Kattentopic

@SeatLeona Ik ben zo blij voor je dat hij terecht is! Ik had niet op je berichtje gereageerd, maar heb wel nog aan je gedacht. Totaal onbegrijpelijk hoe sommige mensen kunnen zijn… Zo’n momenten maken het jammer dat je niet even met je kat kan communiceren daar weg te blijven.

1 like

De buurkat die regelmatig bij mij naar binnenstapt loopt sinds een paar dagen gigantische te niezen en had vandaag zelfs een soort van snottebel. Ik vermoed dat ie een soort van niesziekte heeft. Heb de buren er al op gewezen maar die reageren nogal laconiek. Ik vind het sneu voor het beestje maar weet nu ook niet zo goed wat ik zou kunnen doen. Mijn eigen katten worden elkaar jaar ingeënt dus die lopen niet heel veel risico maar zou ik iets kunnen betekenen voor de buurkat?

Ik zou even contact opnemen met een asiel of zwerfkattenproject in je buurt. Zij kunnen je vast helpen!

Stomme vraag misschien maar wat zouden die kunnen doen? Want het is niet zo dat ik de kat bij mijn buren wil laten weghalen.

Pfff, mijn kat is nu voor de tweede keer thuis gekomen met een grote wond. Gisteravond merkte ik het al, vanochtend proberen schoon te maken en er kwam zoveel pus uit, dat ik direct de dierenarts heb gebeld. Ben net terug, 2 wonden helemaal uitgespoeld en weer antibiotica. 3 weken terug had hij ook al een wond op zijn poot die zo heftig ontstoken was, dat hij onder narcose moest.

Er is een nieuwe kater in de buurt, die door “zijn” tuin loopt, de verhoudingen zijn behoorlijk verstoord. Maar hij is ook al 9 en begint de gevechten te verliezen. Niet dat hij dat zelf inziet… stommerd. Direct nadat ik thuis was, wilde meneer alweer naar buiten. Niet dus.

Helemaal geen stomme vraag hoor!

Ik denk dat je een melding kan maken van een zieke kat en dan gaan ze eens een kijkje nemen. Als de kat bijvoorbeeld in jouw tuin komt, kunnen ze bij jou thuis komen kijken. Als de kat vaak op straat zit, kunnen ze op straat kijken. Ze gaan (denk ik) inderdaad niet zo maar aanbellen bij mensen.

Als de kat duidelijk ziek is en op straat zit, kunnen ze die meenemen naar een dierenarts (ze gaan er dan van uit dat het een straatkat is). Die dierenarts gaat dan controleren op chip, sterilisatie en ziektes.
In België krijgen baasjes zelfs een boete als de kat niet gechipt en niet gesteriliseerd is (als de kat x aantal jaar jong is).

Beetje warrig verhaal want ik weet ook niet alle regels, maar ik zou zeker advies vragen. Hopelijk heb je hier iets aan!

Ik snap wat je bedoeld maar ik denk dat dat in mijn situatie niet verstandig is om te doen. Buren weten dat de kat bij mij zit en ik heb ze ook al gewezen op het genies. Als de kat nu door vreemden wordt bekeken of
zelfs meegenomen dan heb ik ben ik bang zo ruzie met de buren. Ik hoopte eigenlijk vooral op huis tuin en keuken tips om hem te helpen. Hij is hier zoveel dat ik ‘m makkelijk wat kan toestoppen om hem te helpen.

Oh ja begrijp ik absoluut. Alleen een dierenarts kan echt helpen vrees ik :frowning_face:
Soms gaat de niesziekte zo voorbij, maar als het echt erg is en oogjes zitten toe, niet meer eten enz. dan heb je echt antibiotica nodig of weerstandversterkers.

Sorry geen nuttige tips dus. Echt stom dat die mensen zich niet bekommeren om hun dier, kan daar zo kwaad van worden.

Dat is het gelukkig niet hij eet heel veel (zowel bij zijn eigen huis als bij mij) hij is alleen heel veel aan niezen. En dus die snottebel. Ik heb wel al gekeken in zijn neus of daar niet iets zit maar daar zag ik niks zitten. En ik ben het met je eens dat het best stom is dat de buren niks doen maarja ik ben misschien ook het andere uiterste want zodra mijn katten afwijkend gedrag laten zien hang ik aan de telefoon met de dierenarts.

1 like

MIsschien zit er een haarbal vast? Die van mij kotsen nu veel meer omdat ze zo in de rui zijn en veel meer haar binnen krijgen. (En altijd op het kleed…) Je kan haar misschien wat zebragras laten eten, dat helpt ervoor om het er makkelijk eruit te laten komen. En je hebt er ook speciale pasta voor dacht ik. (Liever geen kattengras, dat kan blijven steken in de keel.)

https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/5072021/voor-het-eerst-een-kat-besmet-geraakt-met-coronavirus

Oh neeee

Ik heb echt een vettttttt goeie tip voor de kattenbak! Mijn kat is echt rot van binnen en als hij gaat poepen is dat echt niet te harden, mijn moeder zei dat ze had gelezen dat een laagje bakpoeder onderop in de bak geurtjes opneemt dus ik heb dat gisteren gedaan. Mijn kat heeft net lekker gepoept en je rook het wel, maar echt lang niet zo erg als normaal.

2 likes

hahaha ik zie dit wel al helemaal voor me “BELLA BLIJF NOU WEG UIT MN BUURT” terwijl die kat je zo achtervolgd in je eigen huis

2 likes

Onze kat en ik hebben vandaag in de tuin gegraven…gewoon voor de leuk. Ik met een stok en zij met haar poten. Ze dacht denk ik dat er een muis zat maar er was niks.
Heerlijk quality time :slight_smile:

12 likes

Schatje :smiling_face_with_three_hearts: hoe gaat het met z’n zieke pootje?

Fijn om te horen!!

Ik ben zo blij met m’n nieuwe huisgenootje. Ze is echt op het juiste moment gekomen. Ik woon in m’n eentje, dus zeker in deze Coronacrisis is ze extra welkom. En ze is zo lief, komt sochtends als ik haar roep heel enthousiast aanrennen en me begroeten. Ligt lekker op schoot. Ik kan nu al niet meer zonder haar!

68 likes

:heart_eyes: :smiling_face_with_three_hearts: :heart_eyes:

1 like

Omgg wat een liefie!! :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts: Haar ogen zijn ook echt zo schattig! Wat groter en dichter bij elkaar lijkt het, echt lief!

1 like

Oh wow wat een knapperd!

1 like