Er staan ook hoeveelheden op de zak, misschien helpt dat ook. Van het ene voer is de dosering veel hoger dan van het andere. Mijn volwassen binnenkat krijgt 21 gram per keer (2x pd) afgewogen omdat ze anders ook te zwaar wordt als we niet oppassen.
Onze kat die ik al sinds dat ik op mezelf woon (13 jaar) heb en dus echt mn maatje is, heeft ineens allemaal kwalen en nu denkt de dierenarts dat hij een tumor heeft
Hij wordt deze week geopereerd aan twee plekken en dan wordt het opgestuurd. Hij is alleen steeds benauwd en is veel afgevallen dus het is een risico de narcose
maarja zoals ie nu is kan ook niet langer. Dus ik ben heel verdrietig want straks komt ie niet uit de narcose 
Waar heb je je gordijnen mee gewassen? De groene biotex is volgens mij het enige wasmiddel dat alle geur enzymen afbreekt, met normaal wasmiddel ruikt een mens het niet meer maar een kat wel en denkt “Yes lekker pissen over m’n eigen geur!!” Mocht je dat nog niet gedaan hebben zou ik dat eens proberen, wie weet help het, en anders zou ik eens proberen of een extra kattenbak toch niet het probleem oplost. Beginnen met houtkorrels en als dat niet werkt zou ik toch dat oude spul kopen, is misschien niet helemaal wat je wil willen maarja, liever in je gordijnen zeiken dan?
Ah, dat is schrikken zeg! Wat ontzettend vervelend voor jou en je kat. Is de operatie al geweest?
Sterkte! Maar hij zal een prachtig leven hebben gehad en goede baasjes die de gezondheid en welbevinden belangrijker vinden dat een dier onnodig laten lijden. 
@Stars Ah een van mijn katten had in het begin ook moeite met de Peewee. Onder een kastje (heel laag dus vind het bijna knap) in de berging lagen een stuk of 6 drollen, vond het al stinken
.Tegenwoordig gaat hij er wel op, maar staat ie heel raar op de rand met vier poten, alsof hij hurkt
.
Ik heb em vanochtend gebracht. Eerst bloedonderzoek en daarna opereren. Arm beestje
Normaal mag ik em wel aaien in zn kattenmand maar nu zat ie echt met zn kont naar de uitgang
gelukkig heeft ie gister nog wat gegeten zodat er íets meer leven in zat. Als er iets uit het bloedonderzoek komt word ik gebeld en anders gaan ze de plekken verwijderen.
Ja het is gewoon wasmiddel, dus kun je gewoon gebruiken als normaal! Ik doe er wel een extra grote schep in en zet de machine op extra spoelen, maar dat hoeft niet perse.
De vuistregel is aantal katten +1 voor het aantal benodigde kattenbakken. Eén kattenbak voor 2 katten is echt te weinig, al schep je 'em iedere keer dat ze er op gaan leeg. Sommige katten hebben ook een voorkeur om bijvoorbeeld op één bak alleen te poepen en op de andere te plassen.
Re biotex: je kunt eventueel ook eerst de gordijnen in een grote bak met warm water en biotex doen, dat een paar laten staan en daarna de gordijnen in de wasmachine met gewoon wasmiddel.
Oei, dat is spannend. Hopelijk kunnen ze het makkelijk verhelpen, het lastige is natuurlijk dat ze vooraf nog niets weten. Zo’n operatie is altijd zenuwslopend. Ik ga voor je duimen dat het allemaal meevalt!
We hebben afgelopen zomer een poes van ongeveer 4-5 jaar uit het asiel geadopteerd, nadat haar jonkies ongeveer 12 weken oud waren. In het begin at ze haar bakje brokken telkens snel op, we dachten dat ze dat deed omdat ze het nodig had omdat ze nog melk aan de katten gaf. Nu eet ze echter nog steeds haar brokjes in 1 of 2 keer op. Ze krijg 2x per dag, rond 8 en rond 18 uur, maar de rest van de dag heeft ze dus geen voer want ze heeft het allemaal opgegeten. Meerdere keren op een dag voer geven is niet altijd haalbaar vanwege werk enzo. Zouden jullie zo’n voedermachine aanraden en welke dan? Ze is trouwens ook iets zwaarder geworden dus heeft ook teveel gegeten en we houden ons nu strikt aan wat op de verpakking staat qua grammen. Natvoer eet ze niet trouwens, dat laat ze gewoon net zolang staan totdat we het zo vinden stinken dat we het weggooien.
Ik kan wel aandelen in dit ding nemen! Maar ben gewoon heel erg tevreden met deze voerautomaat. Ik heb hem zo ingesteld dat hij 4x per dag draait dus elke keer krijgen mijn 2 katers kleine hapjes te eten. (Gelukkig kunnen ze goed delen). Vind het tijdens de vakantie ook ideaal, de oppas komt 1 keer per dag maar zo krijgen ze toch regelmatig hun hapje. Ze konden zelf trouwens ook geen maat houden, aten gewoon direct alles op en als er dan te lang tussen de eetmomenten zat ging 1 van de 2 kotsen.
En ze weten precies wanneer het eten komt, een half uur van te voren liggen ze al klaar voor de automaat.
(Ze zijn nu alleen op dieet en ze kunnen, als ze erg hun best doen wel de vakjes verder draaien. Maar dat vereist een hoop handigheid, als in je tanden in de ribbels zetten, vervolgens de gehele automaat op tillen zodat het bakje een klein beetje verschuift en dan kan er met 1 nagel brokje voor brokje uit gehengeld worden. Maar meestal is dat teveel moeite voor wat het oplevert. Vond het wel slim gevonden van ze!)
Hij maakt verder weinig lawaai, draait alleen even door als het volgende bakje met brokjes komt.
Maar ik vind die van Victoria er ook wel heel mooi uitzien. Die zou meer ideaal zijn voor nachtje weg want daar hoef je dan minder vaak aan te vullen.
(Oei, ik lees in de recensies dat ze hem om kunnen gooien. Dat gaat het dus niet worden met 2x 6 kilo kat!)
Wij geven ‘s ochtends, rond het avondeten en voordat we naar bed gaan brokjes en als die op zijn dan hebben ze pech en wachten ze gewoon tot er weer nieuw voer komt. Ze schooien verder niet om eten, dus als zij dat ook niet doet zou ik niet perse zo’n voermachine halen. Je kunt misschien het voer van 18u wat minderen en voordat je naar bed gaat nog iets geven.
Hmja dat doen we inderdaad wel vaak. Zo’n machine lijkt me ook ideaal voor als we wel een keer een weekend oid weg zijn. Mijn broertje komt dan wel 1x per dag ofzo om eten te geven en de kattenbak te verschonen en met haar te knuffelen en spelen maar ben bang dat ze dan al haar voer in 1x op eet en dan de rest van de dag niets meer heeft.
Bedankt in ieder geval voor de reacties! Ik ga de verschillende machines even bekijken!
Ik heb nog geen kat of kitten kunnen vinden helaas 
Verhuisdieren, marktplaats, facebookgroepen… (edit: en sites van asielen houd ik in de gaten) ik houd alles in de gaten maar er wordt zoveel en zo hoog geboden. Dat kan ik niet doen helaas.
Iemand nog tips?
Asiel?
Dom, vergeten op te schrijven. Check ik ook, maar ik ben op zoek naar een binnenkat en die vind ik daar bijna niet…
Heb je als een op ikzoekbaas gekeken? Als je een kitten zoekt dan maakt binnen/buitenkat nog niet heel veel uit.
In welke regio zoek je?