Kattentopic

Ik kan wel aandelen in dit ding nemen! Maar ben gewoon heel erg tevreden met deze voerautomaat. Ik heb hem zo ingesteld dat hij 4x per dag draait dus elke keer krijgen mijn 2 katers kleine hapjes te eten. (Gelukkig kunnen ze goed delen). Vind het tijdens de vakantie ook ideaal, de oppas komt 1 keer per dag maar zo krijgen ze toch regelmatig hun hapje. Ze konden zelf trouwens ook geen maat houden, aten gewoon direct alles op en als er dan te lang tussen de eetmomenten zat ging 1 van de 2 kotsen.
En ze weten precies wanneer het eten komt, een half uur van te voren liggen ze al klaar voor de automaat.
(Ze zijn nu alleen op dieet en ze kunnen, als ze erg hun best doen wel de vakjes verder draaien. Maar dat vereist een hoop handigheid, als in je tanden in de ribbels zetten, vervolgens de gehele automaat op tillen zodat het bakje een klein beetje verschuift en dan kan er met 1 nagel brokje voor brokje uit gehengeld worden. Maar meestal is dat teveel moeite voor wat het oplevert. Vond het wel slim gevonden van ze!)

1 like

Hij maakt verder weinig lawaai, draait alleen even door als het volgende bakje met brokjes komt.
Maar ik vind die van Victoria er ook wel heel mooi uitzien. Die zou meer ideaal zijn voor nachtje weg want daar hoef je dan minder vaak aan te vullen.
(Oei, ik lees in de recensies dat ze hem om kunnen gooien. Dat gaat het dus niet worden met 2x 6 kilo kat!)

Wij geven ā€˜s ochtends, rond het avondeten en voordat we naar bed gaan brokjes en als die op zijn dan hebben ze pech en wachten ze gewoon tot er weer nieuw voer komt. Ze schooien verder niet om eten, dus als zij dat ook niet doet zou ik niet perse zo’n voermachine halen. Je kunt misschien het voer van 18u wat minderen en voordat je naar bed gaat nog iets geven.

Hmja dat doen we inderdaad wel vaak. Zo’n machine lijkt me ook ideaal voor als we wel een keer een weekend oid weg zijn. Mijn broertje komt dan wel 1x per dag ofzo om eten te geven en de kattenbak te verschonen en met haar te knuffelen en spelen maar ben bang dat ze dan al haar voer in 1x op eet en dan de rest van de dag niets meer heeft.

Bedankt in ieder geval voor de reacties! Ik ga de verschillende machines even bekijken!

Ik heb nog geen kat of kitten kunnen vinden helaas :frowning:

Verhuisdieren, marktplaats, facebookgroepen… (edit: en sites van asielen houd ik in de gaten) ik houd alles in de gaten maar er wordt zoveel en zo hoog geboden. Dat kan ik niet doen helaas.

Iemand nog tips?

Asiel?

1 like

Dom, vergeten op te schrijven. Check ik ook, maar ik ben op zoek naar een binnenkat en die vind ik daar bijna niet…

Heb je als een op ikzoekbaas gekeken? Als je een kitten zoekt dan maakt binnen/buitenkat nog niet heel veel uit.

1 like

In welke regio zoek je?

1 like

Zuid-Holland…

http://dierentehuisdenbosch.nl/onze-dieren/soort/katten/?filter_karakter-kat=binnenkat
Ik heb mijn nieuwe poezenkind hiervandaan. Heel misschien dat ze nog kittens in opvanggezinnen hebben zitten

Ik hoop overigens dat het niet te ver weg is voor je.

Wat is veel/hoog voor jou?

En heb je op MP ook notificatie aanstaan voor nieuwe advertenties in jouw gewenste categorie/zoekopdracht?

Toen ik nog nestjes had, kreeg ik ook vaak teleurgestelde reacties van mensen als ze te laat hadden gereageerd en veel waren verbaasd toen ik aangaf dat ze ook notificaties konden instellen. Dan sla je de plank misschien minder vaak mis.

En misschien zelf ook een gezocht advertentie plaatsen?

1 like

Bellen naar het asiel en overleggen wil ook nog wel eens helpen. Bij ons duurde het een paar dagen voordat katten erop kwamen dus je ziet niet alles op internet.

Edit: heb je ook al gezocht naar andere kattenopvangen? Die zijn vaak kleiner en hebben minder te besteden waardoor ze moeilijker te vinden zijn via Google enzo

1 like

Ik heb mijn kitten via deze stichting:

Hele goede ervaring mee en een vriendin van mij heeft hier ook haar hondje vandaan. Ook zij had goede ervaringen.

1 like

Naar het asiel heb ik inderdaad gebeld. Maar die gaven aan dat ze heel weinig binnenkatten hebben en dat ze binnen no time weg zijn. Omdat ik geen auto heb weet ik niet goed hoe ik dat moet doen omdat je er dus snel bij moet zijn en ik afhankelijk ben van anderen…

Veel/hoog is dat er voor een kitten die aangeboden wordt voor 80-100 euro al snel makkelijk 250 euro geboden wordt. Dit is voor mij best een hoog bedrag als er nog inentingen, sterilisatie/castratie en de eerste spullen aanschaf bij komen…

Notificatie heb ik aangezet en een gezocht advertentie ga ik maken! Dankjewel!

@Illuminated ik wil liever een kitten/kat uit NL omdat het mijn eerste kat is en ik het vrij spannend vind een kat uit een ander klimaat/andere cultuur ed te halen…

Die van mij komt ook uit Nederland. Het nestje waar hij uit komt hebben ze van een verlaten camping in Limburg gered. Je kunt het in ieder geval altijd even in de gaten houden, in de zomermaanden stonden er heel veel nestjes uit Nederland op.

1 like

Houd er wel rekening mee dat een kitten in het asiel ook zo’n €140 kost, dan zit er wel castratie en eerste enting bij, maar het is alsnog een fors bedrag natuurlijk.

1 like

Ja weet ik :blush:

1 like

Het kan (in mijn ervaring) geen kwaad om op MP een bericht te sturen, ook al is er geboden. Heel vaak zijn het onzinbiedingen* waar niets mee wordt gedaan.

Succes in elk geval! :slight_smile:

• Of de verkoper zelf/partner om de prijs op te drijven, hoewel je dat bij dieren vaak minder ziet dan meubels ofzo.

@Chicago Hoe is het gegaan?!