Ik denk dat een luikje met chip de enige oplossing is als je eigen katten die andere kat niet wegjagen/weggejaagd krijgen. Lijkt me wel schrikken als er ‘s morgens ineens een vreemde kat op de bank ligt haha.
Mijn poes moet een beetje afvallen en ze at voorheen vaak van ons eten (likte het bord af en ze is gek op chips) dus dat zijn we aan het afleren. Eerst kon ik geen (leeg) bord op tafel zetten zonder dat zij op tafel sprong, nu gaat ze er nog steeds naast zitten maar als je dan “nee naam” roept, loopt ze weg. Ben echt trots. 
En nu ik dit typ krabt ze aan de stoel, ik kan nee roepen wat ik wil maar ze luistert niet. Die meid is eigenwijs.
ik probeer al 2 jaar om er wat af te krijgen maar niks helpt. Ze krijgt geen snoep en 60 gram brokken per dag op aanraden van de DA, soms een vleesje. Heb ook vaak van voer gewisseld maar niks helpt dus ben ten einde raad.
?

Wil het morgen filmen
Wij hebben toen ook onze kat moeten laten inslapen na 20 jaar van haar gezelschap te hebben genoten (ze zwakte af en kon eigenlijk niets meer, mede door ouderdom). Nooit leuk als dit soort dingen moeten gebeuren.