Kattentopic

Oh daar wil je gewoon bij gaan liggen :blush:
Mijn kat ligt EINDELIJK in zijn huisje. Ik heb het gevoel dat hij nu hij lekker zijn gang kan gaan hij mijn huis echt ook als zijn veilige thuis ziet.

21 likes

Ik heb t ooit voorbij zien komen op fb maar de reacties waren over het algemeen niet positief🤷‍♀️
Edit: als in dat het niet werkt.

Oh, wij mogen morgen! In het mandje is geen enkel probleem, bij de dierenarts zelf ook niet. Maar die autorit… de meest zielige mauwtjes komen er dan uit. Gelukkig is het maar 1 keer per jaar.
Die van ons hebben volgens mij geen vervelend associatie met het mandje maar ik denk dat ze het geluid of bewegingen van de auto heel vervelend vinden. Want het is alleen als ze rijden. En dan kijken ze je ook met van die hele grote ogen aan. :pleading_face:

HAHA ik heb catnip spray op mijn slapende vriend gespoten en nu liggen ze hem allemaal te knuffelen, normaal altijd mij, dus ik heb heerlijk geslapen (en draai me nog een paar keer om)

19 likes

Dat zakje heb ik en werkt (bij mij) voor geen meter.

Hoe lang moet je die pijnstillers geven dan?
Ik kreeg meloxidyl mee (weet niet of dat op hetzelfde neerkomt) en dat moest ik een week geven. Daarnaast speciaal voer, niet normaal urinary maar echt om gruis op te ruimen (nu zit hij op urinary voer als onderhoud zegmaar) Na twee weken op urinecontrole.
De eerste dagen was hij best suf, maar dat is niet gek als je je zo verrot voelt. Maar na 3-4 dagen was hij wel echt weer zichzelf.

Tot aan de controle-afspraak aanstaande woensdag, 12 dagen lang dus, óf totdat het flesje op is. Hij heeft het inmiddels 6 dagen gehad en hoopte dus ook dat het bij die eerste paar dagen bleef maar hij lijkt echt nog regelmatig emotieloos en lusteloos te zijn. Speaking of, ik ga nu even de dierenarts bellen!

Ik heb trouwens idd ook dat speciale urinary voer om gruisvorming te verminderen en voorkomen :blush:

Zou inderdaad even bellen, dan kunnen ze je advies geven. Best lang ook dat je het 12 dagen moet geven. Is hij normaal ook anders als het zo warm is? Misschien is het een combinatie van beide?
Ja ik kreeg toen van hills een zakje mee, dat mocht ik ook echt maar twee weken geven en daarna over op een andere variant.

Ja, met warmte is hij wel wat meer sloom en lui. Wat nu anders is, is dat hij met vlagen een enorm wazige/afwezige blik heeft in z’n ogen en dan reageert hij ook veel minder als we zijn naam zeggen oid.

Ik moet over anderhalf uur met hem naar de dierenarts want ze willen het toch even checken. Ze zei dat een kat er normaal gesproken juist actiever en weer ‘normaal’ van moet worden, dus het tegenovergestelde van dit.

Bij ons raadden ze aan om ze niet op een bank of bed oid te leggen omdat ze nog suf kunnen zijn van de narcose en er dan af kunnen vallen. Onze kater heeft een innige liefdesrelatie met zijn mandje dus die hebben we op de grond gelegd, maar na 5 min kroop hij er weer uit en sprong op de kast. Hij had echt nergens last van. Onze poes (zij was wel al 3 ipv 6mnd dus misschien scheelde dat ook) was nog een beetje slaapdronken en zij is zelf op de bank gaan liggen en daarna boos op een krukje. Ik zou ze ergens laten waar ze vaak komen en waar ze veilig zitten, maar waar je zelf ook gewoon bent. Zou ze niet in een bench doen maar even aankijken hoe ze er onder zijn, wat is hun geslacht? Katers hebben er vaak bijna geen last van omdat het een mini ingreep is, maar bij een poes ligt heel de buik open.

