Aaawwwww cuties, dat koppie van de linker, “huuuuman kijk nou 

”
Die kop😂 ‘mama?!’
Dat hebben wij ook. Buren nemen een kater maar geen kattenluikje ‘want dan komen er andere katten naar binnen’ maar ze werken wel fulltime en zijn vaak weg in het weekend. Wij hebben juist een kattenluik zodat onze kat naar binnen kan als wij zijn werken/weg zijn.
Ze wonen bij zijn ouders in het huis maar ja, als die niet thuis zijn of de kater niet zien, moet dat beest dus tot 's avonds buiten wachten totdat ze thuis zijn. Als het koud is buiten laten we hem gewoon slapen als we hem binnen aantreffen, meestal gaat hij vanzelf. Als hij en onze kat vechten dan zetten we hem meteen buiten. Maar vechten doen ze eigenlijk alleen als wij er zijn🤔. We zijn vaak zat binnengekomen na het werk en dan lagen ze naast elkaar te slapen🤷♀️
Hahahaha
‘Wat is dit?!’
Ik snap dat dus echt niet: waarom neem je een kat als je er geen tijd en ruimte voor wilt maken. Bij mijn buren heeft kat wel een kattenluikje maar mist buurkat gewoon echt het gezelschap. En wat ook niet helpt is dat buurkat een keer per dag eten in de tuin krijgt wat er natuurlijk voor zorgt dat alle andere katten uit de buurt zijn voer opeten. Voor jullie buurkat wel heel fijn dat hij bij jullie terecht kan.
Aaaw dat is echt zielig van dat voer!!!
Inderdaad waarom neem je dan een kat. Als je merkt dattie eenzaam is, dan zoek je toch nog een maatje?
Veel mensen denken dat katten makkelijke huisdieren zijn omdat ze zo “onafhankelijk” zijn en in tegenstelling tot een hond bijvoorbeeld niet meerdere keren per dag hoeft te worden uitgelaten of een kooi heeft die schoongemaakt moet worden zoals een knaagdier. Binnenkatten hebben dan wel kattenbakken, maar het type mensen dat denkt dat een kat zo zelfredzaam is dat hij altijd 80-90% van de tijd zonder gezelschap kan schopt hun kat ook met een gerust hart naar buiten als het hen uitkomt en zullen geen kattenbak binnen hebben.
Mijn buren hebben wel meerdere katten ik denk zelf dat het bij buurkat gewoon in aandacht en menselijk contact zit. Het feit dat wanneer ik thuis ben en dat wanneer hij miauwt of kopjes geeft hem een aai over de bol oplevert. En ik heb een regelmatig leven en ben veel thuis in tegenstelling tot de buren. Ik vind het lastig om het echt uit te leggen want het is ook wel zo dat de buren niet slecht zijn voor hem: hij kan altijd naar binnen en hij krijgt ook wel gewoon eten en aandacht etc. Als de buren thuis zijn gaat ie op den duur ook wel terug naar huis maar bijvoorbeeld wanneer buren en ik tegelijkertijd thuis komen dan loopt buurkat direct op mij af om me mij mee naar binnen te gaan (mag niet gebeurt wel)
Je hebt helemaal gelijk mensen hebben echt een verkeerd beeld van katten. Ik merk dat bijvoorbeeld ook wanneer ik met hondeneigenaren praat over mijn katten men is dan altijd verbaasd wat een tijd en energie ik in mijn meiden steek. Nu moet ook wel toegeven dat mijn katten op elk vlak mega verwend zijn: ik ga door het vuur voor ze, ze liggen bijna altijd op of naast me maar daarnaast hebben ze alle vrijheid en naast hun brokjes krijgen ze elke week vers vlees van de beste slager van de stad. Dit vlees krijgen ze dan wel in overleg met hun dierenarts en het gaat zelfs zover dat de slager het zo grappig vind dat ik alleen bij hem kom voor de katten dat ze af en toe van hem wat extra’s krijgen.
Ah ok. Hmm ja dan heb je iets wat hij thuis mist. Wel fijn dat je voor hem bent <3.
Die buurkat van ons heeft het volgens mij echt alleen maar koud want hij wil niet per se geaaid worden of zo.
Ja, op een of andere manier is het ‘gek’ als je veel voor je katten doet. Hier in mijn omgeving worden het vaak toch als muizenvanger gezien en niet zozeer als maatje.
