Menner is moe van het vangen van zijn eerste muis ever. Ik vond het zo zielig voor de muis, maar was ook trots op mijn kat haha. We hebben de muis kunnen redden. De kat was namelijk met ons even in de tuin het afval weggooien.
Mijn kat heeft vervoer bakjes angst. Maar we moeten vandaag naar de dierenarts voor vaccinatie. Dus hij gaat in mijn armen aan een riem en halsband. Maar tot op heden vind hij de halsband maar irritant.
Mân kat plast sinds kort in de hal (thank god zijn dat tegels en niet laminaat zoals in de woonkamer) maar vandaag heeft ie er ook gepoept en ik weet echt even niet wat ik moet doen. Ik had laatst een nieuw meubel naast de kattenbak gezet en die heb ik al weggehaald en in de hal gezet, hoopte dat dat de stressfactor was maar nee? Eigenlijk wil ik de tussendeur dan nu dicht houden als ik niet thuis ben, maar in de woonkamer plassen wil ik echt niet hebbenâŚ
Zân poep stinkt behoorlijk en het lag dus bij de voordeur, toen ik thuis kwam rook ik al dat iemand luchtverfrisser oid had gespoten in de portiek, ik vermoed vanwege die poepgeur, oeps!
Sinds een van onze katten is overleden afgelopen zomer, is mijn âovergeblevenâ kat echt bizar aanhankelijk, ik vind het soms best extreem. Hij loopt me overal achterna en probeert op de meest onhandige momenten op schoot te kruipen. Zou hij dan toch eenzaam zijn? Ik zou er best een maatje bij willen halen voor hem maar ben zo bang dat het dan niet kliktâŚ
Mijn kat is gisteren opgenomen omdat hij niet meer kon plassen, hij had blaasgruis, heeft ie al eens eerder gehad en is sindsdien aan speciaal dieetvoer. Nu heeft hij weer een katheter gekregen. Begrijp ook niet echt hoe dat weer kan, terwijl hij speciaal voer krijgt. Zo zielig. Ik mis hem echt heel erg en morgen mag hij pas terug naar huis. Het is zo stil en leeg in huis. Het voelt echt een beetje koud ofzo. Gisteren ging ik hem knuffelen bij de dierenarts en toen zat hij helemaal zielig in een hoekje en hij wil daar ook niet eten. Toen ik hem ging aaien kwam hij meteen naar me toe gestrompeld Hij is super aanhankelijk altijd en nu zit ie daar al zo lang alleen
Oh arme kat! Maar gelukkig was je er wel op tijd bij. Een nog een nachtje en dan kan je hem weer lekker met hem knuffelen. Had de dierenarts nog tips om het nog een keer te voorkomen? Misschien een fonteintje als drinkwater, ik dacht dat het soms met te weinig drinken te maken had maar ik ben ik echt geen expert daarin. (Alleen maar overbezorgd als het gaat om mijn eigen katten )
Ah wat sneu
Heb helaas veel ervaring want mijn kater heeft ook blaasgruis (oxalaat) en blijft een probleem geval hoe erg je je best ook doet.
Is ook oa aanleg ,dus al geef je het goede voer zegt het helaas niet altijd dat het dan goed gaat
Wat sneu, fijn dat hij morgen weer lekker naar huis mag. Ik heb vaker gehoord dat een fonteintje wat kan helpen omdat ze dan meer drinken.
Nee daar heeft ze het nog niet over gehad. Ga ik morgen wel even navragen. Ik was zelf ook op onderzoek gegaan op het internet natuurlijk en ga zoân drinkfontein in ieder geval aanschaffen. Al zie ik hem best vaak drinken, maar baad het niet dan schaad het niet!
Nee het is na het dieetvoer ook al 2 keer gebeurd dat hij even niet kon plassen. Vervelend dat jouw ervaring ook zo naar is. Deze keer heeft hij ook een ander type gruis, er wordt nog onderzocht welke. Welk voer geef jij?
Wel goed dat ze onderzoeken welk type gruis je kat heeft. Dan kan je eigenlijk pas weten ook welk voer je het beste kan geven vindt ik persoonlijk.
Ik geef nu de oxalaat voer van eukanuba.
Die is echt puur voor oxalaat stenen dus mag niet gegeven worden als het struviet stenen zijn.
Je hebt ook voer oa van Royal canin die zeggen beide te doen door de ph waarde vd urine stabiel te houden. Maar bij mijn kat werkte dat totaal niet.
En omdat de laatste keren echt oxalaat was heb ik voor eukanuba gekozen.
En wat veertje ook al zei een drink fontein is ook een hele goeie wat ze ook altijd adviseren bij gruis.
Als je weet welke type gruis je kat heeft mag je me ook altijd een bericht sturen hoor wil ik best met je meekijken mbt goed voer
Mijn kitten heeft gisteren twee vaccinaties gehad en sindsdien eet hij bijna niks meer? Kan dit daarmee te maken hebben? Hij was wel wat moe en suf maar dat had ik wel verwachtâŚ
Kan wel! Ze voelen zich soms echt niet lekker. Drinkt die wel?
Progres! Gaat wel wat beter. Aan de onderkant nog wel korst en daar krabt ze nog aan dus toch weer de kraag om helaas. Ze is er nog steeds depri van

Hij drinkt wel oke maar niet zoveel als normaal heb ik het idee. En verder is 'ie wel gewoon weer super druk en speels inmiddels (terror kater is het soms), maar hij slaapt volgens mij wel iets meer.
Oh men, onze kat doet haar behoefte eigenlijk altijd buiten maar voor de zekerheid hebben we toch een kattenbak binnenstaan. Maar goed ook want zo net begon ze als een gek daarin te graven en hoorden we gepruttel en scheten en had ze ineens diarree. Het stonk als de pest,niet normaal en dr staart zat ook onder. Die heb ik wel ff schoongemaakt met een nat doekje.
Die schijt heb zsm naar buiten gebracht. Vraag me af hoe dat komt. Ik vermoed van al die muizen die ze vreetđ¤˘
Nou, kattenbak staat voor de voordeur dus het gaat de laatste dagen goed, maar ideaal is anders, een kattenbak daar⌠:â)
Verder is het wel een schat, vanochtend lagen mn vriend en ik lepeltje lepeltje in bed en toen is de kat dwars boven op ons gaan liggen op het dekbed en lekker chillen
Mijn kat ging vanochtend met zijn anus op mijn gezicht zitten
Ach nee wat vervelend Overgewicht kan ook een oorzaak zijn. Geef je hem ook geen snoepjes of ander eten tussendoor? En idd een drinkfonteintje neerzetten. Katten drinken uit zichzelf veel te weinig.
Nee geen overgewicht denk ik, hij weegt 4kg. Nooit snoepjes, alleen af en toe een likje yoghurt maar daar stoppen we nu ook maar helemaal mee. Drinkfonteintje is besteld en ik geef nu wat natvoer (ook anti struviet), maar ik heb geen idee wat voor soort portie dat moet zijn.