We hebben weer nieuwe foto’s gekregen. Ik ben echt zo blij dat Spacey nog steeds zo boos kijkt. Ik hou van chagrijnige katten haha.
Onze kattenbakken hebben van die filters aan de bovenkant, maar onze jongste kat speelde daar altijd mee en trok ze dan kapot dus ik had ze er maar uitgehaald (hoeveel nut zou zo’n filtertje ook hebben dacht ik?), laatst zag ik ze bij de action liggen voor een euro dus ik nam het mee om het te proberen. Ging lang goed, maar nu zit mijn kat, NADAT hij gekakt heeft (en zijn kak stinkt echt enorm), bovenop de kattenbak aan de filter te likken??? Doe ff normaal vriend.
Ben net met onze pers naar de dierenarts geweest want ze had een bult in dr lies, het blijkt een vet bult te zijn gelukkig niets ernstigs, maakte me al zorgen.
She just chubby
Onze kittens zijn nu 6 weken en zo leuk! Ze worden steeds stoerder en komen nu ook op je slapen
Aaah wat een lieve foto’s!
Ik ben echt trots op mijn kat. Hij gaat nu uren naar buiten, ook in de nacht en hij komt netjes terug. Dan is ie moe en heerlijk knuffelig. Hij is echt positief veranderd sinds hij op avontuur gaat. Kijk m lekker liggen:
Dit is gewoon de perfecte reclamefoto voor dat kleedje haha
Ze lijkt op de profielfoto!
Haha ja klopt ^^
Wij hebben zulke, maar dan zonder afbeelding er op, en volgens mij vinden ze die fijn. Er zit een anti slip randje onder dus glijdt niet weg en je kunt ze goed schoonhouden.
Heb ergens gelezen dat veel katten rvs niet fijn vinden en dat zo’n hogere (met schuine bakjes) ook beter is voor hun nek oid?
Wij hebben deze laatst gekocht.
Ik werd helemaal gestoord van al het voer dat op de grond terecht kwam, en deze heeft een siliconen base. Scheelt enorm met wat er nu op de grond ligt qua voer.
Bij de ranzijn hebben ze iets soortgelijks, maar dat zagen we pas nadat we deze hadden gekocht.
Eet hij kattengras? Mijn kat heeft laatst ook 4x op 1 dag gekotst en uiteindelijk kotste ze een stukje kattengras uit en toen was het over. Eet en drinkt hij wel genoeg?
Zit er ook haar bij en verhaart hij veel nu? Dan zou je eventueel ook wat haarbalpasta kunnen proberen.
Is je dierenarts in het weekend normaal open of alleen voor spoed? Hier zijn ze ook normaal open in het weekend en kan je ook even telefonisch afstemmen voor advies zonder dat je meteen langs hoeft te komen. Misschien is dat een optie.
Verder ken ik het zorgen maken helaas. Ik probeer me dan maar voor te houden dat katten nu eenmaal soms spugen. Als hij verder gewoon normaal reageert en doet kan je het nog even aankijken.
Ja snap ik, hopelijk lukt het om het een beetje los te laten en spuugt hij vanaf nu gewoon niet meer.
Mijn kat vindt dat van die snorharen ook niet chill dus ik heb de BecoBowl gekozen:
Is ook nog eens van oa bamboe gemaakt geloof ik? Het maakt in ieder geval heel makkelijk schoon. Helaas niet in een plateau
Wow was dit topic helemaal uit het oog verloren
Dit was mijn vorige opvangkatje. Hij zat weken op het dak van een supermarkt in Antwerpen. Uiteindelijk is een zwerfkatten organisatie hem gaan halen en heeft hij 2 weekjes bij mij gezeten. Arm ding was maar 1-1,5 jaar oud en was duidelijk mensen gewend. Heb uren gezocht op facebook, katten vermist sites etc. maar niemand leek hem kwijt te zijn (ook geen chip). hij is snel geadopteerd door een super lief gezin
Dit is mijn huidige opvangkatje. Ze is een zwerfkatje dat vaak bij mensen in de tuin zat en naar hen toe was ze zeer sociaal. Ze zit nu ondertussen 3 weken bij mij en heb haar vandaag voor het eerst kunnen aaien
De eerste dagen zat ze te trillen van de stress in haar verstopplek. Daarna zat ze al iets relaxter, maar ze verstopte zich constant. Alleen 's nachts liep ze rond. De laatste paar dagen gaat het echt hard en ze loopt nu overdag al rond en ze zoekt veel contact met onze eigen kat. Het was zo zwaar en triestig de eerste weken maar zo blij met de vooruitgang.
In het begin vond hij het vreselijk en was hij precies kwaad (is normaal want vreemde kat in zijn territorium). Maar nu zit ik al aan mijn vijfde opvangkatje en het gaat steeds beter en beter.
Het scheelt wel dat hij altijd zijn eigen plek heeft (woonkamer). Daar komen nooit de opvangkatten tenzij ik erbij ben en 's nachts is de deur naar de woonkamer altijd dicht.
Zijn grootste prioriteiten zijn slapen, zonnen en eten en daar verandert niets aan dus hij geeft er niet zo veel om.
Foto’s van mijn kat en opvangkatjes:
Zijn hier mensen die van een buitenkat een binnenkat hebben moeten maken? Hoe ging dat? Benieuwd naar ervaringen van jullie. Het gaat om een kat die niet al heel veel buiten kwam uit haarzelf.