Kattentopic

Ah herkenbaar! Ik ben ook zo extreem bezorgd als het om m’n kat gaat en roep ook altijd tegen iedereen dat ze de deur goed dicht moeten doen als ze hier zijn (en dan tóch lukt het mensen niet, you had one job!!) omdat de kat supersnel is.

4 likes

Ik heb het afgelopen jaar verbouwd en op de dagen dat ik wist dat er heel veel mensen aanwezig zouden zijn heb ik mijn katten naar een speciaal kattenhotel gebracht omdat ik wilde voorkomen dat ze compleet in de stress weg zouden rennen ofzo. Misschien is dat een idee? Ik vond het in ieder geval erg prettig dat ik wist dat ze ergens veilig en rustig zaten en mijn katten hebben het erg fijn gehad. Ze zaten er toen een paar dagen en ik kreeg de hele tijd foto’s en updates hoe het met ze ging dus dat was echt super fijn. Ik zou het zo weer doen.

3 likes

Dit is zo frustrerend! Ik heb dan gelukkig de luxe dat ik thuis werk maar nu is mijn bel kapot dus blijf ik dan beneden vanaf dat tijdstip (kan van alles betekenen dus ook we komen tussen 8 en 4…). Ik zorg dan gewoon dat ik iets te doen heb beneden, want al zeg ik bij hun aankonst direct dat ik een “sluis” heb, ze snappen dat niet allemaal. Laatste keer had ik twee mannen over de vloer, 1 zei direct ohh je hebt sphynxen ik snap het! Maar ik heb ook gewoon “maar” 4 htk-tjes die ook niet buiten gewend zijn (los van de grote ren). Voelde wel prettig dat hij een collega belde en daarbij even heel goed duidelijk maakte dat de buitendeur eerst dicht moest zijn voor hij de volgende deur opende. Het kan dus wel goed gaan :heart_eyes:

5 likes

Ik snap je helemaal! Toen ik hier net kwam wonen wilde ik cv boven laten maken. Dus niet in de woonkamer, maar die staat weer in verbinding met “de sluis”. Ik wist al voor die tijd hoe laks de installateur was met de deuren. Dus was de enige optie om mijn katten op te sluiten in de badkamer (beneden). Toen we dat voor elkaar hadden ging mijn (destijds) man weg naar zijn werk. Toen checkte ik nogmaals, of ze daar allemaal waren. Maar ik was er 1 kwijt. Installeur kwam, ik zei ik heb een probleem, ben een poes kwijt. UiteindelIjk vonden we een dubbele wand, waar zij door het gat voor de waterleiding, waarschijnlijk door was gekropen. Installateur zei, nee onmogelijk! Het is misschien nu (10 jaar later) niet zo bijzonder, maar ik bedacht, ik steek mijn telefoon in dat gat en maak een paar foto’s met flits. Zodoende zwart op wit. Installeur zei; ik moet je halve huis afbreken voor een stomme kat?
Ik zei: al moet je het hele huis afbreken, gaat anders wel heel erg stinken he? Dus toen heeft hij een heel stuk van de badkamermuur gesloopt. Ik stond erbij en keek ernaar. Toen werd ze zo bang dat ze eruit sprong… tot op plafondhoogte zo in paniek de arme schat…

@Willem niet dat je hier iets aan hebt maar moest er door jouw verhaal aan denken en toen dacht ik, ik post het even

Tldr; mijn kat zat tussen twee wanden opgesloten, we hebben haar gevonden en bevrijd, maar zo zag zij dat zelf niet dus sprong ze tegen de muren op (echt waar nog nooit zoiets gezien, ze is nog steeds bij mij en intussen 10 jaar ouder)

6 likes

Om maar even de andere kant te highlighten: ik laat mijn kat wel naar buiten. Ik woon in een dorp waar weinig verkeer rijd en achter mijn huis is een parkje. Vanaf heel jong probeerde mijn kat altijd te ontsnappen en kon echt uren tegen de deur mauwen. En in zijn ‘gekke uren’ denderde hij over de tafels, banken, stoelen en aanrecht.

