Kattentopic

Ik hou echt van mijn katten maar soms kan ik ze echt wel schieten. Een van mijn katten zit onder de korsten en omdat ze een autoimuun ziekte heeft vanochtend gelijk een afspraak gemaakt bij de dierenarts. Dierenarts zat eigenlijk voor vandaag helemaal vol maar vanwege de medische geschiedenis kon ik er toch tussendoor. Dus zo’n uur voordat we naar de afspraak moeten doe ik het kattenluikje dicht en begin haar te lokken maar mevrouw komt niet tevoorschijn. Dus ik de dierenarts bellen, situatie uitgelegd afgesproken dat ik het blijf proberen en mocht mevrouw voor een bepaalde tijd alsnog tevoorschijn komen dan kan ik komen. En wat gebeurt er: exact vijf minuten na deze ‘uitlooptijd’ komt mevrouw aanlopen. Ik weet nu zeker dat ze en het telefoongesprek heeft gehoord en ook dat ze klok kan kijken.

12 likes

Mijn lieve poes is vrijdag gesteriliseerd en heeft nu zo’n pakje aan, waarmee ze volgens de dierenarts ook zou kunnen poepen en plassen alleen nu heb ik gemerkt dat iedere keer als ze geplast heeft het pakje nat is. Ik heb nu al een iets groter pakje besteld, want het begint al een beetje te ruiken en ik denk dat het ook niet zo goed is dat de wond nat wordt? Maar ik vind haar zo zielig…

2 likes

Kun je morgen niet even met de dierenarts overleggen? Misschien kan het zonder pakje als ze er niet te veel aan zit? Of hebben ze een andere tip voor je. Een pakje waar urine in trekt lijkt mij ook niet helemaal fris nee…

Ja denk dat ik morgen inderdaad even bel!

1 like

Zou indd even kijken of ze er aanzit zonder pakje! Mijn kat werd zo awkard (ze viel overal van af omdat ze zich beweginfsbeperkt voelde) van dat pakje dat ik het al snel heb uitgedaan. Urine in het pakje lijkt me niet bijdragen aan een snelle wond genezing indd. Succes!

Ah zulke pakjes zijn zo sneu! Bij mijn kat heb ik dat na 3 dagen uitgedaan omdat ze echt niet zichzelf was, was zo zielig. Even goed kijken of de wond al enigszins dicht is en ze er niet aan gaat zitten en dan kan ie uit.

Ah wat kijkt ze zielig!

Als mijn kat in een knuffelig bui is en bij me ligt dan legt ze altijd zachtjes een paar keer haar pootje op mijn mond. Vind dat zo schattig :laughing: alsof ze me wil terug aaien. Weet iemand of dit iets betekend in katten taal of is het niet zo herkenbaar?

2 likes

Lief :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Wij gaan vrijdag onze kitten ophalen! We zijn er zo blij mee maar vinden het ook wel wat spannend, vooral hoe onze hond erop gaat reageren.
Het is een kitten die we via een nestje op m.rkt.plts hebben gevonden. Heb dus sindsdien app contact met de eigenaar maar ken de mensen verder niet. Ik heb de kitten buiten foto’s en filmpjes ook niet eerder gezien. Ik wilde misschien naast het bedrag nog een kaartje ofzo geven ter bedankje of zou dat raar zijn?
Wat zouden jullie doen?

2 likes

Ze kan soms fel zijn maar als ze op haar favo kleedje ligt is ze helemaal zen

Maar overdag zit ze er zo bij

36 likes

Heeft iemand zoiets als dit? Zo’n zakje of rubbertje voor in je wasmachine dat haar opvangt. Werkt het?

Nog nooit zoiets gezien! Ben heel benieuwd of t werkt.

Mijn leven is compleet.

46 likes

Kun je niet zo’n kap om haar hoofd doen. Heb ik met mijn vorige kat ook gedaan, eerste dag moest ze eraan wennen maar op dag 2 deed ze alles weer normaal met dat ding.

Ik heb weinig geld voor mijn kittens betaald. Ze waren echter ook niet ontwormd en ontvlooid. Ik heb naast het bedrag (€30) een doosje bonbons gegeven. Was misschien niet nodig, maar vond het wel netjes.

Alvast heeeeel veel plezier morgen!! Wel foto’s delen he :heart_eyes:

1 like

Iemand toevallig ervaring met pijnstilling (Metacam) en dat je kat daardoor superveel slaapt en enigszins lusteloos lijkt? Week geleden naar de dierenarts: blaasontsteking en blaasgruis. Moet nu 1 keer per dag Metacam toedienen en zijn over gegaan op urinary voeding. Normaal wordt hij een half uur voor etenstijd wakker en kan niet wachten tot hij kan eten. Vandaag sliep hij nog vast door, werd wakker toen ik z’n eten neerzette, rook er even aan en ligt nu weer op de bank. Ik kan ergens wel begrijpen dat je wat loom wordt van pijnstillers, maar dit voelt ergens niet helemaal lekker? Misschien maak ik me ook wel te veel zorgen :weary:

Ik heb een kat ook met blaasproblemen die vroeger ook metacam kreeg
Reageerde er totaal niet goed op. Ook lusteloos, misselijk ect
Kan heel goed zijn dat jou kat ook misselijk is en niet lekker voelt samen met de blaasontsteking/gruis
Als het aanhoud zou ik aankaarten of je geen andere medicatie kan krijgen
Weet nl dat dierenartsen heel snel naar metacam ‘grijpen’ terwijl er andere ook nog zijn met vaak minder bijwerkingen als in misselijk enzo
Mijne krijgt nu onsior dat is naast pijnstillend ook ontstekingsremmend
Hij heeft toevallig nu ook weer blaasontsteking kwam ik vd week achter dus krijgt naast de onsior ook nog een blaasontspanner.
Je zou als je natvoer hebt kunnen kijken of die dat wilt eten? Is sowieso altijd beter veel vocht zeker voor blaasgruis katten.

Hmm dat zou goed kunnen ja. Hebben woensdag weer afspraak voor urinecontrole, maar ik denk dat ik gewoon morgen even bel. Dit soort momenten zou ik heel graag gewoon met m’n kat kunnen praten en dat hij me vertelt hoe hij zich voelt…

Haha ieder de helft!