1 like

Hahahaha
Wat vond je vriend ervan :laughing:

1 like

Mijn katers waren heel duizelig (zaten echt te draaien als ze op hun kont zaten, ik kon ze half 9 brengen en half 1 alweer halen. Dierenarts vroeg ik op gewoon thuis was wn toen zei ze: kom maar, normaal doen we dit pas om 2 uur maar thuis bijkomen is altijd fijner dan hier. Ze zijn nog heel suf maar mogen al wel met je mee). Had een kleedje op de vloer en daar had ik ze opgelegd met een bakje water in de buurt en ik lag op de bank een serie te kijken. Na een paar minuutjes kropen ze allebei op de bank, dat springen ging niet helemaal soepel dus daar zou ik wel even opletten. Ze kropen praktisch in me en hebben toen uuuuuren liggen slapen en werden toen rond etenstijd een stuk frisser wakker. Hadden toen ook zin in eten. Waren die avond nog een beeeetje wiebelig en moe maar begonnen toen al wel weer rond te scharrelen.

Oh en die van mij waren toen een half jaar en meeeega druk normaal maar hielden zich wel even koest :joy:

1 like

Zo ging het na een andere ingreep bij mijn kat ook. Die zakte nog door haar pootjes, vond het heel zielig. Je zag dat ze nog helemaal niet helder was. Dus idd vooral opletten dat ze niet springen of traplopen ofzo @Knofje en beterschap :slight_smile:

2 likes

Nou, de dierenarts kon fysiek niet zo gauw wat vinden en wil dus bloedonderzoek doen. Moet direct stoppen met de Metacam. Daarnaast heeft hij bij zijn gebit wat roodheid en ontsteking. Wij wisten al dat het gebit niet in orde was en wilden daar binnenkort wat aan laten doen, maar de dierenarts zei dat ontstekingen invloed kunnen hebben op de nieren/lever dus dat trekken we naar voren. Aanstaande woensdag gaat alles gebeuren, dus dat wordt een topdag :grimacing:

1 like

Hij vond het maar vreemd maar ik heb geen uitleg gegeven, ik laat hem vannacht en morgennacht met rust want dan heeft hij lange dagen maar zondag op maandagnacht is hij weer aan de beurt :smiling_imp:

2 likes

Ik wil dus proberen om mn kitten (komt begin juli) niet in de slaapkamer(s) te laten. Heeft iemand nog tips? (Behalve de deuren dicht duh)

Ik heb nog een foto van mijn kat na zijn castratie en ik moet nog steeds lachen als ik die zie. Zo’n suffe kop :sweat_smile:

1 like

Wat bij ons helpt (wij doen de deur van de woonkamer dicht als wij er niet zijn & ‘s nachts ivm krabben aan de bank) is om te zorgen voor genoeg lekkere zachte slaapplekjes in de kamers waar ze wel mogen zijn. Ook hebben we wat speelgoed uit de woonkamer gehaald zodat ze er wel mee kunnen spelen als we woonkamerdeur dicht is.

1 like

Ik heb net een kitten, maar ze heeft vlooien. Huil. Ik heb al vlooienbanden door huis gegooid, gestofzuigd, vlooiendruppels, en dingen in de was gegooid, oh en net live nog wat vlooien van haar geplukt en doorgespoeld.
Na het weekend komt nog een kam binnen zodat ik haar grondig kan kammen, en een spray voor bank en tapijt e.d.
Mijn andere kat moet ik nog druppelen maar die is nog een beetje boos dus niet heel toegankelijk. Ze zijn nog niet echt in elkaars buurt geweest.

Mis ik iets in wat ik nog moet/kan doen?

Mij is aangeraden om ook altijd te ontwormen als ze vlooien hebben.

1 like