Nu we een kattenluikje hebben is hij veel minder geïnteresseerd in buiten en is hij eigenlijk altijd vlak in onze buurt. Als we naar de supermarkt lopen (door het parkje) loopt hij een stukje mee en daarna rent hij weer heel hard terug.

3 likes

Heerlijk toch?
Al mijn katten zijn vanaf hun geboorte nooit buiten geweest. Ik geloof wel dat ze daardoor iets missen, maar ik geloof ook dat ze helemaal happy zijn. Daarnaast heb ik mega grote “ren” waarin ze kunnen liggen, jagen of springen.
Een beestje wat gewend is buiten te zijn, kun je niet ineens op gaan sluiten (denk ik), maar ik heb niet het idee dat mijn poezen iets missen

Side note; ik heb alleen maar poezen, waarom typ ik dan toch vaak… katten? Misschien omdat dat de algemene bekende benaming is?

1 like

Eens in de zoveel tijd bestel ik Grieks eten en een van mijn katten wordt dan helemaal enthousiast omdat ze gek is op gyros. Dus nu zit ik met een gelukzalige kat op de bank omdat we samen hebben gegeten. :joy:

10 likes

Mijn ene kat is dol op zuivel. Niet alleen melk, maar ook karnemelk, yoghurt, vla, toetjes, etc. en die is altijd helemaal in haar nopjes als ik haar een beetje op mijn vinger geef of het deksel/pakje/bakje af laat likken.

Oh ben wel benieuwd, heb je een foto van je ombouw?

Ohh heel tof! Mooi gemaakt zeg! Als je het niet vertrouwd kan je altijd nog even die deurtjes open laten. Dan komt het sowieso wel goed!

Oh wauw, wat netjes! Zou zo’n ombouw ook stank tegenhouden?

In onze kattenbakken zitten geen filters want die sloopt de kat er uit :sweat_smile: Zo’n ombouw zou ook echt handig zijn tegen uitloop en dat die lelijke bakken niet meer in het zicht staan.

Wat is het favoriete speelgoed van jullie katten? Merk dat die van mij overal op uitgekeken is.

@FrozenFlame
image
Dit vinden onze katten na 3 jaar nog altijd heel leuk. Ze spelen er wekelijks nog wel een paar keer mee :slight_smile: (het is de Catit Play-N-Scratch)

3 likes

Stuiterballen :sweat_smile: ze wil altijd alles onder de bank en kasten duwen, stuiterballen komen weer terugrollen, gaat ze goed op.

1 like

@Tobvit Oh deze heeft hij al, maar doet hij niks meer mee. Misschien moet ik al zijn speelgoed gewoon eens in een kist doen voor 3 mnd en daarna alles 1 voor 1 introduceren alsof het weer nieuw is.

@Ferngully Oh dat zou ik wel eens kunnen proberen. Balletjes heeft hij nooit echt boeiend gevonden, maar misschien als het stuitert dat hij het wel leuk vind.

@FrozenFlame Dit ja, stuiterballen (maar ook pingpongballetjes) blijven favoriet hier. Maar sinds kort heeft 'ie ook gewoon zo’n speelgoed muisje (zo’n cheapass ding van de action met een belletje aan de staart) die hij hélemaal het einde vind. Hij sleept hem overal mee naar toe en ziet het echt als een soort prooi (die hij dan ook naar ons terug komt brengen, soort apporteren). Maar meestal is hij een speeltje na een tijdje zat en dan haal ik weer wat anders uit de enorme kist met speeltjes die hij heeft maar niet zelf beheert :smiling_imp: Dus dan is het weer als nieuw!

3 likes

Oh wauw, supermooi!

@HenkdeMol Ja ik ga deze week een kist kopen en daar al het speelgoed in gooien. Dan kan ik het over een tijdje weer herintroduceren.

Maar vooral: elkaar en bijenkorf dozen :joy:

2 likes