Bij mij inderdaad ook niet, maar ik zag wel redelijk veel katten die vanwege kattenaids niet naar buiten mogen. Blijft sneu, maar oudere katten voelen misschien minder die behoefte en het kan gewoon niet omdat je daarmee andere katten in gevaar brengt
Er waren gewoon geen katten in het asiel, wat natuurlijk een goed teken is. Maar ik ben stiekem wel een beetje teleurgesteld haha. De website maar goed in de gaten houden…
Heb je ook het asiel gemeld dat je zoekt? Sommige asiels bellen je op, als er een geschikte match is. En ik weet niet waar je woont, maar de Poezenboot in Amsterdam heeft bijna altijd katten. Ook hen kun je bellen om aan te geven wat je zoekt.
Hier ben ik het helemaal mee eens
Mijn katten zijn helemaal niet oud en altijd als ik dan denk ‘nou, vandaag thuis werken en dan kunnen ze alle aandacht krijgen!’ dan liggen ze in totaal misschien een uur, of anderhalf bij me gedurende de dag en de rest van de tijd slapen ze of spelen ze met elkaar (voornamelijk slapen ).
En mijn katten gaan ook niet naar buiten en mijn woning is ook niet groot. Het scheelt denk ik wel dat ik meerdere (kleine) verdiepingen heb, omdat ze dan lekker de trappen op en af kunnen rennen.
Vanochtend zag ik dit op bbc breakfast; een stel heeft een nep schoot gebouwd voor hun kat om op te liggen als ze weg zijn. Idee voor een zondag project?
Zo te zien ook nog met een verwarmingsdeken er in! En verschillende outfits
Ieh wat creepy
Wel superschattige kat
Mijn hond zag net een beestje over de vloer kruipen en plette het en vrat het op. Nu zitten mn katten op die plek heel leip over de vloer te krabben en te rollen
Gluurpop 2.0 Al heeft die kat wel een leuk koppie.
Snap niet dat je dit zou maken want er is toch niks lekkerders dan een kat die op schoot ligt
Is hier vrij zeldzaam dus als ze een keer op schoot liggen dan roept mijn innerlijke zelf NIET BEWEGEN!!! NIET ADEMHALEN!! DOE NIKS WAT ZE WEG KAN JAGEN!!
Ja same here! En dan ben ik bang dat ik dr heb beledigd en ze een trauma heeft en denkt “oja ze bewoog dus ik doe het nooit meer”
Maar het was toch gemaakt voor als de kat alleen thuis was? Dan kan de kat er juist aan wennen om “op schoot” te zitten
Nee volgens het bbc item was het omdat de kat heel erg aanhankelijk is, en nu is ie minder verdrietig als z’n baasjes weggaan
Ik heb vanaf vandaag een tweede blaasgruispatiënt in huis. Viel me vandaag op dat een van mijn katers om de haverklap op de bak ging en dan echt miniplasjes deed. Gelijk maar urine opgevangen en weggebracht en een uur later kon ik met mijn kat die kant op.
Gelukkig had hij geen volle blaas, dus geen tekenen dat hij verstopt zit. Daar was ik wel bang voor.
Hij zit nu dus aan de pijnstilling én antibiotica, want hij had ook een verhoogde temperatuur.
Hij is ook prachtig!
Hoe gaat het met jullie nieuwe bewoner en hen samen?
Wat is hij mooi
Urine of poep?
EDIT:
En ze zien er beide heel mooi uit!
Heeft ze ander voer dan hem?
Heb je ander voer dan eerst? Onze kater stinkt ook veeeeel erger dan de poes, maakt qua voer eigenlijk niet zo veel uit, hij is gewoon een kleine stinkerd. En hij is zo geprogrammeerd dat hij ALTIJD ff lekker gaat zitten kakken als je aan het koken bent of net wil gaan eten, zet standaard een geurkaars aan om het te verbloemen haha.
Vind het voor mezelf nog niet zo vervelend, ik kan er ondertussen wel tegen, maar schaam me kapot als er bezoek komt. Helaas weinig aan te doen hier.
Hier hebben ze ook hetzelfde voer, in het asiel kregen ze beiden Royal Canin (hij voor kitten en zij voor 3+) en wij geven Hills science sterilized, maar zij stinkt gewoon niet zo erg. Had ook aan de dierenarts gevraagd hoe dat kan, maar toen zei hij ook dat de ene mens meer stinkt dan de ander dus er is weinig aan te doen.
We hebben nu kattenbakvulling van de appie (schep & schoon 4-voudige hygiëne) en die vind ik veel fijner dan Catsan of Tigerino, de geur is veel minder aanwezig dan met die andere. Wat voor kattenbak zou je willen?