Kattentopic

Lax-a-past! Daar zit ook een beetje vaseline in wat een beschermend laagje in de maag maakt, onze kat had vorig jaar een geïrriteerde maag van z’n haarballen en dit hielp super goed. Ze vonden het ook erg lekker.

2 likes

Wat een schatje, wat voor kat is het? Het lijkt geen huis-tuin-en-keukenkat. Echt een mooi beestje :heart_eyes:

Ik kreeg vandaag weer een fotootje van mijn baby to be

29 likes

Die van jou is ook een cutie! :heart_eyes: Hij is een Noorse boskat x pers!

2 likes

Ooooooh :heart_eyes_cat::heart_eyes_cat::heart_eyes_cat::heart_eyes_cat:

1 like

@anon50301661 @fysicus @Swelgje @Gatta
Bedankt!
Kan t verder niet echt kwijt. In de zin van dat ik vind dat ik me niet moet aanstellen. Ik had tot voor gister niet gedacht dat het me zo zou aangrijpen.
Het zat er natuurlijk al langer aan te komen, maar mijn insteek was om er stoer voor mijn ouders te zijn,
Dat bleek ik dus helemaal niet te kunnen :disappointed_relieved:
Mocht er gelukkig bijzijn (ik heb afgelopen nacht 1,5 uur geslapen en ik droomde over dat ik de dierenarts van stuk gaf omdat er maar 1 persoon naar binnen mocht) maar gelukkig mochten ze allebei, en uiteindelijk mocht ik ook nog naar binnen.
Hij was met 3 tellen weg.
En het doet me zoveel pijn :sob:

4 likes

Zo naar, sterkte. Wees een beetje mild voor jezelf, je stelt je niet aan, een huisdier verliezen is pijnlijk :bouquet:

2 likes

Als je hierom verdrietig bent stel je je echt net aan. Zo’n beestje is toch lange tijd een huisgenoot geweest en dan ben je eraan gehecht en geef je er heel veel om. En dan mag je er echt verdrietig om zijn. Sterkte.

1 like

Gecondoleerd, het verlies lijkt mij heel moeilijk. Dat heb ik mogen zien toen de katten stierf van mijn vriend die hij door privé omstandigheden 1 jaar niet meer had mogen zien. Echt sneu omdat hij ook geen afscheid kon nemen.

1 like

Gecondoleerd :pensive::heart: zo’n verlies is ook gewoon super lastig, zeker als je hem zo lang hebt gekend.

1 like

@Ferngully en misschien andere mensen die een chipluikje hebben, wat is jullie ervaring ermee? Welk merk hebben jullie en werkt hij zoals behoren?

Wij hebben een kat die naar buiten gaat dus hebben een gewoon luikje maar we krijgen binnenkort 2 kitten die we nog niet naar buiten willen laten gaan. Om onze huidige kat wel gewoon naar buiten te laten gaan zitten we eraan te denken om een chipluikje te halen zodat we die kat zijn vrijheid nu niet beroven.

:raising_hand_woman:

15 likes

Heb een Cat Mate, nu bijna 2 jaar. Werkt prima, een keer gehad dat de batterijen 's nachts leeg zijn gegaan en ik 's ochtends 2 zure, hangry katten had :sweat_smile: staat wel eens vreemde kat tegen aan te beuken maar dat kan schijnbaar allemaal.
Wel opletten dat de nieuwe katjes niet meeracen in de slipstream van vrije kat.

2 likes

Hoe groot is je kooi? Mijn katten kunnen samen in 1 kooitje en dat vinden ze dikke prima. Anders kun je misschien 2 afspraken maken? Uurtje ertussen oid zodat je je katten kunt wisselen thuis haha

Nou op de fiets met twee mandjes lijkt mij nogal een uitdaging, zou dan je vriend vragen om te rijden. Ik ga altijd alleen met mijn twee katten maar heb wel een auto, moeilijkste onderdeel is dan de deur van de dierenarts openen met die twee mandjes in je handen.

