Kattentopic

Haha, typische beesten zijn het ook. Ik ga naar vrienden, laat voor deze ene keer de slaapkamer open (die is normaal dicht als ik er niet ben), dan kan hij onder het bed of onder de deken kruipen als hij wil, maar verder overleeft hij het allemaal wel. Hij krijgt wel een extra snoepje als ik thuis kom.

1 like

Ja joh, daar zal hij toch het lekkerst zitten denk ik. Mijn kat zou alleen maar verder wegkruipen als ik haar probeer te troosten denk ik.

Veel plezier morgen!

1 like

Ik maak 1 verdieping soort van donker. Dus alle gordijnen dicht. Maar wel lampen aan.
Op zolder ga ik zelf kijken. Vaak lopen ze wel achter me aan en laat ik aan hun over wat ze willen.
Eten geven we ze wel eerder, zodat ze rustig kunnen eten.

Ik doe ook alle ramen dicht.

Doen jullie ook de luchtroostertjes boven de ramen dicht zodat het geluid van buiten nog meer gedempt wordt en de geur minder binnen komt?

Nope

1 like

Ja.

1 like

Ik ga het ook doen denk ik

Klassieke muziek schijnt ook een fijne afleider te zijn.

Mijn ene kat (de wat angstigere poes) kwam vanmiddag direct aanrennen toen ik terug kwam van boodschappen doen en ging zitten, want ze begonnen in de straat met vuurwerk en mevrouw wilde op schoot. Ik lekker dekentje gepakt waar ze op kon liggen dus zij helemaal blij. Ze schrok nog wel een keer op van die knetterende vuurpijlen met lichtflitsen, dat vond ze maar raar. Andere kat (chille kater) ging lekker in zijn eigen stoeltje naast ons liggen. Inmiddels is de poes af en toe door het huis gegaan en de kater volgt mij zoals gewoonlijk door het huis en lijkt zich er niets van aan te trekken. Poes ligt nu lekker in de vensterbank boven de radiator te slapen en kater ligt op een stoel.

2 likes

Vorig jaar was ƩƩn van mijn katten heel erg bang. Hij was op 28 dec geopereerd en had een kap om waardoor hij zich niet kon verstoppen . Nu ligt hij te chillen op de vensterbank en kijkt alleen op bij hele harde knallen. De ander die kijkt niet op of om. :joy:

3 likes

Dit is de eerste oud en nieuw van mijn poezen. Tot nu toe doen ze het heel goed. Lekker in de vensterbank liggen en af en toe bij een harde knal schieten ze even onder de bank. Ben heel benieuwd hoe het straks om 00.00 uur gaat

1 like

Ohhhhh zo snoezig :sob: heb je een foto met de tijger?

1 like

Kat is helemaal van slag. Ik vind het zo zielig.

1 like

Onze kater was de hele dag bang en zat onder de bank en zit nu ineens op tafel gewoon te kijken :face_with_raised_eyebrow:, poes gaf hele dag geen krimp en ligt nu bang onder de bang. Vind het zo zielig.

1 like

Ik ben net thuis en mijn kat was volgens mij echt blij dat ik er weer was, super aanhankelijk en alert. Nu is ie weer rustig. Oud en nieuw is echt niet leuk voor die beestjes.

1 like

Mijn kat was echt voor het eerst bang dit jaar. Vorige twee jaren boeide het haar allemaal niks… Zo sneu, mijn hond verstopt zich altijd en m’n kat wilde bij hem in t hoekje kruipen, maar hij schrok ervan en ging naar haar happen. :sweat_smile:

1 like

M’n kat was zo bang, m’n hart brak echt :frowning: heeft tot vanochtend nog onder de bank gelegen en ligt nu eindelijk bij mij in bed, helemaal knockout… Hopelijk vandaag geen knallen meer

Aaah nee! Ik hoop dat jullie ā€˜m snel vinden.

Gelukkig! Lekker veel knuffels uitdelen vandaag!

1 like

Update: hij heeft nu andere medicatie gekregen. Weet de naam zo niet, maar het is iig in pilvorm en de DA gaf aan dat ze het vaak geven als Metacam niet (goed) werkt. Het gaat nu een stuk beter! Hij beweegt weer meer en gebruikt zijn voorpootjes ook weer beter.
Het blijft een beetje gissen hoe lang het goed gaat, maar voor nu lijkt het wel weer ok. Mijn moeder houdt het iig goed in de gaten. Hij is iig nog steeds de lieve, sociale kat die je opzoekt en graag op schoot zit en geaaid wordt. Voor nu lijkt de kwaliteit van leven iig nog goed voor hem.

5 likes