Mensen kijken ook verbaasd als ik zeg dat ze geen voer uit de supermarkt krijgt maar graanvrij voer en natvoer van hoge kwaliteit waar we bereid zijn meer voor uit te geven.
Vergeet nooit hoe broer en schoonzus van mijn schoonoma schamper lachten toen schoonoma vertelde dat we zo erg hadden gehuild toen onze eerste kat voor ons huis was aangereden en overleden was. ‘Het is maar een kat, wacht maar tot je een kind verliest, dan weet je wat verdriet is’.
Sterf, denk ik dan 
Ik kan daar zo boos om worden: mensen die (mijn) katten afdoen als een ding. Natuurlijk snap ik dat het hebben van kinderen iets anders is maar mijn katten zijn mijn kindjes. Ik heb ze vanaf dat ze kitten zijn, ze reageren op mij, ze zijn van mij afhankelijk etc. Toen mijn relatie sneuvelde na heel wat jaren samenwonen zijn mijn katten echt zo ontzettend belangrijk voor mij geweest zij waren de reden dat ik ritme had en mijn bed uitkwam omdat ze wel eten nodig hadden en een schone bak. Nu weet ik ook niet beter dan dat een kat echt onderdeel is van het gezin want wij hebben altijd katten gehad.
Dat snap ik ook niet, mijn kat maakt juist veel contact en is er altijd om me te begroeten als ik thuiskom. Hij is ook altijd in de buurt. Heel gezellig!
Mijn katjes eten alleen rauw vlees, meestal van een webshop hiervoor maar ik ga ook één keer in de week naar de poelier voor wat gevogelte voor ze en één keer in de zoveel tijd (meestal 1-2 maand) haal ik bij de slager* een vers konijn voor ze. Vinden mensen ook raar dat ik dat doe voor mijn katten, want “duur!” maar ik kan het me veroorloven en het is goed voor mijn katjes, dus… 
Mensen zijn ook vaak verbaasd als ik vertel hoe aanhankelijk mijn katten zijn. De poes voornamelijk bij mij, andere mensen vindt ze vaak wat eng, maar de kater vindt iedereen geweldig. Heb al heel vaak gehoord dat mensen niet wisten dat katten zo lief, aanhankelijk en leuk konden zijn. Mijn kater ging zelfs bij de dierenarts op de voeten liggen en liet haar zijn buik aaien, terwijl hij het altijd doodeng vindt om daar naartoe te gaan 
*De afgelopen tijd was ik al heel lang niet meer geweest en toen ik laatst kwam, vroeg de slager of het voor de katten was en of ik extra vleesbot (afval van de snijmachine) wilde en dat kreeg ik gratis mee 
Toen ik een dikke 1,5 jaar een nieuwe kat introduceerde waren ze echt in een uur al goede vrienden dat was zo gek, maar mijn achtergebleven kat is wel een allemansvriend :’). Maar wat een leuk duo op die foto 
Vind het zo leuk om te lezen dat jij ook naar de slager/poelier gaat voor vlees. Ik krijg daar ook veel reacties op maar net als jij kan ik het me veroorloven en voor mijn katten is het een traktatie. En echt super lief van je slager dat je wat extras kreeg klinkt een beetje als mijn slager die is bijna een soort trots dat ie katten tot zijn klantenkring kan rekenen.
Vorige maand moest onze poes geënt worden en toen zei de dierenarts ook dat ze wat te zwaar is, dus we hebben voer voor gesteriliseerde katten gehaald. Vanmiddag bij de dierenarts geweest voor gebitscontrole (is in februari altijd gratis, echt chill) en ze is 400 gram afgevallen. 
Ja, mijn poelier weet het ook al. Soms probeer ik wat nieuws en dan vraag ik vaak naar de sterkte van de botten en als ik dan een week later kom, vragen ze hoe het beviel
Heel soms ga ik ook naar een andere slager voor paardenvlees en dan zegt de slager altijd dat mijn katten mazzel hebben als ik vertel dat het voor hen is (want ze vragen vaak of het platgeslagen moet worden).
En dit is precies de rede waarom wij thuis de badkamer nog niet verbouwd hebben. Ik vertrouw het echt niet met de katten.
Of waarom ik niet aan mijn moeder vraag een week in mijn huis te zitten. Ze is zo slordig met katten. Haar eigen katten mogen wel naar buiten en die van mij niet. Ik vertrouw dat gewoon niet.