Mijn kat is fucking autistisch. Kattenbak verplaatst en nu plast die op de oude plek, uhm how about no.
Het stripverhaal is normaal langer. Moest echt huilen hierbij
Zie hieronder:
https://jenny-jinya.tumblr.com/post/189270205740/full-and-finished-short-story-of-the-black-cat
Ik wil zoooo graag een kat! Ga mss binnenkort verhuizen en dan kan het 
Dit weekend in Istanbul zoveel zwerfkatten gezien, mijn hart brak echt! Hoewel sommigen en er wel best gezond uitzagen en in sommige straten bij winkels ook bakjes voer buiten stonden. Wilde ze allemaal meenemen
In Turkije leven straatkatten best goed toch?
Heb je ooit Kedi gezien?
Ja op sommige plekken had ik dat idee zeker wel! Maar heb er ook meerdere gezien die echt mega mega zielig waren met dikke wonden (voorkom je niet altijd ook ofc).
Nee! Ga ik eens googlen
Een heel leuke film!
Kan het zijn dat de drukke kat zijn energie niet op een andere manier kwijt kan dan de andere kat uitdagen? Spelen jullie met hem?
Wat vaak helpt is om de natuurlijke routine van je kat te gebruiken: spelen (bijvoorbeeld met een speelhengel), eten, wassen, slapen. Je moet wel echt interactief met je kat spelen, daarom zijn speelhengels vaak handig en 'em dan ook zo bewegen als een normale prooi dat zou doen. Ik vind de XXL met veren van de Zooplus handig, die beweegt echt als een vogel als je 'em door de lucht beweegt en mijn kater springt dan gerust anderhalve meter in de lucht om 'em te vangen. De poes is meer van “laag” spelen of in elk geval zonder sprongen (ze staat wel geregeld op haar achterpoten) of vanaf een meubel o.i.d.
Ik zou dit vooral proberen voor het slapengaan, zodat ze (hopelijk) tegelijk met jou gaan slapen en 's nachts niet als malloten door het huis rennen.
Ja elke dag! Met zo’n grote stok met veertjes eraan, een laser, allerlei balletjes etc. Hij gaat er helemaal in op maar als je het spelen afrond omdat hij moe lijkt te zijn (liggen op de grond, energie qua spelen wordt minder) en je ruimt het dan op, dan molesteert hij na een paar minuten weer de bank en/of poes.
Verder heeft hij ook (denk ik genoeg) zefstandig speelmateriaal voor als we er niet zijn en ze hebben beide terugtrekplekjes. Ze kunnen onbeperkt naar buiten.
Hij is nu bijna 2 jaar en eet volledig graanvrij.
Alles wat wij konden bedenken en hebben uitgezocht hebben we gedaan dus daarom nu maar deze stap. Het lukt me niet om een filmpje te uploaden (krijg een foutmelding over het bestandstype) dus dan maar een foto:
Heeeeeel af en toe kan het dus wel goed gaan 
Ja natuurlijk!
Aw, wat een schatjes 
Succes met de gedragstherapeut, hoop dat het helpt!
Mijn kater moest een paar maanden geleden een rompertje aan omdat hij een wondje op zijn rug had dat hij of mijn andere kat openlikte. He was not amused. Gelukkig heeft de dierenarts het rompertje bij hem aangetrokken en hij was zo verbaasd met wat ze allemaal deed dat hij het gewoon toeliet.
Mijn poes heeft in de zomer ook een tijdje wegens stress overmatig gewassen waardoor ze kale plekjes kreeg. Was een samenloop van omstandigheden waaronder verbouwing in de straat en ze houdt niet van lawaai plus tijdelijk ander kattengrit dat veel meer stuift. Was echt zo zielig. Ze heeft toen tijdelijk ander voer gekregen van de dierenarts maar dat hielp voor geen meter en we hebben Feliway in de stopcontacten gedaan, dat leek enigszins te helpen. Maar volgens mij is het uiteindelijk weer goed gekomen omdat de stressfactoren weg zijn gegaan en het haar weer kon aangroeien.
Bij de dierenarts laten doen scheelt hier ook altijd. Ze is dan sowieso al wat gelatener. Thuis heeft ze alles door.
Edit: aangepast, ik voelde me lullig want ik moest lachen om de 1e foto terwijl het vet zielig is:(
Geeft niet hoor, wij moesten ook heel erg lachen. Heb ook achterlijk veel foto’s gemaakt, hihi. Hij vond het minder leuk.
Wat ik wel zielig vond was dat hij in het begin amper durfde te lopen en ook echt een dag de kattenbak heeft vermijd (wel geplast geloof ik). Dat vond hij heel eng. Ik heb zelf ook het rompertje bij zijn achterwerk/staart een paar aangepast want soms trok het daar best strak en aangezien hij ook niet wilde poepen… uiteindelijk wel gelukt maar hij had echt een hele rare houding. En hij was ook veel minder aanhankelijk dan anders en ging soms zittend slapen omdat hij niet lekker kon liggen (denk ik). Na 2.5 of 3 dagen heb ik 'em uit gedaan en het risico genomen dat hij het wondje weer zou openen want vond het wel sneu en maakte me zorgen om zijn gesteldheid aangezien hij zo oncomfortabel was en weinig rust leek te krijgen.
En blij dat hij was zodra het uit was! 
Ach arme, echt sneu. Als ze zich zo ongemakkelijk voelen word ik daar zelf ook helemaal naar van. Mijn kat wilde tijd terug niks eten na narcose en uiteindelijk moesten we haar dwangvoeden. Waren de wanhoop nabij na 100 verschillende snacks, waaronder iets “dat alle katten heerlijk vinden” volgens dierenarts. Ze wilde niks. En dan moest ik haar helemaal klemhouden om het via zo’n spuit in haar mond te doen. Echt huilen gewoon. Het is niet dat je die kat even apart neemt en rustig uitlegt welke afspraken er gelden rondom voeding/jeuk/etc.
Is jouwe er helemaal bovenop gekomen trouwens? Zo te lezen wel toch?
Oh, echt? Dwangvoeden? Dat lijkt me echt zo moeilijk! 
Ik vind het al zielig als ik medicatie in hun bekjes/keel moet duwen.
En ja, het wondje van de kater was nagenoeg geheeld na het romper avontuur en daarna hebben hij en de poes er niet meer aan gezeten. Denk dat hij bang was dat hij weer de romper aan moest 
Klinkt heel herkenbaar! Fijn dat ze er weer bovenop is gekomen.