Mijn kat blijft binnen en ze eet verder niets uit zichzelf. Dus geen mensenvoedsel ofzo. Plus, ze is binnen heel actief.
Bedankt voor het meedenken trouwens, kan toch zijn dat ik iets over het hoofd zie
Mijn kat blijft binnen en ze eet verder niets uit zichzelf. Dus geen mensenvoedsel ofzo. Plus, ze is binnen heel actief.
Bedankt voor het meedenken trouwens, kan toch zijn dat ik iets over het hoofd zie
Is 60 gram niet teveel? en is ze gesteriliseerd? Dan hebben ze ook al 30 procent minder voer nodig.
Volgens mij kan je ook beter een gedeelte natvoer geven dan alleen brokken, omdat daar minder calorieƫn inzitten.
Hier kan je checken hoeveel je kat ongeveer nodig heeft. Wij proberen nu rond 200 calorieƫn per dag aan te houden en alles te wegen en langzaam af te bouwen, en ze is sinds 2,5 week 0,2 gram afgevallen. Volgens deze website zou ze ongeveer 170 calorieƫn per dag mogen hebben.
Mijn kat (niet de zware) krijgt trouwens al een paar weken prednison en ze eet de pilletjes nu zelf uit mān hand. Zo braaf. Wil het morgen filmen
Is je (andere?) kat alweer terecht?
Oh nee!
Mijn moeder heeft de kat gisteren toch in laten slapen⦠Hij at al de hele week (bijna) niet en het bewegen ging ondanks de medicatie weer heel slecht. Hij had een ontstoken oogje en bij de dierenarts gisteren bleek dat hij blind was / aan het worden was aan dat oogje.
De dierenarts was gisteren heel duidelijk dat er nu toch wel sprake was van uitzichtloos lijden. Dus toen heeft mijn moeder hem maar meteen in laten slapen en niet meer mee naar huis genomen.
De dierenarts zei nog dat hij natuurlijk uiteindelijk zelf ook wel zou overlijden, maar dat dat echt nog lang kan duren. Dat wilde mijn moeder hem natuurlijk niet aandoen.
Zo sneu, maar beter voor het beestje. Was echt de liefste kat die mijn ouders gehad hebben. Zoān gezellig en sociaal dier.
Oeh echt geen idee! Ik geef altijd 60 gram op aanraden van de dierenarts toen (ze was toen al gesteriliseerd en alles), wist helemaal niet dat je het zo expliciet kon berekenen. Ik ga het allemaal even uitzoeken, bedankt voor de tip!
@Mimosa mijn kat komt af en toe alleen in de tuin en niet verder dan daar (gebrek aan klimkunsten en alles buiten onze tuin is eng), dus ze kan haar voer ook niet via een ander adres krijgen haha.
Ah, wat erg, maar misschien maar ābeterā gezien de toestand van het beestje. Sterkte! Wij hebben toen ook onze kat moeten laten inslapen na 20 jaar van haar gezelschap te hebben genoten (ze zwakte af en kon eigenlijk niets meer, mede door ouderdom). Nooit leuk als dit soort dingen moeten gebeuren.
Ik moet mijn oppaskat dwangvoeden omdat hij al 2 dagen niks eet, waarschijnlijk door een virusje.
Hij is duidelijk not impressed. Maak het papje de volgende keer wel wat dikker ook
Er staan ook hoeveelheden op de zak, misschien helpt dat ook. Van het ene voer is de dosering veel hoger dan van het andere. Mijn volwassen binnenkat krijgt 21 gram per keer (2x pd) afgewogen omdat ze anders ook te zwaar wordt als we niet oppassen.
