Kattentopic

Het zou heel misschien een Ragamuffin kunnen zijn.

afbeelding

Deze lieverd mogen we begin augustus ophalen :smiling_face_with_three_hearts: Heel benieuwd hoe onze huidige kat gaat reageren! Naar mensen toe makkelijk en toegankelijk, maar naar andere katten? We zullen zien! Leeftijdsverschil van 4 jaar, dus wellicht niet direct bij elkaar zetten?

18 likes

Hierboven stond ergens een goeie introductie. Ik zou de nieuwe kat altijd eerst in een aparte kamer zetten zodat die daaraan kan wennen. Als je merkt dat die naar buiten wil, deur open doen en zo de omgeving laten verkennen. Stapje per stapje! Je moet maar eens zoeken op internet, staan heel veel goeie tips.

Mijn kat heeft gisteren een trimsessie gehad. Hij heeft nooit echt een goeie vacht gehad en na jaren duur eten te kopen voor betere vacht, laten we hem nu gewoon eens in de zoveel maanden trimmen. Doet hem zo veel deugd. :smiling_face_with_three_hearts:

En before:

12 likes

Hou op met al die kittens, ik kan er niet tegen en wil ook een kitten. :sob::sob::sob::sob::sob:

Ik knip ze er altijd gewoon uit ipv scheren, misschien kan je dat proberen?

:grin:

27 likes

Ik doe mijn thesis hierover, dus bedankt om dit te delen!!

1 like

Hello twin!

27 likes

Nog een paar weekjes en dan komt ze eindelijk

23 likes

Iemand nog tips hoe om te gaan met een kat die je 's morgens vroeg wakker miauwt omdat ze naar buiten wil? Negeren lijkt niet te helpen, straffen ook niet en kattenluikje is geen optie. Ze heeft binnen een kattenbak maar die lijkt ze te zijn vergeten sinds ze veel buiten komt. Heb haar er wel net op gezet maar ze vertikt het om te gebruiken. Inmiddels de zoveelste zondagochtend dat ik met kleine oogjes beneden zit met een kat die zielig bij de deur zit omdat ze naar buiten wil (en ik haar niet laat want wil niet belonen).

Ik heb sinds anderhalve week een kat, een oude uit het asiel. Het ging super goed afgelopen week en ze was lief en rustig. Alleen is ze sinds gister zo onrustig. Heb hiervoor nog nooit een kat gehad dus heeft iemand tips?

1 like

Wat leuk dat je een kat uit het asiel hebt! Hoe oud is ze?
Is er iets veranderd in de omgeving? Kattenbak op andere plaats, andere kattenbakkorrels, ander eten, enge geluiden (van buiten het huis door straatwerken ofzo), …

Nee niks veranderd! Ze is echt ineens super op haar hoede en staat soms in de ‘aanval’, dan ligt ze te loeren op iets en springt ze er ineens op af terwijl er niks te zien is? Deed ze hiervoor helemaal niet. En ze is 12 trouwens! Echt een oudje haha

1 like

De kast is af! Hebben aan de buitenkant een kattenluikje gedaan zodat het wat mooier afgewerkt is en het luikje nog wat grit tegen houdt. Uitloop was vanochtend gelukkig een stuk minder, het meeste lag in de kast in ieder geval :joy:

Het gat in het middenstuk is niet supernetjes, maar het was ook de eerste keer dat ik een decoupeerzaag had gebruikt en het meeste hebben we afgewerkt met kantenband (?). Zit toch aan de binnenkant dus ik vind het wel prima zo haha.

Ben er heel blij mee!

28 likes

Super dom misschien, maar wil ze misschien spelen? Als je ziet dat ze zo in de aanval ligt, misschien kan je dan een balletje ofzo naar haar gooien en zien hoe ze reageert? Of met een lang stuk touw langs haar lopen en dan kan ze dat ‘aanvallen’.

Oh zo leuk de mijne is 14 :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Jaa misschien vindt ze dit wel leuk, misschien is ze nu genoeg gewend dat ze ook zo loskomt? Idd een touwtje of speelgoedje aan een touwtje langzaam van haar af bewegen?

2 likes

Tevens twee-linkerhanden-proof, door dat kattenluikje zie je de scheve zaagranden gelukkig niet :joy:

Ja hoor! We hebben hem wel eerst even laten zien waar de bak stond en waar hij er in kon door bijvoorbeeld de deurtjes open te laten, maar daarna ging hij meteen op de bak!

1 like

En @Amandelbloesem nee ze wilt ook niet spelen :pensive: misschien komt het door het weer? Als ik haar nu wil aaien slaat ze ook mn hand weg dus ik laat haar maar even. Maar ik heb haar nog niet zo lang en het ging zo goed! Hoop dat het snel over gaat

Ah wat vervelend. Katten zijn soms rare en koppige dieren. Ik zou ze inderdaad even met rust laten en vooral geen aandacht opdringen. Dat heeft ze waarschijnlijk helemaal niet graag. Ze zal wel naar jou toekomen als ze dat wil.
Stom maar even afwachten. :slightly_frowning_face:

Ja ga maar even afwachten! Thanks in ieder geval voor je reactie!!

1 like