Zat 1 sec tussen de foto’s
Hahaha wat een leukerd!
@lauraD wat eng, is hij de nacht een beetje goed doorgekomen?
Een van onze katten heeft een obsessie met de zolder, nu gaat ze net zo lang tegen het luik miauwen tot mn vriend hem voor dr open doet
Gelukkig wel ! Lief dat je het vraagt.
Nu alleen nog medicijnen geven de komende dagen wat een hel wordt met hem…
Ga morgen als de dierenarts weer gewoon open is maar zo’n easy pil kopen, waar ik het tabletje in kan doen.
Maar moet dus ook een vloeistof geven en echt dat beest laat niks toe wat met medicijnen te maken heeft .
En @Sugarbear wat een knapperd
Als je pilletje hebt tussen 2 lepels vermalen en dan in yoghurt stoppen ofzo. dat gaat hier thuis super goed.
Wel even navragen aan de arts of dat mag.
Oh wat vervelend. Ik heb een tijd een opvangkatje gehad die op verschillende plekken in huis plaste, werd er echt knettergek van.
Doet hij het al lang? Iets veranderd in huis? Andere kattenbakvulling? Is het steeds op dezelfde plek?
Hoeveel kattenbakken heb je staan?
Is het altijd op dezelfde plek? Als het kan zou ik de kattenbak naar daar verplaatsen of een tweede zetten.
Ja, de mijne ploft er ook altijd meteen in.
@HenkdeMol misschien feliway proberen? En inderdaad een extra bak?
Haha mijne ook! Of hij gaat er in liggen slapen (en eerst een uur lang erin graven en bewegen zodat het herrie maakt) of hij doet het hengsel om z’n nek en gaat ermee rondlopen. Snap nog steeds de lol er niet van maarja.
Voor de mensen met meerdere katten; laten die elkaar ook altijd schrikken? Mijn katten gaan om het hoekje staan of achter de deur en als de ander dan komt dan springen ze op. Echt zo grappig en ze doen het 100 keer op een dag en elke keer weer schrikken ze.
Ik las een artikel van een dierenarts dat katten in deze periode veel meer stress ervaren omdat mensen nu de hele dag thuis zijn en ze dat niet gewend zijn. En daardoor ook kunnen gaan plassen op andere plekken. Geen idee wat je eraan kan doen, misschien een plekje creëren waar de kat alleen kan zijn en met rust gelaten word.(Schijnbaar kan een kat ook antidepressiva krijgen in sommige gevallen.)
Net gebeurde er iets liefs. Onze kat zat in de woonkamer te spelen met zo’n rolletje waar snoepjes inzitten die eruit vallen als ze dat rolletje heen en weer rolt. Op een gegeven moment hoor ik dat geluid niet meer dus ik sta op om te kijken waar ze is. Staat ze in de deuropening van de slaapkamer en kijkt me vragend aan. Het bed was niet opgemaakt dus mevrouw kon niet gaan slapen😅.
Nu ligt ze lekker tegen mij aan
Wij hebben 2 kattenbakken en het valt me echt op dat ze er 1 gebruiken om te plassen en 1 om te poepen, doen jullie katten dat ook?
Yes!
Met op de piep bak af en toe een plas en omgekeerd. Maar is zie zeker wel voorkeur in wat waar gedaan word.
Nog een weekje dan mogen we onze ragdoll poes (kitten) ophalen, ik ben op zoek naar een stoere naam voor haar. Zo lastig! Hebben jullie ideetjes?
Ronja (de roversdochter)
Pippi/pip
Freya/Frigg/Sif/Sygyn/Skadi/Saga (Noordse mythologie)
Frida (Khalo)
Amelia (Earhart)
Billie, Carly?
Damn,meer inspiratie heb ik niet
Hahaha sleetje rijden. Dat heeft onze kat ook eens gedaan