Kattentopic

Ah ik ben zo verdrietig, want de vacht van mijn vriendje zag er steeds slechter uit, en ik merkte dat er klitten onstonden. Ook werd hij de laatste week steeds slomer. Gisteren naar de dierenarts geweest, en zijn hart gaat heel onregelmatig en hij lijkt permanent misselijk. Zijn bloed en urine worden nu onderzocht. Als het is, wat de dokter denkt, dat zijn hart het aan het begeven is, dan moet ik 'm laten gaan, want dan is er niets aan te doen. Zo verdrietig…
Hij is 12 jaar en en 6 jaar geleden bij ons gekomen. Hij heeft bij een prachtig leven met een tuin en een park vlakbij, maar goh, wat ben ik bang voor de uitslagen…

Ah nee wat kut! Hopen op een goede uitslag :pleading_face:

1 like

Iemand is blij met z’n natvoer

21 likes

Was vanochtend wakker geschrokken van gedreun dus snel gaan kijken, was 1 van mijn poezen helemaal in paniek. De hele hal lag vol met urine en dat gedreun kwam omdat ze zich tegen de glazen tussendeur gooide… Ben bij haar gaan zitten maar kreeg geen contact met haar, ze bleef met grote ogen strak naar de trap kijken. Na een paar minuten reageerde ze op mijn stem en na aanmoediging van mij en de andere poes liep ze heel voorzichtig naar boven. Na een paar uur was ze gelukkig weer de oude!

Ze moet ergens ontzettend van geschrokken zijn, maar ik heb geen idee wat. Heb haar nog nooit zo in paniek gezien. Mijn andere poes had ook nergens last van, gedroeg zich normaal. Het was zo zielig, mijn arme meisje.

Oh wat kut. Weet je wanneer je de uitslag kan verwachten?

@Wolf wat gek! Arm diertje. Is ze nu nog steeds chill?

1 like

Wat een schatje!
Als je de deksel van de wc erop doet dan kan hij niet bij het water :stuck_out_tongue:

Hier drinkt er ook een uit de wc, ik heb mezelf maar aangeleerd om of de deur dicht te houden of de klep dicht te doen haha.

@Ferngully Ze had vanavond wel even een moment dat ze op haar hoede naar de trap aan het kijken was, maar toen kwam de andere poes naar beneden dus denk dat het daardoor kwam. Verder is ze gelukkig nog wel lekker zichzelf! Ik heb gezocht, zowel boven als beneden, wat het geweest kan zijn maar ik zie niks geks dus echt geen idee waar ze zo van schrok.

Echt handig, zo’n kat in huis. Geen gezichtsscrub meer nodig :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Haha Ah, bij mijn kat staan de haartjes bij de staartaanzet dan helemaal wijd :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Wat zielig :frowning:

Edit: @TanteBetje ik hoop dat het allemaal meevalt!

1 like

Ben ik weer jongens, ik krijg toch graag nog een keer jullie advies. M’n kitten hangt (had ik ook wel verwacht) regelmatig in de plant (niet in de aarde, maar echt in de plant). Omdat ik met mijn vorige kat merkte dat straffen niet echt werkt en ik dat ook vaak online lees, til ik haar nu telkens weg. Maar soms rent ze gewoon meteen weer terug naar die plant om het opnieuw te doen. Uiteindelijk heb ik nu allemaal planten op tafel gezet waar ze niet bij kan, maar dat is ook niet echt een duurzame oplossing. Wat kan ik het beste doen, doorgaan met eraf tillen (leert ze daar dan echt van?), of toch bijv. een tik op haar neus geven, zoals een moederpoes zou doen? Andere tips?

Pip is niet echt een knuffelpoes (je mag haar alleen aaien als ze in haar mandje ligt) maar nu ligt ze voor het eerst sinds lange tijd op mijn schoot :smiling_face_with_three_hearts::heart_eyes:

26 likes

Helaas is de uitslag slechter dan slecht. Hij heeft zwaar hartfalen, en allerlei bloedwaarden zijn niet in orde. Hij verliest in rap tempo spierkracht. Toen hij gisteren zwaar ging ademen, gaf de dierenarts aan dat hij wel eens vocht achter de longen kon krijgen en dan zou stikken. Gelukkig ging het na een uurtje weer beter. Maar daarom hebben we vandaag besloten dat we hem morgen te laten inslapen. Vandaag nog even knuffelen en hij mag nog even een rondje lopen. Maar het risico dat hij in het weekend benauwd wordt, en we hem in een doodsstrijd naar de dierenarts moeten brengen, dat wil ik niet. Hij gaat zo hard achteruit, Veel langer wachten levert hem niet veel meer op.
Gek genoeg was deze beslissing gisteren nog ondenkbaar en voelt het nu als het beste om te doen. Maar, goh, wat zal ik deze meneer gaan missen. :cry:

4 likes

Ach wat verdrietig :cry::cry::cry: op nog fijne knuffels vandaag en heel veel sterkte :broken_heart:

1 like

Heel veel sterkte! :kissing_heart:

1 like

Oh nee, wat kut. Ik hoop dat je vandaag nog een beetje met en van hem kan genieten. Heel veel sterkte :bouquet:

1 like

Ahww wat vreselijk verdrietig zeg. Vind het heel dapper van je, je doet het juiste maar dat kan zo moeilijk zijn. Heel veel sterkte!

1 like

:frowning: heel veel sterkte

1 like

Heel veel sterkte. Je doet echt het allerbeste voor hem.

1 like

Zo’n moeilijke beslissing :frowning: dikke knuffel en veel sterkte!

1 like