1 like

Ik ga zo naar mijn ouders om afscheid te nemen van een van de katten (zijn broer en zus en ben met ze opgegroeid). Ze wordt aankomende week ingeslapen. Mijn moeder ontdekte twee weken terug twee wondjes aan de buik. Naar de dierenarts geweest en zij ontdekte een gezwel bij de melkklier. Opereren is teveel risico, ze is nu 13 en ze zou vanaf de kin tot het kruis opengesneden moeten worden… Kans is klein dat ze de operatie zou overleven en dierenarts denkt zelf dat het überhaupt niet zinvol zou zijn. Wij en de dierenarts hoopten dat de wondjes dicht zouden gaan en dat ze zolang ze geen pijn heeft nog een poosje bij ons kon blijven. Ze heeft twee antibioticakuren + pijnstilling gehad, maar ze gaan dus niet dicht en ze eet ook steeds minder en begint mager te worden… Bij controle van de dierenarts werd gezegd dat het toch beter is om haar in te slapen. Ik ben er echt kapot van.

3 likes

@Cheesy @Foucher Heel veel sterkte :heart:

@houseofmemories rommelhok zou ideaal zijn, maar die hebben we helaas niet haha. Keuken vind ik ook niet zo’n fijne, wij hebben ook een open keuken haha. Hoop dat de bak in de gang mag straks!
@Druppels In m’n huidige huis staan ze ook op de overloop, eentje boven en eentje op zolder. Hoop dat ik m’n moeder kan overhalen om 'm op de gang inderdaad te zetten, zou wel het makkelijkst zijn! Terug naar 1 ga ik echt niet doen nee, weet bijna wel zeker dat er eentje naast de bak zal plassen.

1 like

Wat een ontzettend heftige operatie, helemaal open voor een gezwel bij de melkklier (heb 0 medische kennis, waarschijnlijk is het heel logisch maar het klinkt zo extreem voor een leek als ik).
Ik hoop dat het een mooi afscheid is, sterkte :bouquet:

1 like

Hebben jullie tips voor krabben aan eetkamerstoelen? We hadden eerst een plastic look a like van een Eames stoel en daar krabden ze niet aan, een paar maanden geleden hebben we leren stoelen van een familielid gekregen en die hebben ze helemaal kapot gekrabd. Schaam me echt kapot als die familieleden een keer langs willen komen. Ik zou het liefst mooie velvet stoelen willen, maar ben bang dat ze die dan ook helemaal kapot krabben. Kan toch niet voor de rest van m’n leven plastic stoelen kopen. :expressionless: Aan andere meubels krabben ze trouwens niet en ze gebruiken de krabpaal ook gewoon goed.

Kalmivet wordt nog vaak meegegeven (de naam insinueert ook dat het kalmeert natuurlijk). Ik had erover gesproken met een dierenarts maar zij zei ook dat ze nog makkelijk kunnen flippen ermee. Dat gebeurde ook met mijn kat, waardoor ze in een dwangkooi moest…

Ik weet het ook maar omdat een student me aansprak erover en zij heeft veel ervaring met straatkatjes en kalmering. Ze had erover een mail gestuurd naar een prof van onze faculteit en toen zei de prof ook dat kalmivet best gegeven wordt wanneer het de bedoeling is ze daarna onder algemene verdoving te brengen (dus als premedicatie).
Mijn kat is nogal een vechtertje en probeerde constant rond te wandelen maar was erg verslapt. Bij de dierenarts ging ze dan in full attack ondanks het verslapt zijn (adrenaline door stress doet veel I guess).

Ik snap ook wel dat je nu niet tegen je dierenarts kan zeggen ‘ja een meisje op een forum raadde me gabapentine aan’ haha, dus ik hoop dat je kat het goed doet op kalmivet. Laat je iets weten? Ik ben wel benieuwd!

En graag gedaan verder, katjes zijn mijn grootste passie en ik help heel graag daarbij!

1 like

Wat lief trouwens dat je haar geadopteerd hebt, het beestje heeft inderdaad al een rottijd achter de rug! Hopelijk inderdaad snel helemaal gecheckt en in orde bij jullie chill op de bank :heart:

1 like