Kattentopic

Nee, geen Siamees! :slight_smile: Ze is een kortharige ragdoll (kruising met Europese korthaar), maar wel net zo spraakzaam als een Siamees, haha. Haar koppie is ook iets boller dan een Siamees.

En ze is al geholpen, nadat ze 3 hele mooie en gezonde nestjes heeft gehad.

Ahhh jammer, had graag zo’n schatje gewild. Zo mooi :heart_eyes:

1 like

Als ik een groter huis, meer tijd en financiën had, zou ik serieus overwegen om een cattery ofzo te starten. Het was zo leuk met de nestjes :smiling_face_with_three_hearts:

Alhoewel ik het denk ik niet met raskatten zou doen, eerder kruisingen (minder gezondheidsproblemen en meer genetische variatie) dus weet niet of het dan wel een cattery mag heten :thinking: Maar goed, het gaat toch niet gebeuren, haha.

Kan ik me voorstellen, zo snoezig die kleintjes. Al zou ik er slecht afstand van kunnen doen haha

Nohhhhh zo snoezig!!

1 like

Ik had er uiteindelijk verbazingwekkend weinig moeite mee. Denk dat het komt omdat ik van tevoren wist dat ik ze niet zou houden en grondige kennismakingen heb gehad met alle nieuwe ‘eigenaren’. Heb nu nog steeds contact met een paar, zo leuk. Was vorig jaar bij eentje op bezoek gegaan en de katten (inmiddels al volwassen) herkenden me echt. En zo grappig om te zien dat eentje echt sprekend op zijn moeder leek, alleen iets grover gebouwd. Het voelde wel raar toen ik hem aaide omdat hij echt net zijn moeder was, maar dan met enorme voeten, haha.

Hahaha aahw, ja misschien inderdaad als je het vooraf weet. Dan stel je je er meer op in. Eem van de baby’s krijgt ook niet toevallig binnenkort baby’s? Ben helemaal verliefd door jouw foto haha

Nee, zover ik weet niet :sweat_smile:

Vorig jaar was er eentje die papa is geworden, maar dat was gekruisd met een F2 sphynx. En die zwangerschap viel heel zwaar dus ze hebben ervoor gekozen om daarna geen nestjes meer te doen. De andere poesjes uit mijn nestjes zijn allemaal geholpen en volgens mij de katertjes ook… :thinking:

Misschien dat er toevallig een leuke kat/kitten bij het asiel of op MP is? :slight_smile:

1 like

Ik snap je zorgen volkomen. Is je vriend alweer terug?

Oké, sorry, ik ga al, rustig

23 likes

Oh, arm beestje :frowning: Dat zal wel heel veel pijn hebben gedaan. En hij kan niet even hinkelen ofzo. Hoop dat de medicatie aanslaat en hij snel weer de oude is!

Ach arm ding! Veel extra knuffels de komende dagen :slight_smile: beterschap!

1 like

Oh nee, arm beest… Wel fijn dat je nu weet wat het is en al z’n gekke gedrag verklaard is! Hopelijk is het snel weer over :heart:

1 like

Dit hoeft niet per se iets te zeggen. Mijn kater had blijkbaar al een hele tijd blaasontstekening, waardoor er blaasgruis is ontstaan en hij niet meer kon plassen. Mocht het blijven gebeuren zou ik gewoon even 1x urine opvangen en laten checken.

2 likes

Aah arm ding. Hoop dat hij snel weer opknapt.
En wat frozenflame hierboven schrijft is helemaal waar.
Kan nooit kwaad een keer urine op te vangen voor de zekerheid
Ik heb een kat met gruis (oxalate) en bij hem merk ik het gelijk als die vaker naar de bak gaat.
Maar niet elke kat laat het zo makkelijk merken helaas

1 like

Ahh helemaal goed! :blush: Hopelijk wordt het snel beter!

1 like

Jammer, maar was te verwachten natuurlijk. Ik wacht wel tot ik ergens een leuk nestje tegenkom :slight_smile:

1 like

Hé wat naar :frowning: getverdemme zeg, hopelijk komt de kat snel weer thuis

1 like

Heb je hem al gevonden?

1 like

Oh wat vervelend. Kan me voorstellen dat je paranoia bent. We woonden vroeger bij een vrouw in de straat die haar dode kip op de stoep had gegooid en er een bericht bij had geplaatst dat alle katten seriemoordenaars waren en dat ze op moesten passen :sweat_smile: die kippen zaten in een ren waar een kat echt niet in kon komen… Ging ze me ook nog een keer vragen of katten zo’n deurtje konden openen :joy: als zij een hekel aan me gehad zou hebben zou ik ook para geworden zijn… Ik hoop dat je een slimme kat hebt die uit de buurt blijft van je kutburen!