@TanteBetje heel veel liefs
—————————————
Soms kan ik ze achter het behang plakken maar ohhh wat kunnen ze schattig zijn
@TanteBetje heel veel liefs
—————————————
Soms kan ik ze achter het behang plakken maar ohhh wat kunnen ze schattig zijn
Heel veel sterkte
Hoe oud is ze? Wij straffen onze katten nooit, hebben ze vanaf 13 weken oud in huis. De truc is om heel heel consequent te blijven. Wegtillen, op normale toon “nee” zeggen, kat op de grond zetten en dan zelf weglopen en geen verdere aandacht aan besteden. Dit blijven doen, juist als ze direct terugrent! De eerste 3x vind ze dat leuk, daarna is de lol er af haha. Ons meisje is ook plantengek, maar gaat er nu bijna nooit meer in (na 9 lange maanden… )
Hahahah mijn Guus kan dit ook zo, echt why?!
Ik ben echt nog verliefder dan ik had kunnen hopen. Heb sinds vandaag een kat die ik heb kunnen overnemen van de oude baasjes. De overgang ging heel goed en hij gedraagt zich ook echt heel relaxed. Behalve bij verrassende geluiden, daar schrikt hij nog van. Hij is heel aanhankelijk, volgt me als een schaduw en komt uit zichzelf op me liggen om te kroelen.
Wauw en dit is dag 1?! Haha wat een lieverd. Ik ben bang dat als mijn katten straks naar buiten gaan ze meegenomen worden door iemand en ze dat dan ook helemaal niet erg vinden Lol
Jaaaa, dag 1. Hij heeft ook wel een uurtje onder de bank gezeten, maar toen hij er eenmaal onderuit was kwam hij echt aandacht zoeken.
De angst mbt je katten naar buiten laten snap ik, daarom heb ik bewust gezocht naar een binnenkat. Maar, om je gerust te stellen. Toen ik hem ging bezoeken in zijn vorige huis was hij écht niet zo lief tegen mij, maar wel tegen zijn baasje. Dus ze zullen vast heel goed weten wie wie is en daar onderscheid in maken!
Mijn meisje ligt al een uur zo lekker bij me
Soms is m’n kat in een superschattige houding zich aan het wassen bijvoorbeeld of iets anders, en dan moet ik zo half hardop (glim)lachen en dan kijkt ze op en geeft ze me echt zo’n blik van “ben je me nou aan het uitlachen? ” en dan zeg ik tegen d’r “ik lach je niet uit, ik lach je toe!” en dan gaat ze tevreden verder.
Ik heb mijn zinnen gezet op een laagpolig vloerkleed. Maar ik weet vrij zeker dat mijn kat eraan gaat krabben. Ik heb op mijn balkon een tijdje zo’n groene mat gehad en dat was echt zijn lievelings om aan te krabben (en dat mocht ook). Maar nu een duur vloerkleed… Heeft iemand tips om hem er niet aan te laten krabben?
Een horizontale krabmat er (tijdelijk) naast leggen? Daar catnip op strooien zodat ook echt duidelijk wordt dat die krabmat zijn ding is.
Hoi ben ik weer met mijn gespam in dit topic!
Sorry, ik zou er op proberen te letten.
Oscar (onze rood/witte kater) heeft elke dag last van vieze ogen. Er zitten echt bruine “klontjes” onder zijn ogen. Hij lijkt er geen last van te hebben en maakt het vaak zelf schoon.
Kan die viezigheid echter kwaad?
Wij hebben ook een katje die vieze oogjes heeft. Dachten op het begin aan een oogontsteking dus zijn wij naar de dierenarts geweest. Dierenarts heeft het toen nagekeken (met fluor druppels in ogen en dan moet het uit het neusje komen), bleek dat traanbuis verstopt zit, dit kan geen kwaad. Als het bij die van ons heel erg is (het wisselt nogal, ene keer erger dan de andere keer) maken we het schoon met afgekookt water.
Ahhh ja… Fijn dat het geen ontsteking is!
Ik moet vrijdag met ze naar de dierenarts voor inentingen. Ik zou het dan ook even navragen/melden. Wist helemaal niet dat ze zoiets met druppels konden testen.
Oh spannend! Mag je wel mee naar binnen?
Wij mogen ook volgende week voor de inenting
In het mandje en bij de dierenarts is er nooit een probleem maar de auto… De meeste zielige mauwtjes ooit komen er dan uit. En dan zien we wel of we samen naar binnen mogen. Moeten toch allebei een kat in bakje dragen (ik ben als de dood dat de bodem eronder uit valt als we het aan een hengsel dragen.)
Ik ben afgelopen vrijdag bij de DA geweest.
Ik moest achter een afzet lint blijven. Het reismandje werd aan gepakt en toen gingen de katten met de dierenarts en assistente in de ‘behandelkamer’. Ik moest in de wachtkamer blijven. De deur was gelukkig wel open en ik kon alles horen/zien. Toch vond ik het wel lastig, ondanks dat ik het begrijp. Bij ons mag je maar met één persoon in de wachtkamer wachten.