Zo zielig die eerste foto’s Maar super fijn dat het nu goed gaat!! Hij ziet er echt stukken gezonder uit.
Zoals de meeste katten is de mijne een echte hygiënefreak. Nu likt hij zich heel vaak aan de aanzet van zijn staart (en zijn staart ook). De aanzet lijkt nu steeds kaler kte worden. Ik heb de huid geïnspecteerd maar ik zie niks vreemd (vlooien of irritatie).
Kan ik hier iets aan doen?
@Calypso Ja, dit had ik ook gezien inderdaad. Ergens ben ik alleen bang dat mijn kat er schijt aan heeft en er gewoon over gaat lopen hahaha. Wij hebben ook verticale planken, zonder kieren, maar hij klimt er gewoon overheen en nog razendsnel ook haha. Maar wellicht wel iets om uit te proberen.
@Sammie2013 Oh dat is wel echt flink hoog! Ik vraag mij af of mijn buren dit chill zouden vinden. Onze schuttingen zijn namelijk gedeeld (staan op de erfgrens). Ik had ook zo’n soort constructie gezien maar dan met buizen die kunnen draaien en ze dus geen grip kunnen krijgen. Alleen dat zit meer op de zijkant van de schutting, dus dat zien de buren niet, maar dat schijnt best prijzig te zijn.
Thanks voor jullie ervaringen/tips!
Ik heb het eerst overlegd met de buren. Zij vonden het alleen maar fijn dat mijn kat dan niet in hun tuin kan poepen/plassen.
Je kan het ook lager maken op de hoogte van de bovenkant van de schutting.
Het rollersysteem heb ik ook overwogen, maar ik zag toen een filmpje dat een kat er op een bepaalde manier toch over kwam.
Oh ja goeie, dat kan ook natuurlijk
Mmmm, dat is niks dan hahah.
Kan toch een teken van vlooien zijn!
Ik heb lang t zelfde bij mijn katje gehad want nooit enige vlooien opgemerkt maar na rondvragen bleek het typisch voor vlooien te zijn.
Heb dan m’n (wit) beddengoed (op de plek waar ze altijd ligt) nat gesprayd en de zwarte puntjes werden rood… (dat zijn vlooienuitwerpselen die rood kleuren). Ben nu gestart met de vlooienbestrijding en hoop echt dat haar kale plek wegtrekt.
Dus check eens de plaatsen waar je kat vaakt ligt met het nat te maken/nat te sprayen!
Onze kat at plastic we probeerden het altijd zo veel mogelijk weg te houden bij haar maar toch vond ze altijd wel weer een tas ofzo om aan te knagen. We hadden haar ook uit het asiel dus misschien was het iets wat ze op straat had geleerd, geen idee. Maar ondanks al het plastic wat ze gegeten heeft is ze toch heel oud geworden
Volgens mij is hier zelfs een naam voor, ga even voor je nadenken. Is in ieder geval niet abnormaal!
Mijne likt ook graag aan plastic zakjes en verpakkingsmateriaal. Ik haal het wel bij hem weg omdat hij er ook op gaat kauwen en er dan kleine stukjes los komen. Bij hem is het erger als er een haarbal aan zit te komen, dan gaat hij heel obsessief alles dat plastic is likken. Hij doet het altijd al, dus ik neem maar aan dat het geen kwaad kan.
Haha nou idd, dat overleef ik niet hoor
Thanks, ik ga het even verder onderzoeken!
Nah, dat is inderdaad niet zo’n aardige dierenarts. Bij ‘mijn’ kliniek vind ik alle artsen altijd de meest (zacht)aardige mensen die ik ooit ontmoet heb. Niets vinden ze gek, ze lijken zeeën van tijd te hebben (hebben ze niet), beantwoorden elke vraag en vinden me nooit een overbezorgde poezenmoeder.
Wat betreft de plasticobsessie: een van mijn katten likt ook altijd graag aan het plakband op dozen Volgens mij aan de gladde niet plakkende kant, maar dat weet ik niet zeker.
Nee hoor, helemaal niet raar. Die van mij likt ook aan plastic (en aan rolgordijnen)
Dat is een soort ‘stoornis’, dat likken aan plastic: https://www.google.nl/amp/s/www.nationalgeographic.nl/dieren/2018/07/waarom-likken-katten-aan-plastic/amp
Volgens mij helemaal niet zo gek idd, gezien alle reacties hier tot nu toe. Ik heb ook zo’n plastic-likker. Jat altijd plastic zakjes uit tassen, knaagt aan deurstoppers en eet plakband. Stickers van de kiwi’s wordt ze helemaal enthousiast van, dus die moeten we ook weghalen anders wordt het opgegeten. Haar zusje uit hetzelfde nest doet dit niet, en ze krijgen allebei exact hetzelfde te eten.
Ik wilde al heel lang een mooie grafsteen of iets dergelijks voor op het graf van onze eerste kat. Ik zag dat je op de site van zo’n fotoservice ook naambordjes voor bij je voordeur kon maken (incl. foto’s en tekst etc). Die dingen zijn van acrylglas/plexiglas en kunnen tegen zonnestraling en regen. Leek ons ideaal, dus hebben we zo’n naambordje gemaakt met haar foto, naam, data en nog een lieve tekst. Aan de zijkant nog een hartje en wat blaadjes.
Het is zo mooi geworden…ik mis ze nog steeds(ondanks onze huidige lieve kat); ze is al 2 jaar niet meer bij ons…
Sommige zouden zeggen ‘overdrijf niet’ maar ik vind dat ze een waardig aandenken heeft verdiend.
Hi it’s me
Nou mijn kat zit nu iets meer dan een week op dieet en woog vanochtend 6 kilo! Dus 300 gram eraf, vind ik echt veel. Gaat de goede kant op dus. Al heeft ie er wel moeite mee en zeurt ie (met name s’ochtends) echt heel erg om eten. Ik geef hem nu 3 x per dag een beetje brokjes en savonds natvoer.
Ja hoor hier 2 zelfs die altijd aan het plastic likken en als ik niet op let zelfs dat plastic op eet wat je zeg maar moet los trekken om het pakje weer dicht te maken.
Volgens mij gewoon een tik en heeft het nergens verder mee te maken met gezondheid reden ofzo
Wat een Koning.
Mijn katers hebben geen plasticlikfetish.