Kattentopic

Hahaha heel herkenbaar, zo zit ik er zelf ook bij over 4 weken. Ik ga direct al je foto’s liken haha.

1 like

Heb ook weer wat nieuwe foto’s gekregen :sob::smiling_face_with_three_hearts:

41 likes

Kennen jullie het insta account 1bike1world? Is een account van een man die op zijn fiets de wereld wilde verkennen en onderweg is hij een zwerfkat tegengekomen en die gaat nu dus overal mee naartoe. Echt te schattig.

5 likes

Het is weer tijd voor de dagelijkse update:
De avonturen van Ollie en Oscar dag 2.

Ze wennen steeds meer aan ons. Ze komen uit zichzelf naar mij toe, mijn vriend vinden ze nog wat eng. Er wordt veel gespeeld en geslapen. Af en toe gegeten, en alles wordt samen gedaan. Zelfs tegelijk naar de kattenbak!

Oscar heeft ontdekt hoe die op de bank moet komen en de krabpaal is ook een hit! Het is echt een boef en spookt nu al van alles uit. Vooral de oude naaimachine waar hij niet in mag klimmen… hmm

Ollie is gewoon de rust zelve en echt al een knuffeltje.

37 likes

oh Nala! zo schattig idd :slight_smile:

1 like

Mijn hart!!! te lief en cute omg

1 like

Wat schattig dat ze alles samen doen :heart_eyes:

1 like

Jaaa, jut en jul.

:joy:

30 likes

Oooh wat ontzettend schattig dit :heart_eyes:

1 like

Ik heb een vraagje aan jullie! We hebben gister onze kitten opgehaald en ze doet het heel goed (eet, drinkt, gaat op de kattenbak, enz), en ze is super speels :smiling_face_with_three_hearts: Alleen itt tot wat ik hierboven las bij iemand anders, slaapt ze bijna niet, ze is constant wakker en ziet overal een spelletje in. Ze wil ook nog niet echt geaaid worden, duikt dan een beetje weg, maar vindt het wel fijn als er mensen in de buurt zijn. Ik denk dat ik haar gewoon moet laten en dat ze nog moet wennen en rust moet vinden, en dat ik op vaste momenten op de dag met haar moet spelen om een beetje routine te geven, toch? Hoe kijken jullie hiernaar?

Ik zou zo veel mogelijk met haar spelen en als ze moe is dan gaat ze vanzelf wel slapen, zou niet te veel proberen een ritme aan te houden want dat lukt toch niet. Je kan moeilijk zeggen “nu is het 19u en moet je gaan slapen”. Ze vindt uiteindelijk wel haar rust en haar ritme.

3 likes

Een van mijn katten viel vanmiddag uit het niets de ander aan (zijn normaal de beste maatjes) en kunnen elkaar sindsdien niet meer zien of luchten. Ik heb ze apart gezet in aparte kamers, ik hoop wel dat dit goed komt. :cry:

Een kat trekt zijn eigen plan, die hoef je geen routine aan te leren. Zou haar lekker laten, ze wordt vanzelf moe.

Hah, waar ik eergisteren nog plaatste dat ze veel sliepen, kan ik ze vandaag wel achter het behang plakken. Ze zijn een halfuurtje aan het slapen en dan twee uur wakker, de hele dag door.

Willen jullie trouwens weer wat foto’s? Heb een paar pareltjes maar kan me voorstellen dat het vervelend wordt. Wil ook niet het topic over nemen :blush:

7 likes

Ik vind dat er nooit genoeg foto’s zijn in dit topic!!

2 likes

Thanks voor jullie antwoorden, en grappig @DikkeKip dat het bij jou zo wisselt. Ze is as we speak aan het slapen, dus dat is mooi, haha. Nog een vraagje, omdat ik bij mijn vorige kat anders gewend ben: ze laat zich dus nog niet echt aaien, als ik m’n hand uitsteek dan ruikt ze wel even maar ze geeft geen kopje ofzo. Ze spint dus ook niet. Is dit ook weer een kwestie van tijd geven, of kan ik iets doen om wat meer met haar oefenen om aangeraakt te worden?

Uit mijn eigen ervaring heeft het gewoon tijd nodig. Je hebt haar gisteren opgehaald. Dat is super kort geleden. Ik vind het al heel wat dat ze aan je hand enzo durft te ruiken! Nee maar echt dat komt wel. Niet forceren, gewoon laten ruiken en dan komt dat wel.

Ik wil meer foto’s haha

komt goed joh! ze kent je nog helemaal niet :wink: mijn katjes deden dit in het begin ook niet, maar naarmate ze beter leren kennen en zich aan je hechten ga je wel kopjes krijgen hoor!

Hierbij de kitten update van de dag!

Oscar is echt een gigantische boef. Spookt echt van alles uit. Inmiddels kunnen ze allebei op de bank komen… minder fijn voor ons haha.

Ollie is echt een fotomodel en Oscar is gewoon echt heel grappig :sparkling_heart:

42 likes