Kattentopic

Net nog :raising_hand_woman:t3:

2 likes

Zooo leuk al die foto’s!!

De enige momenten dat ze op schoot komt is als ik op de plee zit

14 likes

Haha ik mag ook NOOIT alleen naar de wc. Typisch toch…

1 like

Ik heb het al vaker geschreven maar ik heb zo’n medelijden met de buurkat. Kat zit steeds vaker bij mij in huis dan bij zijn eigen baasjes waarschijnlijk omdat deze er zo weinig zijn. En aangezien ik zelf twee katten heb waardoor er en altijd voer in huis staat en ik een kattenluikje heb zit de buurkat steeds bij mij binnen. En eigenlijk het enige wat hij doet is heel veel water drinken en knuffels/aandacht vragen. Ik kom net thuis ligt buurkat zelfs op mijn bed te slapen en als ik dan tegen hem begin te praten komt ie alleen maar koppies geven en met je te knuffelen. Wat moet ik hier toch mee? Buren er op aan spreken zit ik ook niet echt zitten want dan ben ik bang dat dat verkeerd wordt opgevat en buren weten ook wel dat hij bij mij zitten want ze zien de kat regelmatig bij mij binnen zitten ook wanneer ik er niet ben. Kat weg sturen lukt ook niet echt zodra ik de kat buiten zet en mij omdraai komt ie alweer door het luikje.

Ander luikje met chip die is afgestemd op de chip van je katten zodat zij 'em alleen kunnen openen?

Vinden je eigen katten die buurkat wel leuk, als in accepteren ze hem in hun huis? Anders zou je altijd nog kunnen voorstellen dat je de kat adopteert van de buren.

1 like

Ik heb net een lading rauw vlees voor mijn katjes geportioneerd en had nog een beetje over, dus dat heb ik als snack in het bakje van de kater gegooid omdat hij er de hele tijd al met grote ogen bij zat. En toen ging ik even de vaatwasser uitruimen etc. terwijl hij lekker aan het smikkelen was… tot er nog één stukje in zijn bakje zat, die was best groot (helft van mijn palm ongeveer) en toen ging hij met zijn voorpootje proberen het vlees te pakken maar dat lukte natuurlijk niet en toen draaide hij naar mij zo van ‘help?’. :pleading_face:

Heb het lapje snel in tweeën gesneden en toen heeft hij het opgegeten, maar ik vond het zo schattig :heart_eyes_cat: en ook grappig om te zien hoe de katjes vaak nog proberen te improviseren met hun pootjes terwijl ze (nog) geen duimen hebben :rofl:

4 likes

Ja zo’n luikje heb ik in het verleden gehad maar dat werkte totaal niet met mijn katten. Ze kregen ‘m niet open wat best zielig werd en daardoor beukten ze uit frustratie het deurtje uit het luikje. En adopteren heb ik wel eens overwogen maar dat is voor mij financieel niet haalbaar. Ik denk dat ik het maar gewoon moet accepteren ik heb geen last van de kat, ik vind het vooral heel erg sneu voor hem. Hij zoekt iets bij mij wat ie thuis gewoon mist.

1 like

De hele ochtend geknuffeld met deze twee :smiling_face_with_three_hearts:

25 likes

Klinkt hartstikke goed hoor!
Ik heb 3 weken lang in geblaas en gevecht gezeten voor ze elkaar accepteerden en de rangorde hadden bepaald :sweat_smile:

Aaawwwww cuties, dat koppie van de linker, “huuuuman kijk nou :anguished::anguished::anguished:

3 likes

Die kop😂 ‘mama?!’

