Kattentopic

Hoeveel kattenbakken heb je staan?

Is het altijd op dezelfde plek? Als het kan zou ik de kattenbak naar daar verplaatsen of een tweede zetten.

:heart_eyes_cat:

15 likes

Hij is altijd zo zielsgelukkig met shoppers

28 likes

Ja, de mijne ploft er ook altijd meteen in.

@HenkdeMol misschien feliway proberen? En inderdaad een extra bak?

Haha mijne ook! Of hij gaat er in liggen slapen (en eerst een uur lang erin graven en bewegen zodat het herrie maakt) of hij doet het hengsel om z’n nek en gaat ermee rondlopen. Snap nog steeds de lol er niet van maarja.

Voor de mensen met meerdere katten; laten die elkaar ook altijd schrikken? Mijn katten gaan om het hoekje staan of achter de deur en als de ander dan komt dan springen ze op. Echt zo grappig en ze doen het 100 keer op een dag en elke keer weer schrikken ze. :joy:

8 likes

Ik las een artikel van een dierenarts dat katten in deze periode veel meer stress ervaren omdat mensen nu de hele dag thuis zijn en ze dat niet gewend zijn. En daardoor ook kunnen gaan plassen op andere plekken. Geen idee wat je eraan kan doen, misschien een plekje creëren waar de kat alleen kan zijn en met rust gelaten word.(Schijnbaar kan een kat ook antidepressiva krijgen in sommige gevallen.)

Wanneer je al 1000x tegen je kat hebt gezegd dat hij niet mag graven omdat hij iedere keer vol zand zit en hij je deze blik toewerpt tijdens het rollen in zijn zandbak.

35 likes

Net gebeurde er iets liefs. Onze kat zat in de woonkamer te spelen met zo’n rolletje waar snoepjes inzitten die eruit vallen als ze dat rolletje heen en weer rolt. Op een gegeven moment hoor ik dat geluid niet meer dus ik sta op om te kijken waar ze is. Staat ze in de deuropening van de slaapkamer en kijkt me vragend aan. Het bed was niet opgemaakt dus mevrouw kon niet gaan slapen😅.
Nu ligt ze lekker tegen mij aan :smiling_face_with_three_hearts:

7 likes

De krabpaal staat naast m’n thuiswerkplek dus hij wil de hele dag spelen en AAAANDACHTTTT!!

20 likes

Wij hebben 2 kattenbakken en het valt me echt op dat ze er 1 gebruiken om te plassen en 1 om te poepen, doen jullie katten dat ook?

Yes!
Met op de piep bak af en toe een plas en omgekeerd. Maar is zie zeker wel voorkeur in wat waar gedaan word.

Nog een weekje dan mogen we onze ragdoll poes (kitten) ophalen, ik ben op zoek naar een stoere naam voor haar. Zo lastig! Hebben jullie ideetjes? :blush:

4 likes

Ronja (de roversdochter)
Pippi/pip
Freya/Frigg/Sif/Sygyn/Skadi/Saga (Noordse mythologie)
Frida (Khalo)
Amelia (Earhart)

1 like

Billie, Carly?
Damn,meer inspiratie heb ik niet :sweat_smile:

Hahaha sleetje rijden. Dat heeft onze kat ook eens gedaan :unamused: :face_vomiting:

1 like

Ik heb een tijdje geleden mijn kat naar vrienden gedaan en dat was wel 1 van de beste beslissingen die ik heb genomen in tijden. Ik was/ben echt gek op dat beestje hoor maar ze was bij mijn vorige huis altijd buiten en hier kon dat gewoon niet
 Was te druk buiten enz en ze is toen al keer weggelopen toen ik haar buiten liet. Mijn vrienden wonen bij het bos en ze is veel eerder alweer naar buiten gegaan daar en ze komt steeds weer terug bij hun. Poes blij = ik blij. Ze is nog maar 5 dus om haar dan haar hele leven maar binnen te laten vond ik zo sneu. Ze is gewoon erg schuw enz buiten dus gunde haar gewoon goeie plek waar ze lekker buiten muisjes kan vangen enz.

Ze is alleen nog steeds geen vriendjes met de kater die er al woonde haha. Zij doet echt niks maar hij wil niks van haar weten
 vechten doen ze niet maar ze moet wel afstand houden van hem haha. En gelukkig zie ik haar nog wel regelmatig nu en als ik haar daar buiten gek zie doen dan weet ik gewoon dat dit een juiste keuze was.

7 likes

Mijn katten hadden laatst een muis te pakken en het is zo’n vies verhaal (vind ik haha), in een spoiler voor mensen die dit niet willen lezen.

Summary

Mijn man en ik zaten op de bank en we hoorden de katten ergens mee, hij ging kijken en het was dus een muis. De muis leefde nog maar was echt kantje boord, heel zielig. We wilden dit liever niet in huis en hebben de muis buiten gezet en de katten meegenomen zodat ze de muis uit hun lijden zouden verlossen. Nou zij speelden met die muis verder, wij weer naar binnen.

Paar minuten later, wij zitten weer op de bank, komt een van mijn katten naar binnen en komt met mij knuffelen. Ik zie iets aan haar buik hangen
 IS HET DE STAART VAN DIE MUIS. Echt gad-ver-damme ik werd echt gek. Met veel moeite en handschoenen aan die staart weg kunnen pakken, voordat ie ergens in huis rond zou slingeren.

7 likes

Knap dat je dat gedaan hebt, lijkt mij echt een heel moeilijke beslissing.
Eens een kat buiten gewend is, kan je dat echt bijna niet meer veranderen heb ik de indruk.

Ik vang katten op voor een asiel dus die periode dat ze hier zijn, mogen ze niet buiten. 1 kat jankte echt elke dag aan de voordeur om buiten te mogen, brak echt mijn hart. Heb hem een tuigje aangedaan en gaan wandelen als een hondje, hielp toch al een beetje :sweat_smile:

Als ze altijd binnen had gezeten was het anders geweest hoor maar merkte aan haar ook wel dat ze graag naar buiten wou en ze kreeg op een gegeven moment ook blaasontsteking door stress.