Ik bestel ze overigens altijd bij zooplus (net als het eten, mijn monster heeft speciaal dieetvoer dat daar echt flink goedkoper is), maar weet niet of dat in NL ook zoveel voordeliger is.
Wat voor korrels is je kitten nu gewend? Ik heb ze eerst een poosje op houtkorrel gehad. Waten ze vanuit het nest ook gewend.
Dit spul van cata best is ook klontvormend, ook niet helemaal lekker als ze daar wel aan knagen of wat van eten. Mijne aten geen kilo’s, maar je betrapte ze af en toe wel op knagen op die houtkorrels. Die vallen gewoon uit elkaar als ze nat worden dus dat kan geen kwaad.
Heb ze na een paar maanden op deze korrels gedaan.
Ik heb ook deze en ben er ook blij mee (en m’n kat vindt het ook prima), meest milieuvriendelijke optie denk ik.
Haha ja eronder! Neemt het vocht ook wat beter op zodat urineklonten niet zo blijven plakken. We hebben een goede plasser, dus die kleiklonten zijn soms haast een pasta De baking soda maakt dat iets beter!
Bedankt voor de reacties allemaal! Ze is nu vanuit het nest houtkorrels gewend, dus moet wel goed komen!
@Keerbeer bedankt voor de goede tip! Ga ik vanaf begin doen, is ze het gewend haha
Ik kan er nog steeds niet over uit hoe schattig kittens zijn. De laatste keer dat ik kittens had was ik 4 dus dat herinner ik me niet meer.
Ze rennen echt als malloten door het huis heen om vervolgens na 15 minuten ergens in slaap te vallen. Volgens mij heeft Spacey alleen niesziekte dus we krijgen voor het geval dat wat antibiotica toegestuurd.
Mijn vriend en ik kijken echt als twee jaar samen naar dit moment uit. Twee katten in huis, amazing.
:’) sorry voor de Ted Talk haha
Ik ben dit ook van plan! Heb toevallig net gisteren een kast gehaald haha, de IKEA Besta. We hebben de kattenbak in de gang staan en vonden dit wel een mooie manier om het weg te werken. Ook is onze kat nogal een graver, waardoor het grit altijd door de hele gang ligt haha, dus hopelijk wordt het hiermee wat minder! We hebben het een beetje zoals hieronder, maar dan alleen de onderste laag. Dus kattenbak aan de ene kant, en het uitloopstuk aan de andere kant. Dit zodat hopelijk ook de uitloop wat minder wordt.
We gaan het dit weekend waarschijnlijk in elkaar zetten, zal dan wel even een foto plaatsen!
Ahwwww al die kopjes! Laat gerust nog meer foto’s zien
Dankjewel!! Instant warm gevoel
Wat een knappe foto! Ze zijn (lijken?) echt heel groot al
Tuxedo cat, ofja niet perse een ras maar zo worden ze wel genoemd
Is het niet ‘gewoon’ een langharige huiskat ipv raskat?
Ja best wel! Ze zijn goed gegroeid.
Lijkt mij een gewone huiskat / Europese korthaar. Denk dat één van de voorouders van je kat een romance heeft gehad met een kat met langer haar, en dat de haren daardoor niet geheel kort zijn.
De tekening is inderdaad tuxedo.
Heel mooi beestje zeg!
@Wolf Langharig is het pas bij Maine Coon / Noorse Boskat / etc, dit is eerder halflang.
Dank jullie wel!