3 likes

Dat hebben wij ook. Buren nemen een kater maar geen kattenluikje ‘want dan komen er andere katten naar binnen’ maar ze werken wel fulltime en zijn vaak weg in het weekend. Wij hebben juist een kattenluik zodat onze kat naar binnen kan als wij zijn werken/weg zijn.
Ze wonen bij zijn ouders in het huis maar ja, als die niet thuis zijn of de kater niet zien, moet dat beest dus tot 's avonds buiten wachten totdat ze thuis zijn. Als het koud is buiten laten we hem gewoon slapen als we hem binnen aantreffen, meestal gaat hij vanzelf. Als hij en onze kat vechten dan zetten we hem meteen buiten. Maar vechten doen ze eigenlijk alleen als wij er zijn🤔. We zijn vaak zat binnengekomen na het werk en dan lagen ze naast elkaar te slapen🤷‍♀️

Hahahaha

‘Wat is dit?!’

1 like

Ja echt top, puzzelen met een kat :upside_down_face:

20 likes

Ik snap dat dus echt niet: waarom neem je een kat als je er geen tijd en ruimte voor wilt maken. Bij mijn buren heeft kat wel een kattenluikje maar mist buurkat gewoon echt het gezelschap. En wat ook niet helpt is dat buurkat een keer per dag eten in de tuin krijgt wat er natuurlijk voor zorgt dat alle andere katten uit de buurt zijn voer opeten. Voor jullie buurkat wel heel fijn dat hij bij jullie terecht kan.

2 likes

Aaaw dat is echt zielig van dat voer!!!
Inderdaad waarom neem je dan een kat. Als je merkt dattie eenzaam is, dan zoek je toch nog een maatje?

Veel mensen denken dat katten makkelijke huisdieren zijn omdat ze zo “onafhankelijk” zijn en in tegenstelling tot een hond bijvoorbeeld niet meerdere keren per dag hoeft te worden uitgelaten of een kooi heeft die schoongemaakt moet worden zoals een knaagdier. Binnenkatten hebben dan wel kattenbakken, maar het type mensen dat denkt dat een kat zo zelfredzaam is dat hij altijd 80-90% van de tijd zonder gezelschap kan schopt hun kat ook met een gerust hart naar buiten als het hen uitkomt en zullen geen kattenbak binnen hebben.

Mijn buren hebben wel meerdere katten ik denk zelf dat het bij buurkat gewoon in aandacht en menselijk contact zit. Het feit dat wanneer ik thuis ben en dat wanneer hij miauwt of kopjes geeft hem een aai over de bol oplevert. En ik heb een regelmatig leven en ben veel thuis in tegenstelling tot de buren. Ik vind het lastig om het echt uit te leggen want het is ook wel zo dat de buren niet slecht zijn voor hem: hij kan altijd naar binnen en hij krijgt ook wel gewoon eten en aandacht etc. Als de buren thuis zijn gaat ie op den duur ook wel terug naar huis maar bijvoorbeeld wanneer buren en ik tegelijkertijd thuis komen dan loopt buurkat direct op mij af om me mij mee naar binnen te gaan (mag niet gebeurt wel)

Je hebt helemaal gelijk mensen hebben echt een verkeerd beeld van katten. Ik merk dat bijvoorbeeld ook wanneer ik met hondeneigenaren praat over mijn katten men is dan altijd verbaasd wat een tijd en energie ik in mijn meiden steek. Nu moet ook wel toegeven dat mijn katten op elk vlak mega verwend zijn: ik ga door het vuur voor ze, ze liggen bijna altijd op of naast me maar daarnaast hebben ze alle vrijheid en naast hun brokjes krijgen ze elke week vers vlees van de beste slager van de stad. Dit vlees krijgen ze dan wel in overleg met hun dierenarts en het gaat zelfs zover dat de slager het zo grappig vind dat ik alleen bij hem kom voor de katten dat ze af en toe van hem wat extra’s krijgen.

2 likes

Ah ok. Hmm ja dan heb je iets wat hij thuis mist. Wel fijn dat je voor hem bent <3.
Die buurkat van ons heeft het volgens mij echt alleen maar koud want hij wil niet per se geaaid worden of zo.