Kattentopic

Vorig jaar was één van mijn katten heel erg bang. Hij was op 28 dec geopereerd en had een kap om waardoor hij zich niet kon verstoppen . Nu ligt hij te chillen op de vensterbank en kijkt alleen op bij hele harde knallen. De ander die kijkt niet op of om. :joy:

3 likes

Dit is de eerste oud en nieuw van mijn poezen. Tot nu toe doen ze het heel goed. Lekker in de vensterbank liggen en af en toe bij een harde knal schieten ze even onder de bank. Ben heel benieuwd hoe het straks om 00.00 uur gaat

1 like

Ohhhhh zo snoezig :sob: heb je een foto met de tijger?

1 like

Kat is helemaal van slag. Ik vind het zo zielig.

1 like

Onze kater was de hele dag bang en zat onder de bank en zit nu ineens op tafel gewoon te kijken :face_with_raised_eyebrow:, poes gaf hele dag geen krimp en ligt nu bang onder de bang. Vind het zo zielig.

1 like

Ik ben net thuis en mijn kat was volgens mij echt blij dat ik er weer was, super aanhankelijk en alert. Nu is ie weer rustig. Oud en nieuw is echt niet leuk voor die beestjes.

1 like

Mijn kat was echt voor het eerst bang dit jaar. Vorige twee jaren boeide het haar allemaal niks… Zo sneu, mijn hond verstopt zich altijd en m’n kat wilde bij hem in t hoekje kruipen, maar hij schrok ervan en ging naar haar happen. :sweat_smile:

1 like

M’n kat was zo bang, m’n hart brak echt :frowning: heeft tot vanochtend nog onder de bank gelegen en ligt nu eindelijk bij mij in bed, helemaal knockout… Hopelijk vandaag geen knallen meer

Aaah nee! Ik hoop dat jullie ‘m snel vinden.

Gelukkig! Lekker veel knuffels uitdelen vandaag!

1 like

Update: hij heeft nu andere medicatie gekregen. Weet de naam zo niet, maar het is iig in pilvorm en de DA gaf aan dat ze het vaak geven als Metacam niet (goed) werkt. Het gaat nu een stuk beter! Hij beweegt weer meer en gebruikt zijn voorpootjes ook weer beter.
Het blijft een beetje gissen hoe lang het goed gaat, maar voor nu lijkt het wel weer ok. Mijn moeder houdt het iig goed in de gaten. Hij is iig nog steeds de lieve, sociale kat die je opzoekt en graag op schoot zit en geaaid wordt. Voor nu lijkt de kwaliteit van leven iig nog goed voor hem.

5 likes

Gelukkig!! Hij zal wel lekker buiten ergens geschuild hebben. Fijn dat hij er weer is!

1 like

Het is allemaal goed gegaan vannacht, er wordt nu alweer flink geknuffeld :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Hoe bedoel je ‘mindere kanten’? Klinkt als een lekker ondeugende kitten :wink:

Hier alles voor de rest ook goed gegaan. Ze hebben zelfs nog even gespeeld, denk vanwege de nerveuze energie die ze kwijt moesten. Poes schrok op een gegeven moment alleen nog van een bepaald soort vuurwerk (klonk als gillende keukenmeid maar dan luider en langer), denk vanwege de toonhoogte. Kater had er op een gegeven moment wel genoeg van maar vond het ook wel spannend om uit de woonkamer te vertrekken omdat je aan beide kanten van het huis veel vuurwerk hoort.

Uiteindelijk zijn ze nog even beneden gebleven toen het bedtijd was en in de nacht zijn ze lekker op bed komen liggen.

Ik was vooral verbaasd over hoe goed poes het deed, ze is af en toe (bij duizendklappers en hele felle flitsen) even onder een stoel gaan zitten maar voor de rest zat ze lekker op schoot, op de (rugleuning van de) bank of zelfs in de vensterbank. Vorig jaar is ze af en toe nog in de kast gedoken omdat ze het toen spannend vond.

1 like

Klopt! Mijn antwoord moet je een beetje met een knipoog lezen hoor :blush:

1 like

Mijn kat was alleen thuis vannacht. Dit is het eerste oud&nieuw in dit huis. Vanaf het moment dat ik terug naar huis reed en zag hoe belachelijk veel vuurwerk hier is afgestoken, heb ik medelijden met haar. Wat moet het hier een kabaal zijn geweest. Ze stond ook miauwend bij de deur(dit doet ze trouwens vaker) ze was blij dat ik er weer was. Verder is ze wel chill, gelukkig.

Wilde volgend jaar naar een vuurwerkvrij park. Denk er haast over om haar ook mee te nemen

2 likes

Bij ons werd er ‘s ochtend al behoorlijk wat vuurwerk afgestoken met een gestreste kater als gevolg. Ik heb ‘m toen een No Stress pipetje van Beaphar gegeven en toen was ‘ie weer zichzelf :blush:. Heel fijn spul!

M’n kat heeft de hele dag geslapen. Ze is serieus nog nooit zo aanhankelijk geweest :frowning: ze heeft echt lang op m’n schoot geslapen, terwijl ze dat nooit doet :sob:

1 like

Die van mij was gisteren ook enorm aanhankelijk! Hij liet me niet met rust.

2 likes