Kattentopic

Zuid-Holland…

http://dierentehuisdenbosch.nl/onze-dieren/soort/katten/?filter_karakter-kat=binnenkat
Ik heb mijn nieuwe poezenkind hiervandaan. Heel misschien dat ze nog kittens in opvanggezinnen hebben zitten

Ik hoop overigens dat het niet te ver weg is voor je.

Wat is veel/hoog voor jou?

En heb je op MP ook notificatie aanstaan voor nieuwe advertenties in jouw gewenste categorie/zoekopdracht?

Toen ik nog nestjes had, kreeg ik ook vaak teleurgestelde reacties van mensen als ze te laat hadden gereageerd en veel waren verbaasd toen ik aangaf dat ze ook notificaties konden instellen. Dan sla je de plank misschien minder vaak mis.

En misschien zelf ook een gezocht advertentie plaatsen?

1 like

Bellen naar het asiel en overleggen wil ook nog wel eens helpen. Bij ons duurde het een paar dagen voordat katten erop kwamen dus je ziet niet alles op internet.

Edit: heb je ook al gezocht naar andere kattenopvangen? Die zijn vaak kleiner en hebben minder te besteden waardoor ze moeilijker te vinden zijn via Google enzo

1 like

Ik heb mijn kitten via deze stichting:

Hele goede ervaring mee en een vriendin van mij heeft hier ook haar hondje vandaan. Ook zij had goede ervaringen.

1 like

Naar het asiel heb ik inderdaad gebeld. Maar die gaven aan dat ze heel weinig binnenkatten hebben en dat ze binnen no time weg zijn. Omdat ik geen auto heb weet ik niet goed hoe ik dat moet doen omdat je er dus snel bij moet zijn en ik afhankelijk ben van anderen…

Veel/hoog is dat er voor een kitten die aangeboden wordt voor 80-100 euro al snel makkelijk 250 euro geboden wordt. Dit is voor mij best een hoog bedrag als er nog inentingen, sterilisatie/castratie en de eerste spullen aanschaf bij komen…

Notificatie heb ik aangezet en een gezocht advertentie ga ik maken! Dankjewel!

@Illuminated ik wil liever een kitten/kat uit NL omdat het mijn eerste kat is en ik het vrij spannend vind een kat uit een ander klimaat/andere cultuur ed te halen…

Die van mij komt ook uit Nederland. Het nestje waar hij uit komt hebben ze van een verlaten camping in Limburg gered. Je kunt het in ieder geval altijd even in de gaten houden, in de zomermaanden stonden er heel veel nestjes uit Nederland op.

1 like

Houd er wel rekening mee dat een kitten in het asiel ook zo’n €140 kost, dan zit er wel castratie en eerste enting bij, maar het is alsnog een fors bedrag natuurlijk.

1 like

Ja weet ik :blush:

1 like

Het kan (in mijn ervaring) geen kwaad om op MP een bericht te sturen, ook al is er geboden. Heel vaak zijn het onzinbiedingen* waar niets mee wordt gedaan.

Succes in elk geval! :slight_smile:

• Of de verkoper zelf/partner om de prijs op te drijven, hoewel je dat bij dieren vaak minder ziet dan meubels ofzo.

@Chicago Hoe is het gegaan?!

Eind maart begin april ga ik een weekje weg. Alleen heb ik een probleem voor oppas voor mijn kat.
Ik heb dus geen oppas. Mijn moeder zou het anders doen maar die is mee op vakantie. Vriendinnen wonen net te ver weg of vinden katten eng.
Normaal ging ze naar een pension maar dat kan nu niet meer. Iets meer als een jaar geleden is ze geopereerd aan een grote bult in haar nek. Waarschijnlijk reageert ze allergisch op entingen. Die geef ik dus niet meer maar is niet meer beschermend, termijn is verstreken.
Buren zijn helaas ook geen opties.

Hebben jullie tips hoe ik aan een (goede) kattenoppas?

Toevoeging; Ik woon in Bergen op Zoom

Waar woon je? Misschien woont er een forummer in de buurt die op kan passen?

Oppas via pawshake? Of een leuke forummer in je buurt :slight_smile:

We hebben em helaas in moeten slapen :frowning: Hij werd heel erg benauwd voor de operatie. Toen hebben ze een echo gemaakt zat het hele lichaampje vol vocht, ook om zn hart en longen :sob: echt zo kut. Sinds dat ik op mezelf woon, had ik hem al, verhuizing na verhuizing, gebroken relaties, andere problemen, hij was er altijd. En nu niet meer :sleepy:

3 likes

Ach wat verdrietig. Ik las ook al in een ander topic over de rest van je week. Het zit je echt niet mee :pensive: heel veel sterkte de komende tijd

1 like

Ah shit wat verdrietig :sob: hij heeft zegmaar een speciaal plekje in mijn forumhart sinds hij kort kwijt was geweest rond je verhuizing :broken_heart:
Sterkte :heart:

1 like

@Spaarlamp @EllaFitzgerald dank, ik voeg mijn woonplaats toe!

Jaa tis wel écht een rotweek, het kwam echt letterlijk twee dagen na elkaar @mercurysummer

En @EllaFitzgerald ja :sob: ik vond het zo bijzonder dat ik hem weer teruggevonden had. Zo dankbaar. En een half jaar later is het alsnog gedaan. Gelukkig heeft ie een prachtleven gehad, maar ik dacht altijd dat ie wel 18 ofzo zou worden. Hij werd helaas net geen 14!

2 likes

Een van mijn katten is te zwaar (de ander ook denk ik) dus ze moet een beetje afvallen en de dierenarts raadde aan om van het voer dat we al hadden de sterilized versie te pakken. Die hebben we nu dus gehaald, maar ze bedelen zooooo erg en gaan echt bij hun voerbakjes zitten wachten en miauwen tot ze extra eten krijgen. Dat geven we niet, we geven nog steeds 3 keer per dag hun (afgewogen) aanbevolen hoeveelheid en dat is het, maar ik word echt gek van dat gebedel. Is het een kwestie van wennen aan het nieuwe voer, krijgen ze te weinig voedingsstoffen binnen tov hun oude voer?

Eerst hadden ze Hill’s Science Plan Adult 1-6 Optimal Care Kattenvoer met Kip en nu Hill’s Science Plan Young Adult Sterilised Cat - Kip.