Onze kat die ik al sinds dat ik op mezelf woon (13 jaar) heb en dus echt mn maatje is, heeft ineens allemaal kwalen en nu denkt de dierenarts dat hij een tumor heeft Hij wordt deze week geopereerd aan twee plekken en dan wordt het opgestuurd. Hij is alleen steeds benauwd en is veel afgevallen dus het is een risico de narcose
maarja zoals ie nu is kan ook niet langer. Dus ik ben heel verdrietig want straks komt ie niet uit de narcose
Waar heb je je gordijnen mee gewassen? De groene biotex is volgens mij het enige wasmiddel dat alle geur enzymen afbreekt, met normaal wasmiddel ruikt een mens het niet meer maar een kat wel en denkt āYes lekker pissen over mān eigen geur!!ā Mocht je dat nog niet gedaan hebben zou ik dat eens proberen, wie weet help het, en anders zou ik eens proberen of een extra kattenbak toch niet het probleem oplost. Beginnen met houtkorrels en als dat niet werkt zou ik toch dat oude spul kopen, is misschien niet helemaal wat je wil willen maarja, liever in je gordijnen zeiken dan?
Ah, dat is schrikken zeg! Wat ontzettend vervelend voor jou en je kat. Is de operatie al geweest?
Sterkte! Maar hij zal een prachtig leven hebben gehad en goede baasjes die de gezondheid en welbevinden belangrijker vinden dat een dier onnodig laten lijden.
@Stars Ah een van mijn katten had in het begin ook moeite met de Peewee. Onder een kastje (heel laag dus vind het bijna knap) in de berging lagen een stuk of 6 drollen, vond het al stinken .Tegenwoordig gaat hij er wel op, maar staat ie heel raar op de rand met vier poten, alsof hij hurkt
.
Ik heb em vanochtend gebracht. Eerst bloedonderzoek en daarna opereren. Arm beestje Normaal mag ik em wel aaien in zn kattenmand maar nu zat ie echt met zn kont naar de uitgang
gelukkig heeft ie gister nog wat gegeten zodat er Ćets meer leven in zat. Als er iets uit het bloedonderzoek komt word ik gebeld en anders gaan ze de plekken verwijderen.
Ja het is gewoon wasmiddel, dus kun je gewoon gebruiken als normaal! Ik doe er wel een extra grote schep in en zet de machine op extra spoelen, maar dat hoeft niet perse.
De vuistregel is aantal katten +1 voor het aantal benodigde kattenbakken. EƩn kattenbak voor 2 katten is echt te weinig, al schep je 'em iedere keer dat ze er op gaan leeg. Sommige katten hebben ook een voorkeur om bijvoorbeeld op ƩƩn bak alleen te poepen en op de andere te plassen.
Re biotex: je kunt eventueel ook eerst de gordijnen in een grote bak met warm water en biotex doen, dat een paar laten staan en daarna de gordijnen in de wasmachine met gewoon wasmiddel.
Oei, dat is spannend. Hopelijk kunnen ze het makkelijk verhelpen, het lastige is natuurlijk dat ze vooraf nog niets weten. Zoān operatie is altijd zenuwslopend. Ik ga voor je duimen dat het allemaal meevalt!
We hebben afgelopen zomer een poes van ongeveer 4-5 jaar uit het asiel geadopteerd, nadat haar jonkies ongeveer 12 weken oud waren. In het begin at ze haar bakje brokken telkens snel op, we dachten dat ze dat deed omdat ze het nodig had omdat ze nog melk aan de katten gaf. Nu eet ze echter nog steeds haar brokjes in 1 of 2 keer op. Ze krijg 2x per dag, rond 8 en rond 18 uur, maar de rest van de dag heeft ze dus geen voer want ze heeft het allemaal opgegeten. Meerdere keren op een dag voer geven is niet altijd haalbaar vanwege werk enzo. Zouden jullie zoān voedermachine aanraden en welke dan? Ze is trouwens ook iets zwaarder geworden dus heeft ook teveel gegeten en we houden ons nu strikt aan wat op de verpakking staat qua grammen. Natvoer eet ze niet trouwens, dat laat ze gewoon net zolang staan totdat we het zo vinden stinken dat we het weggooien.