee gespeeld en heeft ze alle testuitslagen laten zien etc en nog veel meer verteld over haar cattery en haar katten en de verwachtingen van ons. Het was een hele fijne fokker, waarbij het ook vooral ging op goed vertrouwen (ik heb geen koopcontract getekend, wel naar gevraagd maar die had ze niet).

Het is in het begin wel even spannend om contact te zoeken maar het komt echt wel goed!

2 likes

Hallo, geen foto? :innocent:

1 like