Ahw wat een leukie!!
Wat een lief snoetje
En snap zo wat je bedoeld. Ik woon ook alleen dus ben zeker nu blij met mijn 3 monsters in huis
Sinds ik thuis werk zijn mijn katten echt suuuuper aanhankelijk geworden. Hele dag mij aanstaren en op schoot liggen en als ik naar boven/buiten ga miauwen. Ben benieuwd hoe dat gaat als ik weer naar mān werk moet.
Mijn kat is ook dolblij als ik thuiswerk. Hij is de hele tijd in de buurt, zo gezellig
Iemand enige ervaring met een kat met chronische niesziekte? Hij komt uit het buitenland en hij zat daar in een shelter met enorm veel andere katten. Hij heeft, voordat hij hierheen kwam, allerlei inentingen gehad. Ook tegen niesziekte. Hier en daar lees ik dat je binnenkatten het beste elke 2 jaar hiertegen moet laten inenten, maar ik lees ook weer compleet andere dingen.
Hopelijk heeft iemand hier advies voor me. Ook wat ik tussendoor het beste kan doen om het zo comfortabel mogelijk voor hem te maken? Het is eigenlijk de kat van mān vriend, maar ik ben bij hem in komen wonen en beschouw dat beestje als mān beste vriendje en kindje
Onze kat krijgt daar elk jaar de inenting voor. Is ook een binnenkat. Ze zou volgens het asiel chronische niesziekte hebben, inclusief snottebellen enzo, maar had bij mij thuis thuis nergens meer last van! Dierenarts herkende het ook niet. Zegt natuurlijk niks over jullie kat, maar wie weet :).
Edit: sorry het laatste deel is niet relevant, denk ik. Las het alsof de kat nog moest komen maar dat is niet zo.
Ja ik word er echt knettergek van, krijg mijn bank ook niet helemaal haarvrij dus overalllllll liggen haren. Blijf ook maar stofzuigen.
jup, heb vandaag bijna een halve kat uit onze kat geaaid
Ja, ik kan ook echt een broertje voor ām breien
Ik wil effe een shoutout doen naar mijn kat!
wij hebben haar zoān 7 jaar geleden als super schuchtere en bange kitten uit het asiel gehaald. Niemand wilde haar toen blijkbaar omdat ze zo bang was. De mensen van het asiel zeiden ook dat je er in het begin echt heel veel tijd moest in investeren. Pas na zoān 4 maanden kwam ze voor het eerst spontaan op mijn schoot liggen (toen ik zelf ziek in de zetel lag) en sindsdien is ze socialer en socialer geworden. Ondertussen komt ze er zelfs gewoon bijzitten als er bezoek is.
Toen we een baby kregen, was ik in het begin best bang hoe ze daarop zou reageren, maar vanaf het begin was ze best lief (of negeerde ze hem). Ondertussen is die baby een tweejarige hyperactieve schreeuwerd geworden, voor wie de kat zijn beste vriend is. Echt heerlijk om te zien hoe ze kopjes met elkaar uitwisselen en samen precies hele conversaties zitten te voeren. Onze bange schuwe en angstige kitten is momenteel mijn beste babysitter, beter dan de iPad. Zelfs als die tweejarige stormram iets te enthousiast komt aangerend, blijft ze vaak gewoon lekker kalm meedoen. En als ze hem beu is, komt ze lekker bij mij liggen:).
Enfin, kleine shoutout naar mijn kat dus. Ik kon me geen betere babysitter wensen in deze corona-tijden.
Oooh dat is echt super schattig!
Mijn kat is geobsedeerd met een oordopje (zo een tegen geluid) en speelt hier de heeeeele dag mee. Ze gaat er naast liggen slapen, rent rond als je het dopje weggooit en gooit het zelf de hele tijd in de kelder, gaat m dan zoeken en komt dan met dat dopje in dr bek terug lopen. Vind het best gevaarlijk want is een klein dopje en ben bang dat ze het inslikt, maar als ik het weg leg dan gaat ze de hele tijd rondlopen op zoek naar het dopje, komt ze zo zielig naast je zitten omdat ze wil dat je gaat zoeken en is ze heel onrustig. Wat ik dus heel zielig vind. Een ander speeltje vindt ze dan even leuk, bijv zoān stuiterballetje, maar het dopje is echt favoriet nummer 1. Zouden jullie haar er toch mee laten spelen of toch wegleggen ivm inslikkingsgevaar en dan moet ze maar niet zeuren? Ze kauwt er niet op en vangt het alleen op met dr bek en houdt m tussen dr tanden.
Ik zou haar er gewoon mee laten spelen, ik heb het idee dat dieren over het algemeen slim genoeg zijn om er niet in te stikken. Onze kat speelt ook het liefst met āpitjesā (kleine ronde pitten uit een bepaalde plant) en heeft idd hetzelfde, speelt daar het allerliefst mee en ook altijd tussen zijn tanden, kan er ook mee apporteren etc. Maar hij slikt ze nooit in, ik denk dat het wel veilig is.
Hmm, vind dat wel lastig. Misschien kan je kijken of je een alternatief kan vinden wat ze ook heel leuk vindt. Heb wel wat horrorverhalen gehoord van huisdieren die duizenden euroās aan operaties hebben gekost door het doorslikken van dingen. Ik zou dus misschien iets anders zoeken, of je moet dr constant in de gaten houden. Het kan gewoon heel veel gezeik veroorzaken als ze het wĆ©l insliktā¦
Ik zit dus steeds online te kijken bij het asiel hier of er een leuke kat voor ons zit. Maar er zitten steeds maar 1 a 2 katten die altijd al direct gereserveerd zijn
Alsof iedereen in tijden van Corona ineens katten aan gaat schaffen ofzo
Heel vaak staan niet alle katten op internet! Bij ons asiel stonden er 6 online, die idd al gereserveerd waren als je belde, maar toen we gingen kijken (gewoon random er heen gegaan zo van we zien wel) zaten er echt een stuk of 20! Je kan altijd bellen of er überhaupt nog beschikbare katten zitten en dan langs gaan. Wil je een kitten of een oudere kat?
Oh dat scheelt nogal!
Dit asiel werkt alleen op afspraak en alleen voor de katten die dus online staan.
Dus ik zit elke week als een havik te loeren op de site.
Het maakt niet uit of het een kitten of oudere kat is!
Vind alle katten leuk
Dat laatste heb ik al wel meerdere keren gelezen ja! Om de eenzaamheid tegen te gaan
Ergens ook wel logisch. Maar jammer dat ik nu nergens een kat kan vinden
Mijn vorige kat had ik via marktplaats en dat wil ik eigenlijk niet meer want die mensen waren niet helemaal eerlijk tegen me.
Ze zeiden dat hij ongeveer 7 jaar oud was en in prima conditie.
Toen ik ermee naar de dierenarts ging voor een check zei zij dat hij minstens 12 jaar oud was, een visallergie en een erge hartruis had.
Nou was dat niet heel erg want ik hield toch wel van dat beestje maar daardoor kon ik wel minder lang van hem āgenietenā en kostte hij me een hoop geld aan aparte voeding en dierenartskosten.
In welke regio zoek je?