Kattentopic

Is het een poeplucht? Kan ook winderigheid zijn. Mijn vorige kat had dat vaak als ze heel ontspannen was en extra luid ging spinnen… heel fijn als ze dan net haar kont naar je keerde :roll_eyes:

Nee meer plas/natte kat ofz haha. Zal morgen bij daglicht even op inspectie

Is de kattenbak schoon? Als die van ons vies is dan trekt die geur soms een beetje in hun vacht

Nee die is morgen ook aan de buurt haha. Al heb ik goede klontvormende korrels dus verwacht ik dit niet. Thnx

Oh zo irritant he! Ik heb dit ook gehad. Wat ik deed: kattenbak schoon maken en vuilniszak erin. Dan gewoon leeg laten (hij gaat toch niet maakt niet uit wat er in zit, behalve grit). Deksel eraf laten. Na een tijd gaat ie steeds ruiken en er om heen dralen. Dan merk ik dat hij moet plassen. Dan leg ik een andere vuilniszak erbij en het pipetje. Dan doe ik 2 handen grit in de bak en ga erbij zitten. Dan gaat hij meestal direct plassen en dan schuif ik die vuilniszak eronder. Dan komt het dus daarop en kan ik met die pipet het er meteen af halen.
Hopelijk gaat het je lukken! :blush:

Heeft de bak een kap/deksel? Zou kunnen zijn dat de lucht/restjes urine daar op zitten en de kat er tegenaan komt. Of dat het geurfilter (als je dat hebt) aan vervanging toe is…

Ja dat is echt een goede, ik zal dat ding eens grondig schoonmaken haha. En even nieuwe filters kopen. Thnx iedereen!

Blockquote

Vandaag heb ik gehoord dat mijn poes (5maanden) een jongetje blijkt te zijn.
De mensen van het nestje dachten dat het een meisje was en dit heeft iedereen blind overgenomen (inclusief de dierenarts zelf). Vandaag bij een operatie ontdekte de dierenarts het pas. Nu heb ik ineens twee katertjes!! Ik voel me zo suf dat ik het niet gezien heb. Straks maar lekker knuffelen en misschien overwegen de naam te veranderen.

2 likes

Aaaah nee joh, een vriendin van me had dat ook en heeft nu een poes met een jongensnaam, is toch grappig haha.

3 likes

Gewoon zo lekker laten. Had ik ook bij een konijn gedaan. Maar nu ben ik wel benieuwd naar de naam.

1 like

Volgens mij had @OhMyGosh dat ook! Of ben ik nu heel erg in de war

2 likes

Hahahaha! Dat is wel knap :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Klopt!

Mijn poes heette Saartje maar ja, dat bleek dus ook een kater. Dus vanaf toen Charlie.

2 likes

Awww dat ziet er zo gezellig uit, het mandje zo wollig en dan de poes die lekker bij de verwarming ligt te soezelen. Ik baal echt dat ik een convectorput ipv radiatoren heb alleen al voor die mandjes haha

Lola! Jullie ideeën voor een aanpassing van de naam (misschien hou ik het wel zo hoor, even aankijken)?

Lolo of lolak (dat lijkt een beetje op luilak)?

1 like

Onze kat (1,5) gaat sinds een tijd ‘s avonds in de vensterbank zitten en met de luxaflex kloten, wat echt een herrie maakt. Het moment dat je dan zijn naam roept kijkt ie je kant op zo van “haha catch me bitch” en gaat door, als je op staat rent hij weg. Mijn vriend denkt dat het een manier van aandacht vragen/verveling is, maar als je daarna met hem wil spelen dan heeft ie er na 1 minuut al weer genoeg van en gaat slapen. Iemand enig idee wat we kunnen doen of wat dit kan betekenen? Het hele huis ligt vol met speeltjes en we wisselen die ook wel af dus hij zou genoeg te doen moeten hebben.

Misschien een beetje overpopulair tegenwoordig, maar Loki?

Zou inderdaad verveling/aandacht vragen kunnen zijn. Mijn poes vertoon soortgelijk gedrag, echter is het bij haar klaaglijk miauwen (op een enorm irritante toonhoogte) als ze achter, naast of schuin achter je zit. En ze heeft echt twintigduizend speeltjes, waarvan sommige op de vloer/in huis liggen en ik andere speciaal tevoorschijn haal… en inderdaad binnen een minuut uitgekeken. Het duurde bij mij denk ik twee weken voordat ik (na meerdere rondjes van 10 speeltjes per keer uitproberen) een alternatief had gevonden: een laserlampje*. Daar wordt ze helemaal wild van en rent dan ook echt vijf minuten lang achter dat ding aan (en kijkt mij aan als er iets fout gaat of van mij naar de vloer wachtend op het stipje, dus snapt heel goed dat ik het lampje veroorzaak) en dan is het klaar.

*Je moet bij laserlampjes wel altijd oppassen dat je je kat niet te gek maakt, want sommige katten kunnen er echt hyper van worden en soms zelfs een beetje doordraaien als je te lang doorgaat omdat ze geen fysieke prooi kunnen vangen. Daarom eindig ik vaak met het lampje op een balletje ofzo en dan stuift ze daar op af en eindigt met een balletje tussen haar poten, heh. En/of een snoepje na de tijd.

1 like

Louie?

1 like