Kattentopic

Oscar is een lief vampiertje. :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ahhhh :heart_eyes_cat::heart_eyes_cat:

1 like

Ah hij doet het zo goed nu hij uit de tuin mag, hij is al een paar keer een half uur weggeweest, geen idee waar hij uithing maar hij kwam steeds netjes terug. Hij lijkt ook meer ontspannen. Nu uitrusten :blush:

28 likes

Hij kijkt zo tevreden! :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Schattige foto hƩ!! :heart_eyes:

1 like

Ik voel je pijn, het is echt verschrikkelijk. Met mij gaat het enigszins okĆ©, ik huil niet meer de hele dag haha. Het komt bij mij idd ook echt in vlagen. En op zo’n moment voelt het weer zo zo heftig. Ze is zo plotseling van ons ā€œafgenomenā€, ze had hier echt nog veel langer moeten zijn. Ik denk dat ik dat een van de heftigste dingen vind, dat ze nog zo jong was en dat het zo plotseling was. Sochtends ga je naar je werk, niks aan de hand. En ineens een voicemail dat ze er niet meer is…

Met haar broertje gaat het denk ik wel okƩ. Sommige momenten lijkt ie iets aanhankelijker, maar komt alsnog niet echt op schoot liggen ofzo (heeft ie nooit veel gedaan). Hij miauwt wel een stuk meer en dat klinkt zo zielig (maar zijn miauw klinkt altijd al zeurderig haha). Verder doet ie het wel goed, zijn dagritme en eten en drinken etc. is hetzelfde denk ik.

Ik mis het knuffelige contact wel heel erg, voel me er een beetje eenzaam door. Zij wilde altijd de hele dag knuffelen, liep me altijd overal achterna, altijd kopjes geven, altijd kletsen, op schoot liggen etc. En mijn andere kat is ook heel lief maar gewoon veel meer op zichzelf. Ik haat het woord huidhonger haha maar ik heb nu kattenknuffelhonger ofzo haha.

Hopelijk ben jij ook okƩ, voor zo ver dat kan. Het is echt verschrikkelijk om mee te maken. Wat zielig dat je andere kat zo uit haar doen is. Hopelijk zakt dat gauw en voelt ze zich wat beter. Ik denk dat een toename in lief/sociaal zijn ook kan komen doordat ze nu contact met haar maatje mist, en dat dan bij jou zoekt?

Als je ooit wil praten erover, mag je me gerust nogmaals taggen of een berichtje sturen!

3 likes

Hebben jullie iets van een koelmat of zo voor (binnen)katten? Mijn katjes kunnen nog niet naar buiten, zijn ze nog te jong voor, maar het wordt wel erg warm in huis nu! Zag bij intratuin koelmatten, maar zetten ze hun nagels daar niet in? En blijft t goed koud? Vraag me af of ze er echt gebruik van maken…

Ja wij hebben die, maar ze liggen er niet heel veel op. We hebben een kelder en daar liggen ze graag op de betonnen vloer want dat is nog koeler. Hun nagels zetten ze er niet in!

Afspraak bij de dierenarts gemaakt voor de zekerheid, even weer een controle. Las online dat een plotselinge aanval ook kan duiden op frustratie/pijn, dus even een check.

Het gaat wel weer iets beter, maar mijn andere kant mag niet te dicht bij komen/te dicht langs hem lopen.

Wij hebben er 2 maar ze hebben er vorig jaar iig nooit op gelegen. Ik gebruik er wel zelf een in bed als het warm is haha, lekker onder m’n voeten

Ik heb er eentje van de Action, ze doen er helemaal niks mee. Als het heel warm is liggen ze graag op de vloer van de badkamer of het toilet dus dat laat ik open met hitte. En gooi wel eens wat ijsklontjes in een diep bord, daar spelen ze mee met hun voetjes en liggen er ook aan. Dat koelt ze vast ook wel wat af.

Ik heb er ooit een gehaald bij de action maar ze doen er niks mee. Mijn ervaring is dat mijn katten zelf een plek opzoeken waar ze het comfortabel vinden. En ik let er wel extra goed op dat er door het hele huis genoeg water is om te drinken. Maar eerlijk is eerlijk: katten houden ook erg van warmte dus mijn katten gaan rustig liggen slapen achter het raam waar de zon vol op staat.

Onze jongste kat trekt zich de laatste dagen wat meer terug, zondert zich af terwijl hij normaal altijd bij ons (ok voornamelijk mijn vriend) in de buurt wil zijn. Hij gaat boven op de overloop liggen terwijl wij beneden zijn, ligt in z’n eentje in de kelder enz. We proberen ze in de tuin te laten met een tuigje om, dat ging de eerste paar dagen goed, maar zaterdag is hij geschrokken omdat een tafeltje om viel en dat maakte veel herrie. Hij wil nu niet meer naar buiten, nog wel eens geprobeerd en na 5 min rent ie hard naar binnen. Zou dat terug getrokken gedrag daarmee te maken kunnen hebben? Hij eet/drinkt volgens mij prima, plast niet buiten de bak oid en oogt verder gezond.

Ik kan er maar niet aan wennen dat sinds onze kat buiten komt muizen meeneemt naar de tuin en dan daar volledig (!!) opeet. Hij verscheurt ze helemaal, bloed over de tegels.

Dat kan ik hem zeker niet afleren haha :joy:

1 like

Ik vrees dat je het moet accepteren dat hij je zo lief vindt :wink:

De kat van mijn ouders brengt elke dag gemiddeld drie muizen mee naar huis. Vaak leven ze nog en proberen we ze te redden. Als dat niet lukt, gaat hij het voor onze stoelen opeten. Mijn ouders hebben allemaal weilanden achter hun huis. Ratten, hazen en zelfs een mol hebben we al meerdere malen voorbij zien komen…

1 like

Oh dat met die ijsklontjes ga ik onthouden!

Ik heb een petkit cozy smart, het is een soort mandje die je op afstand (met een app) kunt bedienen, hij kan koelen tot 10 graden en ook verwarmen tot 42 graden. Is echter wel een hele aanschaf van 120-130 euro, maar het is hier een groot succes, ze maken er alle 7 gebruik van.
Daarnaast heb ik een grote ren en daarin heb ik een hondenzwembad van de action gezet (15 euro) vol met water en robotvisjes waar ze graag naar hengelen :smile:

1 like

Ahh ik heb dus veel katten en dan loop je anders door huis, althans ik wel.
Toch gebeurt het soms dat je op een pootje gaat staan :anguished: ik schrik me dan altijd rot omdat ze dan heel hard gillen. En ik voel me dan zoooo schuldig.

Ik steel je pen. :joy:

20 likes

Ja dat is zo erg haha. Of als ze de hoek om komen rennen terwijl jij daar net loopt en je tegen elkaar aan botst, voel me dan zó schuldig terwijl het hen echt niet boeit. Laatst sprong een kat op de vensterbank maar ik wilde hem net pakken dus sloeg tegen zn kop aan, je hoorde ook echt zo’n petsgeluid haha, voel me nog steeds schuldig.

1 like